  • Data: 2009-01-14 11:04:05
    Temat: Re: Acer'y w Biedronce [OT]
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Radosław Sokół"
    >Z prostego powodu: dzisiejsza rzeczywistość internetowa zmusza
    >do ciągłego nadganiania postępów włamywaczy. I koniec. A ponie-
    >waż trudno sobie wyobrażać już komputer nie podłączony do Inter-
    >netu,

    I na tym należałoby zakończyć ten wywód. Naprawdę, nie wszystkie
    komputery to stacje biurowe do grania w kulki.

    >Obstawiam, że większe straty są na non-stop działającym trans-
    >formatorze, niż na przetwornicy impulsowej obniżającej z 24 V
    >na 5 V tylko wtedy, gdy urządzenie działa (bo wyłącznik może
    >w tym przypadku po prostu odcinać wejście zasilania całkiem).

    OK. Może masz rację. Tu się nie będę kłócić, bo - jak pisałem -
    ekspertem w dziedzinie nie jestem.

    >Przetwornica DC/DC ma typową sprawność 70%-90%.
    >
    >Typowy zasilacz sieciowy będzie tracił moc na transformatorze
    >(zazwyczaj również w czasie, gdy urządzenie jest wyłączone)

    Hmm... w sumie, jeśli wyłączasz urządzenie po stronie niskonapięciowej,
    to faktycznie transformator ciągle pracuje.

    >W mieszkaniach. Inaczej straty były za duże, a inwestycja
    >zbyt rozległa.

    Ciekaw jestem jak by to wyszło w sensie kosztów i utrzymania.

    --
    \.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ Microsoft Office 2000: Już się nie dasz