  • 61. Data: 2012-09-26 01:56:26
    Temat: Re: 6D - tania pelna klatka od Canona
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Sergiusz Rozanski" napisał w wiadomości grup
    media-lab.com.pl...

    Dnia 24.09.2012 Ergie <e...@s...pl> napisał/a:
    > Użytkownik "Sergiusz Rozanski" napisał w wiadomości grup
    media-lab.com.pl...

    > IMO w rozsądnej cenie nie ma obecnie nic. No ewentualnie Tokina 12-24, ale
    > ma potężne aberracje chromatyczne, choć to akurat da się usunąć softem. Ja
    > zrezygnowałem z szerokiego kąta. Awaryjnie zawsze mogę skleić jakąś
    > panoramę, a te 3 tysiące wolałem dołożyć do dobrego tele. Teraz mocno bym
    > się zastanowił nad 15-85 choć też IMO cenowo to porażka bo pełnoklatkowy
    > odpowiednik (24-105) ma stałe światło i oczywiście jest eLką. No ale jak
    > widać gdzie nie spojrzeć tam szkła do APS-C zamiast być tańsze są droższe

    > Za 3tysie to dobrego tele nie wyjmiesz.

    Dlatego napisałem "dołożyłem"

    > Też szukałem co tu kupić w temacie,
    > kombinowałem z różnymi 70-200, ale albo ciężkie, albo przydał by się 2.8 i
    > IS :) więc zrobiłem alternatywę - myślę ciekawą 100/2.8l is usm. Mam
    > 100 i 160 na 2 body, szkło wagi 4L ale światłem 2.8 i is-em, za właśnie
    > około
    > 3tysie wtedy. 70-200 stały wtedy na 2,4,8k w zależności od wersji.

    Czasem można coś tanio znaleźć na allegro. Ja np. trafiłem kilkumiesięcznego
    300/4 IS za 3,3 tys, gdy nowy kosztował około 5,5 a używane chodziły po
    4-4,5. Po prostu czekałem na sensowną ofertę po kupowanie używki za cenę
    nówki -20% to IMO nie jest dobra oferta. Czekałem kilka miesięcy, aż się
    trafił taki moment, że jednocześnie kilka osób prywatnych (nie komisy)
    chciało się pozbyć swojego szkiełka. Wystawiali je raz za razem aż w końcu
    zaczęli obniżać ceny. Zeszli od 4200 do 3500, a dwóch z nich schodziło dalej
    i gdy jeden zaproponował 3300 to się skusiłem :-)

    Teraz czekam już ponad pół roku na jakąś okazyjną ofertę na 400/5,6, ale jak
    na razie ciągle posucha no ale w sumie się nie dziwię 400/5.6 to nie jest
    szkiełko które się kupuje na chwilę, na przeczekanie by uzbierać na lepszy
    model, więc bardzo rzadko się trafia ktoś kto ma takie na sprzedaż.

    Pozdrawiam
    Ergie