  • Data: 2009-01-14 09:20:38
    Temat: Re: Acer'y w Biedronce [OT]
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 04.01.2009 19:46, Mariusz Kruk pisze:

    > Dlategoboponieważ? Znacząca część oprogramowania używanego u mnie w
    > firmie była pisana jeszcze pod NT4 i pod nim działała najlepiej.

    Z prostego powodu: dzisiejsza rzeczywistość internetowa zmusza
    do ciągłego nadganiania postępów włamywaczy. I koniec. A ponie-
    waż trudno sobie wyobrażać już komputer nie podłączony do Inter-
    netu, wniosek jest prosty: należy aktualizować oprogramowanie
    i nigdy nie używać programów (w szczególności: systemów opera-
    cyjnych i oprogramowania serwerowego), które nie są już obsługi-
    wane przez producenta i mogą zawierać luki.

    > Z dużymi stratami.

    Obstawiam, że większe straty są na non-stop działającym trans-
    formatorze, niż na przetwornicy impulsowej obniżającej z 24 V
    na 5 V tylko wtedy, gdy urządzenie działa (bo wyłącznik może
    w tym przypadku po prostu odcinać wejście zasilania całkiem).

    > W porównaniu do sprawności przetwornicy DC/DC?
    > (pytam, bo nie wiem)

    Przetwornica DC/DC ma typową sprawność 70%-90%.

    Typowy zasilacz sieciowy będzie tracił moc na transformatorze
    (zazwyczaj również w czasie, gdy urządzenie jest wyłączone)
    oraz na stabilizatorze (szczególnie, gdy stosowany jest
    prosty stabilizator typu 7805 ze sprawnością rzędu 50%).

    > Pierwsze i podstawowe pytanie - skąd chciałbyś brać ten prąd?
    > Z podstacji ciągnąć kable stałoprądowe? Czy montować prostowniki
    > w mieszkaniach?

    W mieszkaniach. Inaczej straty były za duże, a inwestycja
    zbyt rozległa.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |