  • Data: 2014-08-14 10:39:40
    Temat: Re: A gdyby zamiast AC w domu było DC....
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan janusz_k napisał:

    > Miewali, poza tym było to dość dobrze zaizolowane i jak nikt nie nalał
    > wody do telewizora albo rozbił kineskopu to było bezpieczne. A spali
    > spokojnie bo mało kto miał świdomość tego ile tam jest.

    No dobrze, to ja bardzo przepraszam i nie będę więcej pisał jakie
    napięcia są w domowych instalacjach fotowoltaicznych. Nie chcę żeby
    przeze mnie ludzie źle spali, krowy przestały się nieść, a kury mleko
    dawać.

    > Co innego sieć w domu 1KV, ogólnie dostępna.

    Ogólniej niż telewizor? Albo jakiś zasilacz impulsowy z kondensatorem
    naładowanym wyprostowanym szczytowym napięciem sieci (czort wie, czy
    nie podwojomym). Różnica między dobrymi kilkuset woltami, a tysiącem
    woltów nie jest -- nomen omen -- porażająca.

    > Zgoda, potem to idzie do jakieś rozdzielnicy do której łatwiej wsadzić
    > łapy niż do telewizora, a i prądy znacznie większe.

    Nie idzie do żadnej rozdzielnicy, jeno wprost do inwertera. Nie wiem
    czemu ktoś by tam miał pchać łapy.

    --
    Jarek