eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaJakie szklo do filmowania
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 6

  • 1. Data: 2012-09-14 13:42:44
    Temat: Jakie szklo do filmowania
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Witam!

    Dokupiłem sobie niedawno 650D do filmowania rodzinnych uroczystości. Mam
    trochę szkieł Canona, ale nic szerokiego oprócz kita, a ten niestety jest
    dość hałaśliwy i słychać to na filmie. Polećcie coś cichego (nie musi być
    jasne) w okolicach ekwiwalentu 28-35.

    Szkło nie musi być systemowe, nie musi też być jasne. Istotne jest tylko aby
    miało cichy AF lub wygodny MF (czyli obrót pierścienia większy niż ćwierć
    koła). Jak nic nie znajdę to pewnie pozostanie mi tylko nowy naleśnik (cichy
    i ponoć ma sensowny MF), ale wolałbym jednak szerzej.

    Pozdrawiam
    Ergie


  • 2. Data: 2012-09-14 14:07:07
    Temat: Re: Jakie szklo do filmowania
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2012-09-14 13:42, Ergie pisze:
    > Witam!
    >
    > Dokupiłem sobie niedawno 650D do filmowania rodzinnych uroczystości. Mam
    > trochę szkieł Canona, ale nic szerokiego oprócz kita, a ten niestety
    > jest dość hałaśliwy i słychać to na filmie. Polećcie coś cichego (nie
    > musi być jasne) w okolicach ekwiwalentu 28-35.
    >
    > Szkło nie musi być systemowe, nie musi też być jasne. Istotne jest tylko
    > aby miało cichy AF lub wygodny MF (czyli obrót pierścienia większy niż
    > ćwierć koła). Jak nic nie znajdę to pewnie pozostanie mi tylko nowy
    > naleśnik (cichy i ponoć ma sensowny MF), ale wolałbym jednak szerzej.

    Żadne tanie systemowe szkło z AF nie będzie dawało tak wygodnego
    ostrzenia manualnego, jak obiektywy bez AF. Jako, że u Canona większość
    manualnej optyki to bagnet FD (nie liczę nowych Samyangów), to poszukaj
    może czegoś na M42, jakiś MIR 20 mm, szkieł o ogniskowych 24 mm też się
    pewnie trochę znajdzie.


    --
    marcin


  • 3. Data: 2012-09-14 15:30:07
    Temat: Re: Jakie szklo do filmowania
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "mt" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:k2v6e6$qc6$...@n...news.atman.pl...

    >> Szkło nie musi być systemowe, nie musi też być jasne. Istotne jest tylko
    >> aby miało cichy AF lub wygodny MF (czyli obrót pierścienia większy niż
    >> ćwierć koła). Jak nic nie znajdę to pewnie pozostanie mi tylko nowy
    >> naleśnik (cichy i ponoć ma sensowny MF), ale wolałbym jednak szerzej.

    > Żadne tanie systemowe szkło z AF nie będzie dawało tak wygodnego ostrzenia
    > manualnego, jak obiektywy bez AF. Jako, że u Canona większość manualnej
    > optyki to bagnet FD (nie liczę nowych Samyangów), to poszukaj może czegoś
    > na M42, jakiś MIR 20 mm, szkieł o ogniskowych 24 mm też się pewnie trochę
    > znajdzie.

    Jest tego trochę na allegro, ale nie wiem, które się dobrze spisują z cyfrą.
    Kąt padania światłą na film nie miał znaczenia, natomiast dla matrycy jak
    najbardziej tak i jak pamiętam testy sprzed kilku lat to większość
    szerokokątnych obiektywów m42 dawała nienajlepsze rezultaty na matrycy.

    Druga sprawa to kompletnie nie znam się na manualnych szkiełkach i nie wiem,
    które z tych szkiełek mają dodatkową dźwignię/pierścień do przymykania
    przesłony - tak abym mógł wstępnie wyostrzyć na pełnej dziurze i dopiero
    przymknąć do wcześniej wybranej wartości na pierścieniu przysłon. Nie wiem,
    jak to się formalnie nazywa i czego szukać, ale pamiętam, że niektóre szkła
    miały coś takiego. Chodzi mi o ręczne przymknięcie nie o popychacz z body.

    Pozdrawiam
    Ergie


  • 4. Data: 2012-09-15 19:20:47
    Temat: Re: Jakie szklo do filmowania
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    Ergie wrote in <news:k2vbh5$b96$1@node1.news.atman.pl>
    > Druga sprawa to kompletnie nie znam się na manualnych szkiełkach i nie wiem,
    > które z tych szkiełek mają dodatkową dźwignię/pierścień do przymykania
    > przesłony

    Przelacznik Auto/Manual (a chodzi oczywiscie o tryb Manual).
    http://foto.recenzja.pl/obrazy/Flekt202/f2028_sam.gi
    f
    Posiadaja go obiektywy Pentacona i Zeissa (nie wiem, czy wszystkie).
    Rosyjskie raczej nie (Heliosy w kazdym razie przymykaja przeslone tylko
    przez bolec, dlatego wymagaja redukcji z dodatkowym pierscieniem - blokada
    lub stosownej przerobki).
    Swoja droga ktos wie jak jest z trybami pracy przeslony w Olympusach Zuiko
    OM?
    --
    Pozdrawiam
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info


  • 5. Data: 2012-09-16 10:35:52
    Temat: Re: Jakie szklo do filmowania
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-09-14 15:30, Ergie pisze:
    > Jest tego trochę na allegro, ale nie wiem, które się dobrze spisują z
    > cyfrą. Kąt padania światłą na film nie miał znaczenia, natomiast dla
    > matrycy jak najbardziej tak i jak pamiętam testy sprzed kilku lat to
    > większość szerokokątnych obiektywów m42 dawała nienajlepsze rezultaty na
    > matrycy.

    Przy filmowaniu zwykle jest w granicach tolerancji filmującego.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: http://as.elte-s.com www.facebook.com/smialekadam
    /a z tv dowiedziałem się, że mam łupież, cellulit, żółte zęby i puszczam
    bąki/


  • 6. Data: 2012-10-05 02:11:39
    Temat: Re: Jakie szklo do filmowania
    Od: "Bo(o)t_manager" <b...@W...wp.pl>

    Dnia Sat, 15 Sep 2012 19:20:47 +0200, astro napisał(a):
    [ciach]
    > nie (Heliosy w kazdym razie przymykaja przeslone tylko przez bolec,
    > dlatego wymagaja redukcji z dodatkowym pierscieniem - blokada lub
    > stosownej przerobki).
    [ciach]

    Są wersje heliosa z pstryczkiem tam nic nie trzeba z bolcem kombinować.

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: