  • 11. Data: 2014-07-13 19:45:53
    Temat: Re: 7 osób
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2014 o 19:03 Slavekk <s...@g...pl> pisze:

    > Nie znam się to się wypowiem...;)
    > Przyuczenie trwa 10 sekund ("proszę NIGDY nie zdejmować lewej nogi z
    > podpórki") a kangury to robi młody kierowca manualem, MCP nawet takiego
    > młodego obsłuży bez niespodzianek.
    >
    > Sławek

    Masz jeszcze cytat z kolejnego szczęśliwego posiadacza MCP :-)
    (świeżutki post z forum cytryny)

    "Panowie w końcu się zebrałem i przeprowadziłem przyuczanie. Ależ mi się
    japa cieszyła jak po minucie odpaliłem i ruszyłem. Ruszanie bez kangurów,
    miękka zmiana biegów, do następnego odpalenia. Kangury wróciły, a jedyne
    co mogę stwierdzić, to że poprawiła się zmiana biegów. Przejrzałem jeszcze
    raz wątek od początku i zauważyłem że mam wgranego nowego softa skrzyni
    biegów, a uczenie robiłem na starym programie 345, według starej
    procedury. W tym tygodniu spróbuje jeszcze raz na nowym programie, tylko
    ciekawy jestem czy coś to da?"

    TG

  • 12. Data: 2014-07-13 21:08:10
    Od: Slavekk <s...@g...pl>

    W dniu 2014-07-13 19:34, Tomasz Gorbaczuk pisze:

    > Napisz coś więcej o tej procedurze przyuczenia trwającej 10s :-) - całe
    > forum cytrynki Cię ozłoci.

    Procedury przyuczania skrzyni do sprzęgła nie znam.
    Pisałem o przyuczeniu kierowcy z manuala do MCP - cała jest zacytowana wyżej

    > MCP do popierdółka, ma wszystkie wady skrzyni mechanicznej,

    fakt, ale ma jedną zaletę - jest automatyczna, niezależnie od tego jak
    chcielibyśmy ją opisać czy nazwać. Każde urządzenie które się
    przystosowuje samoczynnie do warunków zewnętrznych to z definicji automat.

    > dodatkowo
    > szybciej (dużo szybciej) zużywa dwumasę i sprzęgło.

    Nie szukasz aby usprawiedliwienia dla swojego błędu - masz manuala ;)

    > Na forum "cytrynki" jest mega wątek "kangury przy ruszaniu" - jeśli
    > jakiś posiadacz MCP jeszcze tam nie napisał posta - znaczy to tylko
    > tyle, że ma od niedawna swoją cytrynę lub bardzo mało jeździ.
    > MCP co 20-30kkm ZAWSZE trzeba "przyuczać" (sprzęgło się zużywa i
    > sterownik ma nieaktualny punkt styku sprzęgła) - inaczej szarpie. Jeśli
    > ktoś nie ma Leksi i smykałki do tego musi bulić w ASO.

    Nie jestem zawodowym kierowcą, robię rocznie ok. 25kkm swoim autem
    + ok. 10kkm jakimiś firmowymi manualami
    Poprzednim autem z MCP przejechałem 100kkm, teraz mam C4 i przejechane
    50kkm. Do manuala już raczej nie wrócę.
    Nie wiem co to jest to przyuczanie, które wg ciebie MUSIAŁEM
    przeprowadzić już 7 razy...

    Powołujesz się na forum cytrynki... hmmm
    Zerknąłem na szybko, przeczytałem wątek o moim zespole napędowym - tiaaa...
    Stężenie bzdury powyżej 100%
    Ani jedna informacja z tych, którymi znaffcy karmią jakiegoś młodego
    adepta nie jest prawdziwa.

    Sławek

  • 13. Data: 2014-07-13 22:12:14
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2014 o 21:08 Slavekk <s...@g...pl> pisze:

    > Nie szukasz aby usprawiedliwienia dla swojego błędu - masz manuala ;)

    Pudło :-) - mam C4GP z AM6.

> [...]
    > 50kkm. Do manuala już raczej nie wrócę.
    > Nie wiem co to jest to przyuczanie, które wg ciebie MUSIAŁEM

    MCP ma normalne sprzęgło - tam nie ma żadnej "inteligencji" - sprzęgło
    się zużywa, procedura "przyuczania" ma "powiedzieć" sterownikowi ile ma
    mm tarczy sprzęgła mniej.

