  • 41. Data: 2011-02-03 13:54:35
    Temat: Re: AVR i Wifi -jak toto ugryźć...
    Od: <a...@g...pl>

    > Powiem tak mozesz zapomniec o polaczeniu AVR z WIFI za male moce
    przerobowe.

    routery miewają rs-a, nie zawsze wyprowadzonego, kieeedyś wyprowadzałerm
    taki port w wrt54g linksysa na zewnątrz, wtedy kosztował ponad 400pln ale to
    było z 5 lat wstecz, miał wbudowanego jakiegoś linuksika, na pcb puste
    miejsce na goldpiny, wystarczyło wstawić maxa232 i wio

    google: OpenWrt

  • 42. Data: 2011-02-03 14:13:15
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2011-02-02 22:09 sundayman napisał(a):

    > Panie Adamie, flaszka ci się należy ! :)
    > To jest koncepcja do przyjęcia... co prawda średnio mi się podobuje
    > "hardwareowo", musiałbym coś tutaj "pokombinować", żeby całość nie
    > wyglądała na poskładane z bebechów jakichś...

    No to sprzętowo najlepiej się będzie prezentować router z USB a całe
    własne ustrojstwo podpięte do USB. Bez grzebania w środku, bez utraty
    gwarancji.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 43. Data: 2011-02-03 14:15:20
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2011-02-02 22:27 sundayman napisał(a):

    > Bo urządzenie ma dość odpowiedzialne zadanie, i tak sobie kombinuję, że
    > może taki prosty (w miarę) AVR z watchdogiem będzie pewniejszy
    > niż router... Poza tym - wtedy to całe WiFi może być opcjonalne

    No to po co głowę zawracasz właśnie tym WiFi? Jeżeli możesz mieć
    Ethernet po kabelku to gotowych płytek z AVRem i Ethernetem jest wiele.
    Ja mam np. Ethernut 1.3f i pracuje 24/7 wyświetlając na LCD pogodę
    ściąganą z internetu. Jak coś się w pogodzie zawiesza to w 99% jest to
    problem serwera a nie samego AVRa.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 44. Data: 2011-02-03 14:18:02
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2011-02-03 04:25 sundayman napisał(a):

    > Właśnie, to jest największa wada. Wręcz dyskryminująca chyba.
    > Znalazłem takie małe badziewie : ASUS WL-330GE
    >
    > Wszystko super, małe, w miarę tanie - ale - kuśwa, nie ma RS'a...
    > No co za cholera...

    Oczywiście, że ma:
    https://forum.openwrt.org/viewtopic.php?pid=84118#p8
    4118

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 45. Data: 2011-02-03 14:28:25
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2011-02-02 22:28 Mirek napisał(a):

    > I jak?
    > Odłączyłeś konsolę?

    Od czego? Po zainstalowaniu DD-WRT (gotowca ze strony www) mogę się
    zalogować przez ten RS232 i wywoływać polecenia. Kwestia tylko po
    stronie AVRa aby odfiltrował sobie śmieci wysyłane przez router przy
    bootowaniu i ew. zmianach stanów interfejsów sieciowych.

    > Działa tryb klienta WiFi?

    Tak, w DD-WRT konfiguruje się go przez www i rzeczywiście działa. W
    konsoli mam dostępne wget i awk - więcej mi do szczęścia nie potrzeba na
    razie. :)

    Próbowałem też walczyć z OpenWRT ale tam ten model jest jeszcze średnio
    dopracowany. Przy kompilacji z domyślnymi (dla tego urządzenia)
    parametrami nie działa ani wifi ani ethernety. Dałem spokój bo do
    gotowego builda DD-WRT zawsze mogę wmontować swoje kawałki (tam jest
    squashfs).

    > Ile ciągnie z zasilacza?

    Nie mierzyłem. Padł mi watomierz ostatnio. :(
    Zasilacz ma 5V 1,2A ale nie podejrzewam aby chociażby połowę z tego
    zużywał w stanie idle. Jak w Linuxie najprościej obciążyć procka na
    maksa? A i tak pewnie największa moc idzie w nadawanie WiFi i obsługę
    ethernetów.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 46. Data: 2011-02-03 14:31:21
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2011-02-03 01:57 sundayman napisał(a):

    > A co myślicie o tym ?
    > http://www.ewiznet.com/goods_detail.php?goodsIdx=135

    To jest gotowy konwerter RS232<->WiFi. Wymaga zainstalowania w
    komputerze sterownika wirtualnego portu szeregowego. Odpada zastosowanie
    w stylu "sterowanie dowolnym telefonem/komputerem z wifi". Potrzebujesz
    raczej czegoś z własnym serwerem www.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 47. Data: 2011-02-03 14:38:34
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2011-02-03 14:54 a...@g...pl napisał(a):

> [...]
    > było z 5 lat wstecz, miał wbudowanego jakiegoś linuksika, na pcb puste
    > miejsce na goldpiny, wystarczyło wstawić maxa232 i wio

    Dokładnie tak samo ma D-Link DIR-300. Obecna cena nowego to 87 zł:
    http://www.ceneo.pl/1357146

    Czy jest coś tańszego o podobnych możliwościach (wifi, eth i uart),
    obsługiwanego przez OpenWRT i/lub DD-WRT?

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 48. Data: 2011-02-03 15:37:11
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-02-03 15:38, Adam Dybkowski pisze:

    > Dokładnie tak samo ma D-Link DIR-300. Obecna cena nowego to 87 zł:
    > http://www.ceneo.pl/1357146

    Można trafić router z UART w TTL czy w 3,3V na goldpinach. Tak miałem w
    SMC Barricade ale niestety za mała pamięć na DD-WRT.

    MD

  • 49. Data: 2011-02-03 15:38:44
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-02-03 15:13, Adam Dybkowski pisze:

    > No to sprzętowo najlepiej się będzie prezentować router z USB a całe
    > własne ustrojstwo podpięte do USB. Bez grzebania w środku, bez utraty
    > gwarancji.

    A co z softem wystawiającym dane z USB na wifi?

    MD

  • 50. Data: 2011-02-03 21:09:22
    Od: Rysio <o...@p...pl>

    http://pl.farnell.com/jsp/search/productListing.jsp?
    ICID=i-f4bf-00003156&SKUS=1839055,1839057,1839054