  • 1. Data: 2011-02-02 18:35:02
    Temat: AVR i Wifi -jak toto ugryźć...
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    Mam taką na razie ogólną potrzebę - dość prosty sterownik (najchętniej na
    jakimś AVR, bo lubię...) - ale potrzebuję coby go skomunikować z
    programem na PC - ale via WiFi.

    Jak toto ugryźć ? Coby było w miarę prosto i raczej bez wynalazków w rodzaju
    jakichś specjalizowanych (czyt. drogich) modułów ?
    Możecie coś podpowiedzieć ? Może jakieś przykłady ?

    Pozdr.

  • 2. Data: 2011-02-02 18:42:31
    Temat: Re: AVR i Wifi -jak toto ugryźć...
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    Jeszcze dopowiem...

    Znaczy - wolalbym jakieś rozwiąznie typu "moduł" do wlutowania, niż WiFi na
    USB, no ale te moduły to widzę póki co po cenach ponad 100 zł, a dynks na
    USB kupi się za
    np. 24 zł. No , ale to właśnie na USB - obawiam się, że pewnie dostanę
    cholery z uruchomieniem tego ? Czy niekoniecznie ? :)
    No a może właśnie są jakieś takie "OEM" moduły w rozsądniejszej cenie ?
    Nawet ciut drożej, ale kuśwa nie aż tak (bo będę tego potrzebował parę
    sztuk, dla jednego egz. bym nie dramatyzował...).

    No i - z drugiej strony - czym to popędzić ? Na razie nie będę potrzebował
    stawiać na tym jakiegoś "serwera", żeby mieć dostęp via www, tylko chodzi o
    skomunikowanie z
    aplikacją na PC - też się zastanawiam jak do tego podejść... TCP/IP jest mi
    obcy dość... :(

  • 3. Data: 2011-02-02 18:46:05
    Od: "JG" <g...@c...uj.edu.pl>

    Może zobacz na SD WiFi, ale to trochę droższe chyba będzie.

    Pozdrawiam
    JG

  • 4. Data: 2011-02-02 18:50:51
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    > Może zobacz na SD WiFi, ale to trochę droższe chyba będzie.

    Trochę... 140 zł :)
    Za tyle to można kupić to np.
    http://www.tme.eu/html/PL/moduly-komunikacji-bezprze
    wodowej-firmy-microchip/ramka_6994_PL_pelny.html

  • 5. Data: 2011-02-02 18:55:49
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    Takie cóś byłoby cool
    http://allegro.pl/modul-wifi-do-asus-eee-pc-900-oooo
    kazyjna-cena-i1436560034.html

    Ale to PCI-E. No nie wiem, czy jest jakaś szansa na skomunikowanie...

  • 6. Data: 2011-02-02 18:59:00
    Od: Zbych <z...@o...pl>

    On 02.02.2011 19:35, sundayman wrote:
> [...]
    > rodzaju jakichś specjalizowanych (czyt. drogich) modułów ?
    > Możecie coś podpowiedzieć ? Może jakieś przykłady ?

    Albo prosto, albo tanio. Prosto i tanio to będzie jak się połączysz
    RSem, albo ethernetem z routerem Wi-Fi :-).

    Rzuć okiem na moduły microchipa:
    http://www.microchip.com/wwwproducts/Devices.aspx?dD
    ocName=en548014

    Gotowa biblioteka dla arduino:
    http://www.asynclabs.com/wiki/index.php?title=WiShie
    ld_2.0

  • 7. Data: 2011-02-02 19:01:12
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    > Jak toto ugryźć ? Coby było w miarę prosto i raczej bez wynalazków w
    > rodzaju jakichś specjalizowanych (czyt. drogich) modułów ?
    > Możecie coś podpowiedzieć ? Może jakieś przykłady ?

    Moduł W24 firmy Motorola (http://www.elproma.com.pl). Komunikacja
    rozkazami AT jak ze zwykłym modemem. Koszt pewnie ze 100$.

    Paweł

  • 8. Data: 2011-02-02 19:40:54
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-02-02 19:55, sundayman pisze:
    > Takie cóś byłoby cool
    > http://allegro.pl/modul-wifi-do-asus-eee-pc-900-oooo
    kazyjna-cena-i1436560034.html

    > Ale to PCI-E. No nie wiem, czy jest jakaś szansa na skomunikowanie...

    To masz za podobną cenę pod SPI:
    http://pl.farnell.com/jsp/search/productListing.jsp?
    ICID=i-f4bf-00003156&SKUS=1839055,1839057,1839054

    MD

  • 9. Data: 2011-02-02 20:07:13
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    > Albo prosto, albo tanio. Prosto i tanio to będzie jak się połączysz
    > RSem, albo ethernetem z routerem Wi-Fi :-).

    No to odpada, zresztą wyszłoby to cenowo na to samo , co taki moduł
    microchipowy.
    No, ale poczytałem, poczytałem, i wychodzi , że albo spędzę miesiące nad
    cudawiankami z USB, albo jednakowoż
    jakiś moduł gotowy... kurka wodna.

  • 10. Data: 2011-02-02 20:15:36
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    > rozkazami AT jak ze zwykłym modemem. Koszt pewnie ze 100$.

    Hłe hłe, za tą kasę to bym musiał sam latać zamiast tych fal WiFi...