  • 1. Data: 2011-07-06 18:18:33
    Temat: 60D vs D7000 pytanie dla userów i fanów tabelek ;-)
    Od: "K.M.C." <kmc@niespamuj_na_tlenie.pl>

    Witajcie,
    niektórzy może mnie jeszcze pamietają :-) Sporadycznie nadal czytam, ale
    już nie piszę... aż do dzisiaj.... Ja osobiście przestałem się
    onanizować tabelkami, siedzą przy swoich dwóch sprawdzonych body i 4
    szkiełkach, ale dziś mój serdeczny kolega zabił mnie pytaniem - co on
    biedny ma kupić. Przy każdej wizycie w sklepie wchodzi półkę wyżej, aż w
    końcu został mu wybór odwieczny... Nikon vs Canon - 60D vs D7000.
    Kompletnie nic nie wiem o tych dwóch korpusach więc kazałem mu kupić
    Canona, bo mam do niego szkła ;-) i może mu pożyczę. Z drugiej strony
    dodałem, olej to i zostań przy swojej hybrydzie Sony bo i tak nie
    będziesz chciał tego dźwigać. Tłumaczy mi jednak, że to dla 18-letniej
    córki, która chce "iść" w fotografie. Niestety, argument, że pożycze jej
    na wakacje swojego wspaniałego 1AE i dam od sienie 10 filmów - i niech
    pokaże co potrafi bez szopa, picassy photofiltre - czyli bez kompa - też
    na niego nie podziałał.

    pozdrawiam serdecznie i licze na merytoryczną odpowiedź, ostatniej już
    chyba tętniącej życiem grupy.

    --
    Krzysiek M. Ciesielski
    kmc

  • 2. Data: 2011-07-06 18:52:28
    Temat: Re: 60D vs D7000 pytanie dla userĂłw i fanĂłw tabelek ;-)
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "K.M.C." <kmc@niespamuj_na_tlenie.pl> wrote:

> [...]
    > Kompletnie nic nie wiem o tych dwóch korpusach więc kazałem mu kupić
    > Canona, bo mam do niego szkła ;-) i może mu pożyczę.

    No ale na jakiej podstawie MY mamy wiedzieć, co on ma kupić? Co jest
    ważne, a co nie?

    W sytuacji możliwości popróbowania szkieł (a jeszcze systemowej
    porady - na początku człowiek ma zawsze dużo pytań: czy to działa tak
    jak powinno, itp.) faktycznie Canon powinien być pierwszym wyborem. Ja
    bym się dalej skupił na wadze sprzętu i proponowanych funkcjach
    dodatkowych.
    Jeśli to ma być sprzęt na próbę, to może na początek jakaś używka? A
    może wśród znajomych Canonowców w ogóle kisi się jakiś 300D i dziewczyna
    mogłaby się do niego przytulić na czas jakiś zanim się przekona, że
    obrazkowe "śliczności" ani same nie schodzą "z palca", ani nikt już nie
    będzie się ślinić na ich widok.
    Jak sam widzisz można nieźle błądzić po manowcach wiedząc jeszcze
    mniej od wątkotwórcy. :)

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 3. Data: 2011-07-06 19:15:31
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    Acha, jeszcze prezent dla fanów tabelek: wyniki z DxO przekształcone
    pod kątem reporterki, metodologia, wykres i wyniki zbiorcze
    przedstawione tu:
    http://www.flickr.com/photos/plrecfotocyfrowa/571408
    7010/in/photostream/
    (ale w tamtym przypadku unieważniona powierzchnia matrycy -> wynik
    rankingu dzielony przez powierzchnię matrycy).

    Tu wyniki 'saute' - ile faktycznie daje aparat:
    (wyniki liniowe: dwa razy więcej - dwa razy [1 EV] lepiej)

    1. Nikon D3s 139,5
    2. Nikon D3X 118,3
    3. Nikon D700 109,1
    4. Nikon D3 108,6
    6. Nikon D7000 93,9
    7. Canon EOS 5D Mark II 91
    8. Nikon D5100 88,2
    9. Canon EOS 1Ds Mark III 86,8
    16. Canon EOS 1Ds Mark II 76,7
    17. Canon EOS 1D Mark IV 74,3
    18. Canon EOS 5D 71,9
    20. Nikon D90 66,4
    21. Canon EOS 1D Mark III 64,4
    22. Nikon D5000 62,7
    28. Canon EOS 1D Mark II 59,1
    29. Canon EOS 1D Mark II N 58,5
    33. Nikon D300s 57,5
    35. Nikon D3100 57,2
    36. Canon EOS 1Ds 56,7
    38. Canon EOS 7D 56,3
    42. Canon EOS 550D pre production 54,2
    43. Canon EOS 60D 54,2

    pozdrawiam serdecznie

    /-/

    Mariusz [mr.]

