  • Data: 2012-07-10 12:14:06
    Temat: Re: Ada 2012 Rationale
    Od: Roman W <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tuesday, July 10, 2012 9:09:28 AM UTC+1, Maciej Sobczak wrote:

    > &gt; Można więc wziąć pęczek takich programistów i kazać im nauczyć się Ady.
    > &gt;
    > &gt; Mozna rowniez wziac stadko swin i kazac nauczyc im sie latac.
    >
    > Myślę, że programiści Javy nie byliby zadowoleni z takiego porównania.

    Ci ktorych sie "bierze na peczki" nie powinni na nie narzekac.

    > Pilotażowy projekt wykonany przez sprawniejszych programistów w zespole? Nie widzę
    problemu - dokładnie na tej samej zasadzie w &quot;typowych firmach&quot; pojawia się
    Python. Ktoś, komu się chce, pisze pierwszy, niezobowiązujący skrypt. Może się to nie
    przykleić a może równie dobrze doprowadzić do powstania stale rozszerzanej bazy kodu,
    penetrującej coraz bardziej kluczowe projekty. To się dzieje z Pythonem, równie
    dobrze może to być Go, Scala, albo Ada.

    Ada to taki jezyk skryptowy jak Python?

    > &gt; &gt; &gt; I byc moze rowniez slyszal, czym sie konczy radosne wprowadzanie do
    korporacji
    > &gt; &gt; &gt; takich jezykow jak Haskell czy F#.
    > &gt; &gt;
    > &gt; &gt; Racja. Ja też jestem sceptyczny względem języków funkcjonalnych.
    > &gt;
    > &gt; Chodzi o sceptycyzm wobec niszowych technologii.
    >
    > Nie, czekaj, to bardzo ciekawe jest. Bo Ty słyszałeś o korporacjach, które wdupiły
    wdrożenie Haskella czy F#

    Nie napisalem, ze te wdrozenia zakonczyly sie katastrofa. Chodzilo mi o to, ze
    nie spotkalem kogos, kto bylby z nich naprawde zadowolony. Za duzo problemow
    z lazy evaluation, brakiem stanu, itd.

    > - a ja nie słyszałem o firmach, które wdupiły wdrożenie Ady (chociaż znam przypadki
    pozytywne). Naturalne jest zapytać: dlaczego? Oczywiście nie znamy wszystkich
    (kontr)przypadków, ale możemy rozważyć te, które znamy. No to dlaczego?

    Ada jest blizsza tradycyjnemu paradygmatowi.

    RW