    From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: A gdyby zamiast AC w domu było DC....
    Date: Wed, 13 Aug 2014 18:04:40 +0200
    Sender: r...@n...agh.edu.pl
    <1...@p...pl.invalid>
    <lsfof9$dff$1@node2.news.atman.pl>
    <1...@p...pl.invalid>
    <lsfpo0$eld$1@node2.news.atman.pl>
    <8...@p...pl.invalid>
    <lsfuol$k05$1@node2.news.atman.pl>

    Hello Piotr,

    Wednesday, August 13, 2014, 5:04:17 PM, you wrote:

    > A co w tym takiego kosztownego? Gniazda SATA są na płycie,
    > kabel FTP kosztuje ~1,5 zł. za metr, metrów jest 2x10...
    > Dyski kupowałem jeszcze przed zalaniem fabryki silniczków
    > po ~250 zł. za sztukę. Do tego maleńki 40GB SSD na systemy
    > operacyjne i maszyny wirtualne.
    > Wiele zdobyczy cywilizacji nie jest normą w polskich domach.
    > Tylko to jest dowód na co?
    > Nawet z hibernacji.

    Po co hibernować? Ile zyskasz w porównaniu z uśpieniem? 10W? Z
    uśpienia wychodzi szybciej niż z hibernacji. Nawet na SSD.

    Poza tym - NIE HIBERNUJ komputera z Windows i z dyskiem SSD!

    > Bo może. :-) Kabel dla 1Gbps i 10Mbps ciągnie się tak samo uciążliwie,
    > a z routera wychodzi gigabit, więc co, mam specjalnie nie zacisnąć
    > dwóch par i mieć 100Mbps w imię jakiejś wielkiej sprawy? Koszt
    > i robocizna dokładnie ta sama, więc niech sobie ma na zapas.

    Instalację robiłem kilkanaście lat temu... na 10Mbps. Teraz działa na
    100Mbps bez zmian. Na 1Gbps nie pójdzie, poza tym po co? Dla szpanu?

    > Ja mam dwa telefony, laptop, serwer, stacjonarny drukarkę i kamerę.
    > Jeden telefon (żony) i laptop używają WiFi.

    Przypomniałeś mi - drukarka/skaner też tylko WiFi - kolejny kamyk do
    ogródka.

    > Nie o to chodzi, jaki w tym sens, tylko w tym, że jak
    > taka potrzeba zajdzie, to wtedy widać różnicę. A zachodzi
    > dość często i wtedy dostrzegam różnicę między czasem
    > kopiowania 30 minut i 17 godzin... Głównie kompilacja.

    Bez przesady z 17 godzinami. Przy 3 MB/s musiałbyś przewalić 180GB -
    nie robisz takich kompilacji.

    --
    Best regards,
    RoMan