    From: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Acer'y w Biedronce [OT]
    Date: Sun, 4 Jan 2009 12:41:10 +0100
    <s...@e...rdc.pl>
    <2...@g...one.pl>
    <s...@e...rdc.pl>
    <2...@g...one.pl>
    <s...@e...rdc.pl>
    <2...@g...one.pl>
    <s...@e...rdc.pl>
    <2...@g...one.pl>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Radosław Sokół"
    >Ale można z wirusa uruchomić ten sam program, którego przed
    >chwilą używał sam użytkownik, i za jego pomocą namieszać.

    O ile mnie starcza pamięć nie myli, to nie. Ale musiałbym sprawdzić.

    >Windows Vista jest systemem biurkowym.

    No i? Tu nie chodzi o marketing, tylko technikalia.

    >Nie. Do czegoś w stylu Windows 3.x czy OS/2 1.x, to znaczy
    >ładowania modułów programów segmentami, a nie stronami.
    >I do trzymania danych w pamięci RAM, a nie gdziekolwiek
    >popadnie. W imię szybszej pracy i wymuszenia "albo piszesz
    >oszczędny program i działa piorunująco szybko, albo piszesz
    >badziewie i zamiast rzęzić dyskiem wyleci on z komunikatem
    >'out of memory'".

    Czyli bezsensowne marnowanie pamięci. Owszem, dobrze byłoby mieć
    możliwość ustawić "tego procesu nie swapuj, co by się nie działo", ale
    przecież nie będę trzymał na stałe w pamięci demona, który się budzi raz
    na tydzień.

    >Ja bym właśnie uważał, że na odwrót. W serwerze można dołożyć
    >dysków, zastosować macierz i tak dalej.

    Ale serwer działać musi i tyle. Serwer jest właśnie po to, żeby wiele
    rzeczy na nim chodziło jednocześnie. Nawet niech będzie to tylko jeden
    demon SMB z zylionem użytkowników usiłujących uzyskać dostęp do wielu
    różnych rzeczy jednocześnie.

    >Inna sprawa, że priorytety we/wy i spekulatywne odczytywanie
    >z wyprzedzeniem staną się prawie całkowicie zbędnymi mechaniz-
    >mami w momencie masowego upowszechnienia się dysków SSD.

    Pożyjemy, zobaczymy.

    --
    \------------------------/ Ultimate office automation: networked cof-
    | http://epsilon.eu.org/ |