  • Data: 2011-07-15 19:34:02
    Temat: Re: ATxmega z USB
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Portal napisał:

    > Ja nazwę :-P. Dla kryterium minimalizacji czasu spędzonego na
    > poszukiwania lepszej knajpy to jest wybór optymalny - kropka.

    Portalowy język jest językiem ubogim. "Najlepszy" i "optymalny" mają
    zbliżone, lecz trochę inne zakresy znaczeń. Niektórzy potrafią korzystać
    z bogactwa języka.

    > Nie - bliższe ideału to nie "bardziej idealne". Optymalizacja to właśnie
    > zbliżanie się do optimum, a nie osiąganie go bardziej czy mniej.

    Poza "optymalizacją" jest jeszcze słowo "zoptymalizowany". Coś może
    być zoptymalizowane bardziej lub mniej, albo bardziej lub mniej optymalne.
    Nie ma sensu mówić za każdym razem, że jedno jest bliższe czemuś lub
    dalsze, skoro można prościej. Język też podlega prawom ekonomii.

    > To przypomina Puchatka którego "coraz bardziej tam nie było" czy coś takiego.

    Prosiaczka.

    > I dlatego masa osób twierdzi np. że ochrona środowiska to ekologia, a
    > serwisant w sklepie z komputerami to informatyk. Ich prawo. Ale nie
    > każdy musi za tym tłumkiem podążać, prawda?

    A kto to jest hydraulik? Znam jednego profesora, co się zajmuje mechaniką
    płynów, a więc jest hydraulikiem. Ale pan majster, co potrafi ryksztosującą
    droselklapę zrobić na szoner, też nim jest. Tak samo jak gościu od
    reinstalownia windowsa jest informatykiem. Praw języka pan nie zmienisz
    i nie bądź pan głąb.

    > Jak widać kwestia gustu (moja polonistka by się czepiała) i wg mnie to
    > niedobrze. Język zwłaszcza w technice powininen być jednoznaczny i
    > logiczny.

    No i właśni o precyzję chodzi -- w technice jest miejsce dla słów
    "najlepszy" i "optymalny". Znając oba, łatwiej o precyzję opisu.
    Z istniena słowa "optymalizacja" wynika potrzeba wprowadzenia do
    języka określeń "bardziej/mniej optymalny". Kiedyś tak nie było,
    ale polonisci nie muszą nadążać za wszystkimi zmianami w języku.

    > Jak się robi zależny od widzimisię każdego delikwenta, to traci
    > podstawową funkcję czyli sprawnej komunikacji.

    Nie spotkałem nikogo, kto by nie rozumiał co znaczy "bardziej optymalny".
    Ale spotkałem wielu, kórzy jak pies Pawłowa reagowali "tak się nie mówi"
    (pozdrowienia dla pani od polskiego). Osoby takie albo w ogóle nie potrafią
    zaproponować nic w zamian, albo podają coś, co znaczy co innego.

    > Ostre NTG się robi więc pozwolę na tym skończyć - róbta sobie co chceta
    > z optymalnymi, optymalniejszymi i najoptymalniejszymi rozwiązaniami - ja
    > pozostanę przy tych pierwszych.

    My nie będziemy stać w miejscu, "optymalne" też dobre, ale pójdziemy
    dalej, będziemy mieli optymalniejsze.

    --
    Jarek