  • 51. Data: 2012-09-20 12:11:01
    Temat: Re: 6D - tania pelna klatka od Canona
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Marcin [3M]" napisał w wiadomości grup

    > Po co? Jako sterownik błysku.
    > Używam jej non stop (z filtrem IR), gdy nie chce mi się (lub gdy wystarczą
    > dwie grupy lamp) podpinać sb do korpusu.

    Czyli nie potrzebujesz lampy tylko wbudowanego sterownika innych lamp - to
    rozumiem, ale do tego niepotrzebna lampa tylko wystarczy dioda IR.

    Inna rzecz, że sterowanie mogłoby się odbywać radiowo a nie optycznie.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 52. Data: 2012-09-20 15:44:11
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marcin [3M] wrote:

    > Motorem napędowym są wycofywane z linii produkcyjnych produkujących
    > "prawdziwe" układy scalone stepery mogące naświetlać chip o formacie
    > 24x36mm bez kombinowania.
    > Ten sprzęt zużywa się, a do produkcji matryc wystarczy taki, co
    > potrafi trafić maską w wafel :) Nawet 36mp+układy sterujące to
    > upakowanie tranzystorów rodem z lat 80-tych :)

    ooo ciekawy wniosek...

  • 53. Data: 2012-09-21 00:02:20
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2012-09-18 09:58, Ergie wrote:
    > Jak mi wskażesz sklep w którym mogę go pomacać to przyznam Ci rację :-)

    Panas był w założeniu przesadzony, prawdziwym video dslr był canon 5dMk2,
    ileż to filmów tym zrobili? :)

    --
    _ _ _a_a
    dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_

  • 54. Data: 2012-09-24 11:57:27
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 17.09.2012 Ergie <e...@s...pl> napisał/a:
    > Użytkownik "quent" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Eh, gdyby jeszcze ktoś zaczął produkować odpowiedniki 17-40/4 i 24-105/4 do
    > małej matrycy :-)

    efs 10-22 to praktycznie odpowiednik 17-40

    --
    "A c

  • 55. Data: 2012-09-24 12:19:35
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Sergiusz Rozanski" napisał w wiadomości grup
    media-lab.com.pl...

    > efs 10-22 to praktycznie odpowiednik 17-40

    ???

    Jak można porównywać zooma ze stałym światłem do tego ze zmiennym? Toż to
    zupełnie inna wygoda używania w foto o filmach nawet nie wspominając.
    Dodatkowo eLka jest odporniejsza mechanicznie.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 56. Data: 2012-09-24 14:00:52
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 24.09.2012 Ergie <e...@s...pl> napisał/a:
> [...]
    >
    > Jak można porównywać zooma ze stałym światłem do tego ze zmiennym? Toż to
    > zupełnie inna wygoda używania w foto o filmach nawet nie wspominając.

    Nie wspominająć że 10-22 jest jasniejszy na szerokim końcu 3.5-4.5.
    No zmiana jest niestety, ale imo nie dyskwalifikująca.

    > Dodatkowo eLka jest odporniejsza mechanicznie.

    Ale 10-22 też jest odporny i nie kręci frontem, jest usm, a L-ką nie jest
    chyba tylko dlatego że jest efs. Robiłes nim zdjęcia? Bo ja mam 10-22,
    a 17-40 sporo uzywałem z ff. Jak dla mnie to są bliźniaczki (cenowo
    nawet identycznie są ustawione).

  • 57. Data: 2012-09-24 15:42:14
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Sergiusz Rozanski" napisał w wiadomości grup
    media-lab.com.pl...

> [...]

    > chyba tylko dlatego że jest efs. Robiłes nim zdjęcia? Bo ja mam 10-22,
    > a 17-40 sporo uzywałem z ff. Jak dla mnie to są bliźniaczki (cenowo

    Miałem go w łapkach, ale zrezygnowałem. Owszem do jakości obrazu nie miałem
    żadnych zastrzeżeń, ale do ceny owszem. Dlaczego mam płacić tyle samo co z
    eLke ze stałym światłem, która ma większe soczewki i co za tym idzie jest
    droższa w produkcji? Do tego ma uszczelnienia (za wyjątkiem fronty - trzeba
    nakręcić filtr).

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 58. Data: 2012-09-24 21:35:21
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

> [...]
    > droższa w produkcji? Do tego ma uszczelnienia (za wyjątkiem fronty - trzeba

    Ok, to co kupić aby mieć wide w kropie? No chyba nie 17-40 bo to jest dla
    tego body bardzo dobry standard :)
    Sam kupiłem 10-22 mając kropa i zostawiam to szkło i nie szukam nic na wide
    pod ff. Obecnie mam 2 body (ff i crop) i to jest fantastyczne rozwiązanie, bo
    każdy obiektyw z innym body daje mi inne możliwości :)
    Fakt poza 10-22 nie mam innego szkła efs, ale tego akurat nie zamierzam zmienić
    na L bo ma L :) skoro widzę co potrafi to mi wystarcza.

  • 59. Data: 2012-09-24 23:00:30
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Sergiusz Rozanski" napisał w wiadomości grup
    media-lab.com.pl...

    > Ok, to co kupić aby mieć wide w kropie?

    IMO w rozsądnej cenie nie ma obecnie nic. No ewentualnie Tokina 12-24, ale
    ma potężne aberracje chromatyczne, choć to akurat da się usunąć softem. Ja
    zrezygnowałem z szerokiego kąta. Awaryjnie zawsze mogę skleić jakąś
    panoramę, a te 3 tysiące wolałem dołożyć do dobrego tele. Teraz mocno bym
    się zastanowił nad 15-85 choć też IMO cenowo to porażka bo pełnoklatkowy
    odpowiednik (24-105) ma stałe światło i oczywiście jest eLką. No ale jak
    widać gdzie nie spojrzeć tam szkła do APS-C zamiast być tańsze są droższe
    :-(

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 60. Data: 2012-09-25 14:59:27
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

> [...]
    > widać gdzie nie spojrzeć tam szkła do APS-C zamiast być tańsze są droższe

    Za 3tysie to dobrego tele nie wyjmiesz. Też szukałem co tu kupić w temacie,
    kombinowałem z różnymi 70-200, ale albo ciężkie, albo przydał by się 2.8 i
    IS :) więc zrobiłem alternatywę - myślę ciekawą 100/2.8l is usm. Mam
    100 i 160 na 2 body, szkło wagi 4L ale światłem 2.8 i is-em, za właśnie około
    3tysie wtedy. 70-200 stały wtedy na 2,4,8k w zależności od wersji.