  • Data: 2009-01-04 18:46:06
    Temat: Re: Acer'y w Biedronce [OT]
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Radosław Sokół"
    >Na przykład w laboratorium komputerowym. Owszem. W redakcji
    >możliwe, że również. Ale w obydwu przypadkach musi być
    >jakiś dyżurny administrator/informatyk odpowiedzialny za
    >sprawne działanie maszyn, za które użytkownik nie ponosi
    >przecież odpowiedzialności. I powinien pomagać, gdy coś
    >idzie nie tak.

    Oczywiście. Co nie zmienia faktu, że prędzej człowiek korzystający z
    takiego hot-seata obejdzie problem w pierwszy lepszy sposób, niż
    spróbuje zrozumieć na czym polega istota problemu.

    >No ale na tej zasadzie można by stwierdzić, że ktoś tam
    >nie potrzebuje więcej, niż mu dawało NT 4.0. A producent
    >nie może przecież w nieskończoność przeznaczać środków
    >na utrzymywanie starego systemu przy życiu. Dzisiaj nie
    >wystarczy używać oprogramowania: ono *musi* być nieustan-
    >nie aktualizowane.

    Dlategoboponieważ? Znacząca część oprogramowania używanego u mnie w
    firmie była pisana jeszcze pod NT4 i pod nim działała najlepiej.

    >I Microsoft promuje Vistę, by za pięć
    >lat nie mieć całej masy użytkowników XP nic mu już nie
    >płacących, a kosztujących rocznie setki tysięcy dolarów
    >w aktualizacjach.

    Ależ oczywiście. Ja nie twierdzę, że producent nie ma interesu w tym,
    żeby wszyscy przechodzili na nową wersję. Tyle, że ja tego interesu nie
    mam.

    >Gdyby taki standard zaczęto wprowadzać i ludzie by pre-
    >ferowali urządzenia bezpośrednio podłączane do instalacji
    >stałoprądowej, pewnie byłoby realne.

    >Dlaczego nie? Obniżenie napięcia jest banalnie proste.

    Z dużymi stratami.

    >Owszem, prościej i taniej. Ale sprawność takiego zasilacza
    >jest tragiczna.

    W porównaniu do sprawności przetwornicy DC/DC?
    (pytam, bo nie wiem)

    >W dobie rosnącej liczby urządzeń zasilanych
    >napięciem stałym wzrost kosztów sprzętu w celu zmniejszenia
    >zużycia energii miałby sens.

    Pierwsze i podstawowe pytanie - skąd chciałbyś brać ten prąd?
    Z podstacji ciągnąć kable stałoprądowe? Czy montować prostowniki
    w mieszkaniach?

    --
    d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb Wanted, dead or alive : Schroedinger's cat.
    `b K...@e...eu.org d'