  • Data: 2012-07-10 11:54:36
    Temat: Re: Ada 2012 Rationale
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Jul 10, 10:09 am, Maciej Sobczak <s...@g...com> wrote:

    > Ale typowa firma może stać się ofiarą fragmentacji ekosystemu. Bo skoro widać już,
    że Oracle bardzo chce szybko na Javie zarobić, to "typowa firma" prędzej lub późńiej
    znajdzie się po którejś stronie jakiegoś podziału nakreślonego przez strategów
    Oracle'a. Ten podział i ta strona mogą być mniej lub bardziej wygodne.

    Aledlaczego Java miałaby być jakoś szczególnie narażona? Czego byś nie
    używał, to zawsze będzie ktoś, kto będzie chciał na tym zarobić i
    zawsze możesz stać się ofiarą fragmentacji ekosystemu.

    > Case study do rozważań to .NET/Mono i co z tego wynikło dla "typowej firmy".

    Typowa firma (która w ogóle wchodziła w tę technologię)
    raczejużywała .NET i zlała Mono. I co z tego wynikło dla takiej
    typowej firmy? Raczej bym powiedział, że niewiele.

    ktore dopiero niedawno przeszly na Java 6 z Java 5. Czy dla nich zagrozenie, ze nie
    bedzie Java 10, jest istotne w perspektywie najblizszych 5 lat?

    > Nie wiem. Dla managera, który za planowanie powyżej kilku lat nie dostaje premii,
    to może nie mieć znaczenia - ale może mieć znaczenie dla tych programistów w
    pęczkach, którzy mając przed sobą kilkadziesiąt lat kariery zawodowej mogą chcieć
    sobie tą karierę zaplanować. To może zmusić tego samego managera do zainteresowania
    się tematem nieco wcześniej.

    I jaki miałby być wniosek z takiego zainteresowania? Że przyszłość
    Javy jest niepewna i że być może za niedługo nie będzie można znaleźć
    programistów Javy, więc lepiej użyć np. Ady? Aha.