  • 11. Data: 2011-02-02 20:17:50
    Temat: Re: AVR i Wifi -jak toto ugryźć...
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-02-02 19:35, sundayman pisze:
    > Mam taką na razie ogólną potrzebę - dość prosty sterownik (najchętniej
    > na jakimś AVR, bo lubię...) - ale potrzebuję coby go skomunikować z
    > programem na PC - ale via WiFi.
    >
    > Jak toto ugryźć ? Coby było w miarę prosto i raczej bez wynalazków w
    > rodzaju jakichś specjalizowanych (czyt. drogich) modułów ?
    > Możecie coś podpowiedzieć ? Może jakieś przykłady ?
    Od złej strony sie do tego zabierasz.
    Prosty sterownik, ale wifi nie proste wcale. Narzut na obsługę samego
    wifi (warstwa sprzętowa-radia), wifi (warstwa sieci, kodowania wpa/wpa2
    itp), tcp-ip jest pewnie tysiąckrotnie większa niż sam sterownik ma
    zadania. Albo zrezygnuj z wifi, albo z... tego sterownika na avr.

    Najtaniej i najprościej to będzie wziąć router/AP z wbudowanym wifi+eth
    (~100zl albo wiele mniej za starsze modele 11Mbit), na którym odpalisz
    sobie linuksa (albo weźmiesz od razu takiego na którym linuksy chodzą i
    są gotowe), i swoją "sterownikową" aplikację. Wiekszość AP ma na płycie
    rs232-ttl (3.3v lub 5v) oraz zestaw linii i/o dowolnego wykorzystania
    (czasem użyte w oryginalnym firmware do migania ledami).

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 12. Data: 2011-02-02 20:20:43
    Od: Rysio <o...@p...pl>

    W dniu 2011-02-02 21:15, sundayman pisze:

    > Hłe hłe, za tą kasę to bym musiał sam latać zamiast tych fal WiFi...

    Powiem tak mozesz zapomniec o polaczeniu AVR z WIFI za male moce przerobowe.

  • 13. Data: 2011-02-02 20:34:40
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "BartekK" <s...@N...org> wrote in message
> [...]
    > rs232-ttl (3.3v lub 5v) oraz zestaw linii i/o dowolnego wykorzystania
    > (czasem użyte w oryginalnym firmware do migania ledami).

    Zainteresowałeś mnie tym pomysłem - czy możesz podpowiedzieć
    jakiś model routera wifi co by miał pasmo g i możliwość linuksowania
    swoich aplikacji po jakichś portach równoległych I/O lub szer. RS232TTL?

  • 14. Data: 2011-02-02 20:49:15
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    > Powiem tak mozesz zapomniec o polaczeniu AVR z WIFI za male moce
    > przerobowe.

    Przy pomocy tego modułu W24 bez problemu to zrobi. Cała obsługa WiFi,
    TCP itd. jest module. Przez UART trzeba tylko skonfigurować połączenie i
    nadawać/odbierać dane.
    Bez tego typu modułu AVR oczywiście nie ma najmniejszych szans obsłużyć
    WiFi. Pytający zapewne o tym jeszcze nie wie.

    Paweł

  • 15. Data: 2011-02-02 20:52:51
    Od: Adam Górski <gorskiamalpa@wpkropkapl>

> [...]
    > rodzaju jakichś specjalizowanych (czyt. drogich) modułów ?
    > Możecie coś podpowiedzieć ? Może jakieś przykłady ?

    Ja tam kupiłem kit z luminary micro z ethernetem 10/100 +
    Najtańszy acces point żeby zrobić z etherneta wirelesa

    Adam

  • 16. Data: 2011-02-02 20:58:19
    Od: Rysio <o...@p...pl>

    W dniu 2011-02-02 21:34, Pszemol pisze:
> [...]
    > jakiś model routera wifi co by miał pasmo g i możliwość linuksowania
    > swoich aplikacji po jakichś portach równoległych I/O lub szer. RS232TTL?

    http://siecibezprzewodowe.pl/urzadz.php?gr=3&kat=84&
    idx=885

    masz I2C 2 RSy i kilka GPIO do tego OpenwRT i SDK

  • 17. Data: 2011-02-02 20:59:50
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2011-02-02 21:34 Pszemol napisał(a):

    > Zainteresowałeś mnie tym pomysłem - czy możesz podpowiedzieć
    > jakiś model routera wifi co by miał pasmo g i możliwość linuksowania
    > swoich aplikacji po jakichś portach równoległych I/O lub szer. RS232TTL?

    Wystarczy pierwszy z brzegu router z interfejsem szeregowym i
    możliwością wgrania DD-WRT. Ja się teraz bawię właśnie z D-Link'iem
    DIR-300 (nówka w sklepie poniżej 100 zł kosztuje obecnie). Podłączenie
    do UARTu jest banalne. Na razie podłączyłem to do peceta ale połączenie
    z dowolnym AVRem będzie jeszcze prostsze (nie potrzeba konwertera
    poziomów na RS232, na złączu w routerze są wyprowadzone +3V3, GND, TX,
    RX). Oprócz UARTu można sterować 2 LEDami i odczytywać stan 2 przycisków
    - pełny wypas. Na pinach I/O podłącza się np. kartę SD/MMC.

    Możesz całą logikę pozostawić zewnętrznemu AVRowi ale dużo lepiej
    przerzucić ją na barki Linuxa w routerze, a AVRem tylko przetwarzać
    końcowe wyniki (np. wyświetlać na LCD czy sterować czym tam chcesz).

    Nieco bardziej wypasione rozwiązanie to router z hostem USB i możliwość
    podłączenia do niego pendrive'a czy konwertera USB-RS232. Najprostszy
    TPLINK z USB obsługiwany przez DD-WRT czy OpenWRT to ok. 130 zł.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 18. Data: 2011-02-02 21:05:12
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    > Bez tego typu modułu AVR oczywiście nie ma najmniejszych szans obsłużyć
    > WiFi. Pytający zapewne o tym jeszcze nie wie.

    No bez przesady, do AVR32 chociażby to
    http://pl.farnell.com/h-d-wireless/spb106-ap-1/panel
    -ewaluacyjny-wifi-smd-hdg104/dp/1839057

    Te Microchipowe moduły też wyglądają nienajgorzej...

    A taki np. GA1000 Tibbo ?

  • 19. Data: 2011-02-02 21:06:15
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2011-02-02 21:58 Rysio napisał(a):

    > http://siecibezprzewodowe.pl/urzadz.php?gr=3&kat=84&
    idx=885
    > masz I2C 2 RSy i kilka GPIO do tego OpenwRT i SDK

    LOL. 179 zł? Za tyle to kupisz 2 routery z WiFi (z obudową i zasilaczem).

    W tym "Magicbox" WiFi na pokładzie nie ma - trzeba dokupić kartę MiniPCI
    oraz antenkę. Pytającemu chodziło właśnie o WiFi jak najtaniej. Aha,
    dodatkowe koszty to jeszcze zasilacz i ew. obudowa.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 20. Data: 2011-02-02 21:06:26
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > rs232-ttl (3.3v lub 5v) oraz zestaw linii i/o dowolnego wykorzystania
    > (czasem użyte w oryginalnym firmware do migania ledami).

    Wszystko fajnie, tylko kolega mi powie, gdzie ja to kupię w ilości np. 100
    szt ?
    I zeby potem mieli następne 100 szt ?

    Tu jest pies pogrzebany...