  • Data: 2009-01-04 11:20:47
    Temat: Re: Acer'y w Biedronce [OT]
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 03.01.2009 14:38, Mariusz Kruk pisze:
    > Ależ oczywiście. Większość konsumentów niestety jest... może "głupia" to
    > za mocne słowo, ale mocno nieświadoma.

    Dokładnie.

    > Po zakończeniu pracy, wyłączy komputer i pójdzie do domu.

    To chyba ja jestem jakoś wyjątkowo uparty.

    > To znaczy, na przykład w sytuacji, kiedy masz na dwadzieścia osób w
    > redakcji osiem "przechodnich" komputerów. Siadasz, piszesz co twoje i
    > uciekasz.

    Jak dla mnie *to* jest nienormalna sytuacja. Ja tam w pra-
    cy mam własną służbową maszynę z hasłem i nikt inny mi do
    niej nie usiądzie bez mojego pozwolenia :) I u mnie jest
    to normą -- każdy ma własny służbowy komputer.

    > Wypisz, wymaluj, wymuszanie Visty.

    Nie. Vista *oferuje* pozytywne zmiany funkcjonalne, choćby
    w zakresie bezpieczeństwa, obsługi dźwięku czy zarządzania
    energią.

    > No co Ty. Moglibyśmy mieć np. co pięć lat większą wytrzymałość w
    > zakresie dopuszczalnego prądu.

    To raczej wymiana gniazdek by więcej dała. Wtyczki mają
    takie bolce, że chyba i 20 A przez nie przepuścisz ;)

    > Etam. Każden jeden sprzęt, który mam, jest zasilany innym napięciem.
    > I raczej wątpię, żeby się to zmieniło.

    Właśnie dlatego uważam, że dużo by dała standaryzacja w
    tym zakresie. centralna instalacja stałoprądowa i ewentu-
    alnie - na okres przejściowy - przetwornice robiące z 24 V
    czy 48 V DC odpowiednio niższe napięcie.

    > A produkty pokroju Manty jakoś jednak są na rynku. Na szczęście.
    > (owszem, HDCP uważam za takie samo sk.*yństwo, jak współczesny rynek
    > pudełkowego oprogramowania)

    Zgadzam się.

    > Ależ oczywiście, że mi zabrania. Poza bardzo szczególnymi wyjątkami,
    > gmeranie w oprogramowaniu jest zabronione. Co jest IMHO paranoją.

    Chodzi mi o zmienianie nie w sensie "wprowadzania zmian",
    ale "dokonywania zmiany na inne oprogramowanie" -- czyli
    raczej zamiany. Fakt, nieco niejasno się wyraziłem.

    > Doprowadzono do sytuacji, w której oprogramowanie traktowane jest po
    > części jak przedmiot, a po części jak utwór. Z każdego z tych modeli
    > wybrano to, co jest niekorzystne dla konsumenta.

    Dokładnie.

    Ale to samo tyczy się i innych "mediów". Na przykład do e-booków
    czy muzyki próbuje się stosować te same zasady (albo nawet jesz-
    cze bardziej ograniczone!), co do książek i płyt z muzyką. Nikt
    jakoś nie widzi, że książka czy płyta jest przedmiotem i większy
    "szacunek" wynika właśnie z fizyczności przedmiotu.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |