  • 31. Data: 2011-02-03 02:47:58
    Temat: Re: AVR i Wifi -jak toto ugryźć...
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > trochę się obawiam , na ile to jest bezpieczne, w sensie - stabilne.

    ponoc zwisy tanszych ruterow sa w glownej mierze powodowane
    dziadoskimi zasilaczami;
    ile w tym prawdy? - nie wiem.

    sam mam rozne tp-linki i z ich stabilnoscia nigdy nie mialem problemow
    (a to naprawde tani sprzet - tanszy niz d-link)

    > No, ale ok - ważniejsze, muszę się pobawić tym , zobaczyć co i jak można.

    rozwiazanie Adama jest git, ale ma wade - duze to gabarytowo :)

  • 32. Data: 2011-02-03 03:25:02
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    > rozwiazanie Adama jest git, ale ma wade - duze to gabarytowo :)

    Właśnie, to jest największa wada. Wręcz dyskryminująca chyba.
    Znalazłem takie małe badziewie : ASUS WL-330GE

    Wszystko super, małe, w miarę tanie - ale - kuśwa, nie ma RS'a...
    No co za cholera...

  • 33. Data: 2011-02-03 07:15:40
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 2011-02-03 02:46, sundayman pisze:

    > Tak się przyglądam , i powiem Wam, że najbardzie mi chyba pasują te
    > moduły microchipa
    > http://www.microchip.com/wwwproducts/Devices.aspx?dD
    ocName=en548014

    > Chociaż jeszcze nie zdecydowałem , jakkolwiek się powoli do tego
    > skłaniam...Tylko, że nie znam PICów, no ale jak trzeba...

    Dostałeś linka ze sterownikiem do arduino (avr!). A jak chcesz się
    podłączać do tego modułu tabletem, to sprawdź najpierw czy ma on tryb
    Access Pointa, a nie tylko klienta AP.

  • 34. Data: 2011-02-03 08:39:52
    Od: Tom <t...@n...spam.invalid>

    On 3/02/2011 5:15 PM, Zbych wrote:

> [...]
    tego modułu tabletem, to sprawdź najpierw czy ma on tryb Access Pointa, a nie tylko

    No chyba ze nie musi byc w infrastructure mode.

    Tomek

  • 35. Data: 2011-02-03 09:05:37
    Od: odk <o...@d...pg.gda.pl>

    W dniu 2011-02-02 21:07, sundayman pisze:

    > No to odpada, zresztą wyszłoby to cenowo na to samo , co taki moduł
    > microchipowy.
    > No, ale poczytałem, poczytałem, i wychodzi , że albo spędzę miesiące nad
    > cudawiankami z USB, albo jednakowoż
    > jakiś moduł gotowy... kurka wodna.

    Zobacz sobie jak obsługę takiego modułu realizują sterowniki w modułach
    do np. jądra linuksa. Będziesz miał jako taki pogląd ile kodu trzeba
    napisać.

    --
    Michał Marek Gryko czasem zwany Odkurzaczem.

  • 36. Data: 2011-02-03 11:26:05
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    > Dostałeś linka ze sterownikiem do arduino (avr!). A jak chcesz się
    > podłączać do tego modułu tabletem, to sprawdź najpierw czy ma on tryb
    > Access Pointa, a nie tylko klienta AP.

    No właśnie powoli cholery zaczynam dostawać, bo okazuje się, że ten tablet
    to pewnie z reguły i tak będzie potrzebował lokalnego routera do pracy,
    więc właściwie to całe moje urządzenie równie dobrze można podłączyć via
    ethernet do tego routera...I w sumie całe to WiFi przestaje mieć sens.
    Jeszcze, gdyby zastosować rozwiązanie kolegi Adama - znaczy wsadzić tam cały
    router pod tym DD-WRT, no ale wtedy bez sensu, bo po co, jak i tak będzie
    potrzeba albo go podpiąć kablowo do internetu (żeby był dostępny), albo co -
    drugi router ?
    Ech, grunt to dobrze sprecyzowane założenia...

  • 37. Data: 2011-02-03 12:35:27
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-02-03 12:26, sundayman pisze:

> [...]
    > będzie potrzeba albo go podpiąć kablowo do internetu (żeby był
    > dostępny), albo co - drugi router ?
    > Ech, grunt to dobrze sprecyzowane założenia...

    Potrzebujesz tylko AP do którego dobijesz się laptopem/tabletem. Router
    ma zazwyczaj funkcję AP a często jest tańszy od samego AP. Tylko że jak
    znajdziesz router z RS232 lub z USB zdolnym obsłużyć konwerter rs232 to
    będziesz musiał pakować w niego linuxa i pisać sam aplikację do wysyłki
    danych przez Wifi. Lepiej wsadź zwykły Eth do płytki z AVR i połącz się
    tym Eth z routerem czy AP.

    MD

  • 38. Data: 2011-02-03 12:58:40
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "sundayman" <s...@p...onet.pl> wrote in message

    > Właśnie, to jest największa wada. Wręcz dyskryminująca chyba.
    > Znalazłem takie małe badziewie : ASUS WL-330GE
    >
    > Wszystko super, małe, w miarę tanie - ale - kuśwa, nie ma RS'a...
    > No co za cholera...

    A ma coś oprócz RSa? Porty I/O równoległe?

  • 39. Data: 2011-02-03 13:34:15
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    > A ma coś oprócz RSa? Porty I/O równoległe?

    a cholera wie. DD-WRT wiki podaje tylko, że się da zainstalować. Brak
    informacji innych.
    Tak, że kupa.

  • 40. Data: 2011-02-03 13:36:55
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    > Dostałeś linka ze sterownikiem do arduino (avr!). A jak chcesz się
    > podłączać do tego modułu tabletem, to sprawdź najpierw czy ma on tryb
    > Access Pointa, a nie tylko klienta AP.

    No to mówiłem, że Microchip chyba byłby ok...Tylko nie poczytałem dokładniej
    o tym WiShield , ale to chyba (na moje kaprawe oko) może i się nada ?
    Obsługuje też AD-HOC, no to chyba by się dało połączyć bez dodatkowego
    routera... Kuśwa, muszę się wziąć i poczytać o tym całym WiFi i TCP/IP bo
    normalnie się czuję zagubiony jak Andzia w... w czym się Andzia gubi ?
    Zapomniałem... :)