  • 41. Data: 2012-09-18 10:11:38
    Temat: Re: 6D - tania pelna klatka od Canona
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Ale te nowoczesne cyfrówki to słabo się do tego nadają. Nie ma to jak
    > Zenit.

    nikony serii profesjonalnej F były super bo były kanciaste, zostawiały
    rany ciete i tłuczone.

  • 42. Data: 2012-09-18 17:47:24
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    W dniu 2012-09-18 09:57, Ergie pisze:
    > Użytkownik "cichybartko" napisał w wiadomości grup

    > Odpowiem równie zaczepnie :-)

    Wiem do czego zmierzasz ;). Specjalnie podałem tą bardziej ambitną
    wersję, żeby było bardziej pompatyczniej. Zmierzam do jednego,
    fotografowanie ptaków to styl życia i dziwi mnie że tak wielu amatorów
    porywa się na ten temat. Każdy sprzęt ma swoje przeznaczenia i Adam po
    prostu dobrze wie że taki bezlusterkowiec pokrywa 80% potrzeb
    przeciętnego amatora. Amatora który chce pstrykać prawie wszystko, z tym
    że przy zakupie lustrzanki nigdy nie buduje systemu.

    Pozdrawiam,
    B.

  • 43. Data: 2012-09-18 20:52:07
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    Ergie napisał:
    > Pamiętam gdy w czasach pierwszych piątek canona, gdzieś były wyliczenia że
    > matryca stanowi prawie połowę kosztów jego produkcji (ok 1000 usd) bo jest
    > bardzo mały uzysk dobrych matryc z wafla. Teraz na pewno technologia poszła
    > do przodu więc uzysk jest większy

    Ceny spadną jeszcze bardzie w następnych dwóch latach kiedy w końcu Sony
    upora się z uruchomieniem na pełnym gazie nowych fabów.

    m.

  • 44. Data: 2012-09-19 05:50:24
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Mikolaj Machowski wrote:

    > Ceny spadną jeszcze bardzie w następnych dwóch latach kiedy w końcu
    > Sony upora się z uruchomieniem na pełnym gazie nowych fabów.

    tak na marginesie to mam wrażenie że głównym motorem tego calego postępu
    jest nie rynek konsumencki tylko kinematografia.

  • 45. Data: 2012-09-19 09:15:22
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 18.09.2012 10:11, Marek Dyjor pisze:

    > nikony serii profesjonalnej F były super bo były kanciaste, zostawiały
    > rany ciete i tłuczone.

    Ale czy same były pancerne?

  • 46. Data: 2012-09-19 09:39:27
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Ale czy same były pancerne?

    były...

    nie widziałeś nigdy Nikona F4

  • 47. Data: 2012-09-19 10:20:00
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 19.09.2012 09:39, Marek Dyjor pisze:

    > były...
    >

    > nie widziałeś nigdy Nikona F4

    Tylko na zdjęciach. Stąd moje pytanie.

  • 48. Data: 2012-09-20 11:52:22
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    > Użytkownik "twistedme" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Nie wiem, czy tradycja, ale tak miały jedynki i tak miało 5d. Natomiast
    > amatorskie zawsze miały lampę.
    >
    > A po co lampa w aparacie choć trochę ambitniejszym niż najniższa półka?
    > Fotografuję od lat i wbudowanej lampy używałem tylko na stareńkim 300 (nie
    > 300D tylko analogowym) gdy ograniczone fundusze wolałem wydawać na szkła.

    Po co? Jako sterownik błysku.
    Używam jej non stop (z filtrem IR), gdy nie chce mi się (lub gdy wystarczą
    dwie grupy lamp) podpinać sb do korpusu.

  • 49. Data: 2012-09-20 11:58:25
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    > tak na marginesie to mam wrażenie że głównym motorem tego calego postępu
    > jest nie rynek konsumencki tylko kinematografia.
    Motorem napędowym są wycofywane z linii produkcyjnych produkujących
    "prawdziwe" układy scalone stepery mogące naświetlać chip o formacie 24x36mm
    bez kombinowania.
    Ten sprzęt zużywa się, a do produkcji matryc wystarczy taki, co potrafi
    trafić maską w wafel :) Nawet 36mp+układy sterujące to upakowanie
    tranzystorów rodem z lat 80-tych :)

  • 50. Data: 2012-09-20 12:04:06
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    > Witam!
    >
    > Ja czekałem na ten aparat 5 lat temu, teraz już do FF nie wrócę, ale może
    > komuś się przyda:
    >
    > http://www.canonrumors.com/2012/09/canon-eos-6d-offi
    cial-specs/

    > Pozdrawiam
    > Ergie

    Czemu mam wrażenie, że specyfikację do tego aparatu wymyślił Canonrumors.com
    ?
    Canon ma łąpę w nocniku - z przetrminowanymi technologicznie matrycami
    jedyne co mogą, to zrobić dobre jpg z puszki :)
    Po wprowadzeniu FF odcinali kupony na tyle długo, że zapomnieli o tym, iż
    świat idzie naprzód.
    Teraz ratują się dziwną konstrukcją 6D, i nowymi szkłami, z nową ceną (24-70
    II).