    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
    ladakhNAwp.pl

  • 4. Data: 2011-07-06 19:16:29
    Temat: Re: 60D vs D7000 pytanie dla userów i fanów tabelek ;-)
    Od: "K.M.C." <kmc@niespamuj_na_tlenie.pl>

    W dniu 2011-07-06 21:15, Mariusz [mr.] pisze:

> [...]
    >
    > Tu wyniki 'saute' - ile faktycznie daje aparat:
    > (wyniki liniowe: dwa razy więcej - dwa razy [1 EV] lepiej)

    uła róznica mówiąc oględnie spora :-)

    W temacie Twojej pierwszej wypowiedzi, ja myślę, że dziewczyna sama nie
    wie co dla niej jest wazne. Ot wali setki fotek pt ja w lustrze i ja z
    wyciągnięta reką, a tacie się nie da wytlumaczyć, że to nie oznacza
    talentu foto :D

    pozdrawiam
    --
    kmc

  • 5. Data: 2011-07-06 19:24:45
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    7010/in/photostream/

    > uła róznica mówiąc oględnie spora :-)

    To dlatego, że 60D to jeden z najbardziej udanych cropów Canona... :))

    [mr.]

  • 6. Data: 2011-07-06 19:26:50
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    7010/in/photostream/

    > uła róznica mówiąc oględnie spora :-)

    To dlatego, że 60D to najbardziej udany crop Canona... ;-)

    [mr.]

  • 7. Data: 2011-07-06 19:36:53
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    > To dlatego, że 60D to najbardziej udany crop Canona... ;-)

    Ale dziewczyna i tak tego nie wykorzysta, więc ja i tak bym
    sugerował Canona - dla początkujących rady "systemowe" mogą być bezcenne
    (flesz, działanie puszki, dobór szkieł, progsy, wołanie rawów, etc.).

    [mr.]

  • 8. Data: 2011-07-07 06:48:46
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 6 Jul., 21:15, "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>
    wrote:
> [...]
    > 18.          Canon EOS 5D            71,9
    > 20.          Nikon D90            66,4
    > 21.          Canon EOS 1D Mark III            64,4
    > 22.          Nikon D5000            62,7
    > 28.          Canon EOS 1D Mark II            59,1
    > 29.          Canon EOS 1D Mark II N            58,5
    > 33.          Nikon D300s            57,5
    > 35.          Nikon D3100            57,2
    > 36.          Canon EOS 1Ds            56,7
    > 38.          Canon EOS 7D            56,3
    > 42.          Canon EOS 550D pre production            54,2
    > 43.          Canon EOS 60D            54,2

    Chryste Panie !!

    ">Tu wyniki 'saute' - ile faktycznie daje aparat:"

    ile daje czego ?

    czy miales kiedykolwiek w zyciu aparat w reku?
    dzielisz cos tam przez cos tam i robisz jakies zupelnie bezsensowne
    zestawienie.

    Dochodzisz do wynikow nie tyle absurdalnych co wrecz idiotycznych.

    Jak moze jeden z najlepszych aparatow reporterskich canon 1d byc
    nizej oceniony dla celach reporterskich od canona c5 , ktory jest
    zwyczajnie aparatem wolnym? Ba nawet nizej oceniasz od nikona d90?

    czy sadzisz ze grupe czytaja wylacznie idioci?

  • 9. Data: 2011-07-07 06:54:10
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 6 Jul., 20:18, "K.M.C." <kmc@niespamuj_na_tlenie.pl> wrote:
> [...]
    > biedny ma kupić. Przy każdej wizycie w sklepie wchodzi półkę wyżej, aż w
    > końcu został mu wybór odwieczny... Nikon vs Canon - 60D vs D7000.

    NIkt Ci na tej grupie nie udzieli pelniejszej wypowiedzi niz mozesz
    znalezc tutaj :

    http://www.optyczne.pl/150.1-Test_aparatu-Nikon_D700
    0-Wstęp.html

    http://www.optyczne.pl/140.1-Test_aparatu-Canon_EOS_
    60D_-Wstęp.html

    przy czym takie porownania nalezy traktowac z duza ostroznoscia.
    wystarczy, ze testujacy zmienilby polozenie ktorej z nastaw w
    aparacie , czy programie do obrobki zdjec i kolejnosc moze byc juz
    inna.
    ale znajdziesz tutaj pelny i w miare obiektywny opis.

  • 10. Data: 2011-07-07 23:24:20
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    Użytkownik "K.M.C." <kmc@niespamuj_na_tlenie.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nie podziałał.
    >
    > pozdrawiam serdecznie i licze na merytoryczną odpowiedź, ostatniej już

    Nie mogę się powstrzymać, choc zapewne powinienem, bo nie tego oczekujesz i
    nie od tego ta grupa...
    Ale skoro to twój serdeczny kolega to trochę zadbaj o niego i może weź go na
    stronę i przetłumacz, ze rozsadnie zrobiłby, gdyby najpierw panience kupił
    jakiś prosty aparat i niechaj ona wpierw pokaże, czy ma dryg do
    fotografowanie i że po tygodniu nie utraci do tego zainteresowania..
    Wytłumacz mu takze, że nie tyle od aparatu zalezy jakość zdjęć, ale od tego,
    co fotografujący ma w głowie.
    A także, ze celowe jest zaczynać przygodę z foto od prostego sprzetu, bo
    sprawy techniczne są rzeczą wtórną i wszystko nalezy robić po kolei.
    Te moje uwagi uznaj za bezprzedmiotowe, jesli panienka juz foci na niezłym
    poziomie i SAMA wie do czego jej przyzwoita lustrzanka jest potrzebna,
    albo jeśli twój przyjaciel nazywa się np. Solorz, lub Kulczyk, bo kto
    bogatemu zabroni..;-)