  • Data: 2014-08-14 12:20:56
    Temat: Re: A gdyby zamiast AC w domu było DC....
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Michał Lankosz napisał:

    > Ale to nie jest sieć DC w domu. To tylko stałe połączenie paneli
    > z inwerterem. My mówimy o tym, żeby zamiast napięcia zmiennego
    > było stałe w instalacji elektrycznej domu w tym w gniazdkach
    > ściennych, do których można podłączyć różne urządzenia - ładowarkę
    > telefonu, lampkę, TV, suszarkę itp.

    A czy ktoś tu postuluje uczynienie z napięcia paneli fotowoltaicznych
    standardu ścienno-gniazdkowego?! Instalacje off-grid zostały tu
    wyciągnięte (nie przeze mnie) jako przykład, gdzie funkcjonuje napięcie
    12-24 V. Jako że to w ogólności jest nieprawda, więc sprostowałem.

    Ludziom faktycznie często się wydaje, że w tych panelikch na słoneczku,
    to jakieś wolciki najwyżej występują. A wystarczy się chwilę zastanowić,
    by dojść do wniosku, że tak być nie może. Domowa instalacja może mieć
    20kW. W większości krajów stosujących dopłaty jest to górny limit na
    najwyższą stawkę i jednocześnie tyle, ile da się wcisnąć na dach domu.
    Czyli przy napięciu 1000 V musi w sumie płynąc prąd 20 A. To dużo.
    Gdyby napięcie obniżyć, to trzeba by podnieść prąd. A to boli o wiele
    bardziej. Łatwiej opanować tysiące woltów, niż setki amperów.
    Podejrzewam, że gdyby nie limit 1kV, to by inwertery mogły być sporo
    tańsze.

    --
    Jarek