> [...]
    > tiaaa...
    > Stężenie bzdury powyżej 100%
    > Ani jedna informacja z tych, którymi znaffcy karmią jakiegoś młodego

    Nie mam MCP, ale tam pisze paru ludzi znający się na rzeczy, większość ma
    swoje auta od nowości, i wszyscy robią "przyuczenia" - jedynie u Ciebie
    nie trzeba tego robić :-) -

    TG

  • 14. Data: 2014-07-14 07:37:16
    Od: Mateusz <n...@o...pl>

    W dniu 2014-07-13 21:08, Slavekk pisze:

> [...]
    > Stężenie bzdury powyżej 100%
    > Ani jedna informacja z tych, którymi znaffcy karmią jakiegoś młodego

    Fakt, też kiedyś sporo pytałem na forum C, były odpowiedzi mądre,
    konkretne i rzeczowe, ale niestety pojawiały się głupio mądre i uparcie
    forsujące jakieś dziwne tezy :-)

    M.

  • 15. Data: 2014-07-14 09:45:46
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-07-13 19:37, Tomasz Gorbaczuk pisze:

    > Skoro Twórca wątku pyta o auto dla 7 os. - zakładam, że takiego potrzebuje.
    > Minivany do stałego przewozu 7 os. nie nadają się.

    To może chevy suburban?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 16. Data: 2014-07-14 12:04:36
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 13 Jul 2014 19:34:00 +0200, w <o...@l...harvard.local>,
    "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> napisał(-a):

    > MCP do popierdółka, ma wszystkie wady skrzyni mechanicznej, dodatkowo
    > szybciej (dużo szybciej) zużywa dwumasę i sprzęgło.

    I ma wszystkie zalety skrzyni mechanicznej, jak i jest pozbawione wad (i ew.
    zalet) automatu.

> [...]
    > ma nieaktualny punkt styku sprzęgła) - inaczej szarpie. Jeśli ktoś nie ma
    > Leksi i smykałki do tego musi bulić w ASO.

    MCP nie ma jakiegoś autoprzyuczania?

    Piszę z punktu widzenia Selespeeda, ale to w sumie to samo.

  • 17. Data: 2014-07-14 12:13:52
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 14 Jul 2014 12:04:36 +0200 osobnik zwany
    r...@k...pl napisał:

    > Sun, 13 Jul 2014 19:34:00 +0200, w
    > <o...@l...harvard.local>, "Tomasz Gorbaczuk"

    > I ma wszystkie zalety skrzyni mechanicznej, jak i jest pozbawione wad (i
    > ew. zalet) automatu.

    chciałeś napisać, że ma wszystkie wady mechanicznej i brak zalet
    automatu :)

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 18. Data: 2014-07-14 12:28:59
    Od: p0li <p...@t...net>

    T->Dnia 2014-07-14 09:45:46 niejaki Adam napisał:

    > To może chevy suburban?

    a po co suburban (to jest suv)

    wystarczy astro - jest ciut większy od t4
    dużo wygodniejszy
    a w wersji salonka - w ogóle nie ma porównania do europejskich wynalazków
    silnik v6 4,3 + automat = wygoda i ekonomia

    --
    P0zdrawiam
    p0li

  • 19. Data: 2014-07-14 12:29:03
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 14 Jul 2014 10:13:52 +0000 (UTC), w <lq0ah0$oek$14@dont-email.me>, masti
    <g...@t...hell> napisał(-a):

    > chciałeś napisać, że ma wszystkie wady mechanicznej i brak zalet
    > automatu :)

    Nie, w sumie to chciałem napisać, że ma zalety mechanicznej i brak wad
    automatu. Ale starałem się być wyrozumiały :)

  • 20. Data: 2014-07-14 19:55:02
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-07-10 20:24, huri_khan wrote:
    > Zafira ?

    Ja dorzuce Orlando. Mam i w sumie nie mam się czego czepić. Z tyłu jak
    to z tyłu - duży nie pojedzie. Awaryjnie można przewieźć 7 dorosłych.