  • 21. Data: 2011-02-02 21:09:42
    Temat: Re: AVR i Wifi -jak toto ugryźć...
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > sterować 2 LEDami i odczytywać stan 2 przycisków - pełny wypas. Na pinach
    > I/O podłącza się np. kartę SD/MMC.
    >
    > Możesz całą logikę pozostawić zewnętrznemu AVRowi ale dużo lepiej
    > przerzucić ją na barki Linuxa w routerze, a AVRem tylko przetwarzać
    > końcowe wyniki (np. wyświetlać na LCD czy sterować czym tam chcesz).
    >
    > Nieco bardziej wypasione rozwiązanie to router z hostem USB i możliwość
    > podłączenia do niego pendrive'a czy konwertera USB-RS232. Najprostszy
    > TPLINK z USB obsługiwany przez DD-WRT czy OpenWRT to ok. 130 zł.

    Panie Adamie, flaszka ci się należy ! :)
    To jest koncepcja do przyjęcia... co prawda średnio mi się podobuje
    "hardwareowo", musiałbym coś tutaj "pokombinować", żeby całość nie
    wyglądała na poskładane z bebechów jakichś...

  • 22. Data: 2011-02-02 21:21:53
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    > Wszystko fajnie, tylko kolega mi powie, gdzie ja to kupię w ilości np. 100
    > szt ?
    > I zeby potem mieli następne 100 szt ?

    no tak, sam sobie odpisuję, że w sumie to chyba problem nie będzie...

  • 23. Data: 2011-02-02 21:27:14
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    > Możesz całą logikę pozostawić zewnętrznemu AVRowi ale dużo lepiej
    > przerzucić ją na barki Linuxa w routerze, a AVRem tylko przetwarzać
    > końcowe wyniki (np. wyświetlać na LCD czy sterować czym tam chcesz).

    trochę się obawiam , na ile to jest bezpieczne, w sensie - stabilne.
    Bo urządzenie ma dość odpowiedzialne zadanie, i tak sobie kombinuję, że może
    taki prosty (w miarę) AVR z watchdogiem będzie pewniejszy
    niż router... Poza tym - wtedy to całe WiFi może być opcjonalne - to by mi
    też pasowało.
    No, ale ok - ważniejsze, muszę się pobawić tym , zobaczyć co i jak można.

  • 24. Data: 2011-02-02 21:28:35
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Adam Dybkowski wrote:

    > DIR-300

    I jak?
    Odłączyłeś konsolę?
    Działa tryb klienta WiFi?
    Ile ciągnie z zasilacza?

    Mirek.

  • 25. Data: 2011-02-02 22:06:02
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    sundayman <s...@p...onet.pl> wrote:

    > Mam taką na razie ogólną potrzebę - dość prosty sterownik (najchętniej na
    > jakimś AVR, bo lubię...) - ale potrzebuję coby go skomunikować z
    > programem na PC - ale via WiFi.

    A musi być WiFi - nie wystarczy BT?

    --
    gof

  • 26. Data: 2011-02-02 22:18:26
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    > A musi być WiFi - nie wystarczy BT?
    Nie, chodzi o to, że główny dynks ma być kontrolowany via aplikacja na
    jakimś np. tablecie, albo laptopie. Czy tam innym netbooku.
    Tak że BT odpadowuje.

  • 27. Data: 2011-02-03 00:10:03
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2011-02-02 22:05, sundayman pisze:
    > A taki np. GA1000 Tibbo ?

    A jest do niego jakaś dokumentacja?

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 28. Data: 2011-02-03 00:57:31
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    A co myślicie o tym ?
    http://www.ewiznet.com/goods_detail.php?goodsIdx=135

  • 29. Data: 2011-02-03 01:46:02
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    Tak się przyglądam , i powiem Wam, że najbardzie mi chyba pasują te moduły
    microchipa
    http://www.microchip.com/wwwproducts/Devices.aspx?dD
    ocName=en548014
    Nie są drogie, jest do tego jakieś wsparcie, i tak to bardziej eleganckie
    rozwiązanie, niż grzebanie z routerami...
    Klient dostaje porządną płytkę, w dodatku małą, a w tym przypadku to dość
    ważne...

    Chociaż jeszcze nie zdecydowałem , jakkolwiek się powoli do tego
    skłaniam...Tylko, że nie znam PICów, no ale jak trzeba...

  • 30. Data: 2011-02-03 02:35:39
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Znaczy - wolalbym jakieś rozwiąznie typu "moduł" do wlutowania, niż WiFi
    > na USB, no ale te moduły to widzę póki co po cenach ponad 100 zł

    wifi na usb wyszloby taniej pod wzgledem sprzetowym
    (o ile w ogole znalazlbys proca z hostem usb,
    z odpowiednia wielkoscia ramu i szybkoscia),
    ale pod wzgledem softwarowym to by bylo chyba awykonalne ;)

    co do modulow wifi bez usb sytuacja jest odwrotna,
    ale tez nie jest to takie banalne;

    wydawaloby sie, ze idealny (do atmegi) bylby modul wifi na rs'a
    i taki istnieje i to od lat:
    Digi Connect Wi-ME
    - 802.11b wireless networking with 802.11i security
    - Integrated High-speed serial interface (UART)
    http://www.digi.com/products/wireless-wired-embedded
    -solutions/solutions-on-module/digi-connect/digiconn
    ectwime.jsp

    130 usd - niby to duzo, ale za taki kombajn?...
    no, ale pewnie bylby problem z dostepnoscia :)

    ten projekt tez jest fajny:
    WLAN Internet Radio
    http://www.ethernut.de/en/wlan/index.html
    ale nie jest to juz takie banalne;