  • Data: 2019-03-21 18:22:21
    Temat: Re: A gdyby to był pieszy?
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 21.03.2019 o 07:21, J.F. pisze:

    > Masz film - chodnik zazwyczaj wzdluz jezdni prowadzi.

    No mam. Tam gdzie mieszkam chodnik sią albo odsuniuęte... albo na
    chodzniku przy jezdniu parkują samochody. Nie przeczę, że ten z filmu by
    mnie zmylił. Ale to nie był pieszy.

    > Ale ja pisze jak powinno byc.

    Przyznam, ze nie rozumiem. Skoro jest jasno napisanne, że ma mieć
    pierwszeństwo to powinien mieć pierwszeństwo. Jakby ustawodawca chciał
    napisać, że pieszy ma się zatrzymać przed przejściem w celu ustapienia
    pierwszeństwa samochodom to by raczej nie użyłby sformułowania "pieszy
    na przejściu ma pierwszeństwo". Uprzedzając pytania dlaczego nie przed
    przejściem - z tego samego powodu dla którgo pierwszeństwo w każdym
    innym przypadku określa się dla miejsca przecinania ruchu. To że znak
    nazywa się droga z pierwszeństwem przejazdu oznacza, że masz
    pierwszeństwo na... no właśnie na skrzyżowaniach.

    > Jak juz zejdzie z chodnika, a powinien poczekac na chodniku :-)

    Jeszcze raz - nie ma takiego przepisu - ma nie wchodzić bezpośrednio
    przed jadący pojazd i tyle. Pierwszeństwa go to nie pozbawia.

    Shrek