  • 11. Data: 2009-09-02 20:54:37
    Temat: Re: 50d czy 7D
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 2 Sep 2009, Roger from Cracow wrote:

    > to grupa dyskusyjna a nie naukowa, nie musze niczego udowadniac.
    > Moge natomiast uprzedzic kogos zanim wtopi i potem bedzie zalowal
    > tak jak ja. Widzisz ja robie zdjecia i to cala mase i byc moze wiem o
    > czym pisze i potrafie zauwazyc wady aparatu w stosunku do innego.
    > Zwisa mi co o tym sadzisz i czy Ci sie podoba to co pisze czy nie.

    Doceniamy.
    Ale nie da się ukryć, że jakieś zdjęcie "pomiarowe", czyli wykonane
    w tych samych warunkach tym samym obiektywem przy tej samej
    ekspozycji mogłoby być zaczątkiem dla całkiem niezłego flejmu
    "o, tu są szczegóły, a tam nie".

    > Pewne body daja komfort pracy nawet niechlujnej z grubsza naswitlajac
    > material skupiajac sie na kadrze i potem mozna te RAWy elegancko
    > umiejetnie skorygowac na kompie.

    "Pewne body"[1]...
    Fuji S3/S5? ;)

    pzdr, Gotfryd
    [1] nie bić, co ja mogę za niejednoznaczności!

  • 12. Data: 2009-09-02 21:33:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > to ten fevon ?

    Nie, SR.
    Foveon nie wyróżnia się dynamiką, a jedynie "prawdziwym próbkowaniem"
    światła, czyli brakiem efektów a la Bayer :)

    > Nie sprawdzalem ale dynamika bije 5D raczej.

    Dopiero najlepsze FF (Nikon D3X) sięgają "półki" którą ustawił
    dość dawno Fuji z S3/S5, do niedawna umiał to jedynie średni format.

    Tu są wykresy:
    http://www.dxomark.com/index.php/eng/Image-Quality-D
    atabase/Fujifilm/FinePix-S5-Pro
    ...zakładka "dynamic range" oraz na domyślnej pozycji (Overview)
    można sobie wybrać "compare cameras".
    O ile link jest "przenaszalny" (nie sprawdzałem czy nie wymaga cookie
    albo co), to:
    http://skroc.pl/s5-vs-ff
    ...czyli:
    http://www.dxomark.com/index.php/eng/Image-Quality-D
    atabase/Compare-cameras/%28appareil1%29/258|0/%28app
    areil2%29/305|0/%28appareil3%29/287|0/%28onglet%29/0
    /%28brand%29/Fujifilm/%28brand2%29/Canon/%28brand3%2
    9/Nikon

    ...zeznaje 13,5 EV dla S5, 11,9 EV dla 5D Mark II i 13,7 EV dla D3X

    > Ale nie wiem jak z reszta puszki, af, szybkosc itd. Slyszalem ze
    > cos tam wolno zdaje sie bangla ?

    Bardzo - poza "dynamiką" ustępuje większości współczesnych aparatów
    (również APS) we wszystkim, czułości nie wyłaczając (co tylko z pozoru
    wygląda jak oksymoron, a wynika z przyjęcia czułości wobec "dużych"
    pikseli, a tym samym zapasu - sporego, bo 3,5EV++ - na prześwietlenie).

    Dla porządku - rozdzielczość jest "6+6 Mpix", efektywnie 6 Mpix
    w cieniach, 6 Mpix w światłach i możliwe 12 Mpix w środku skali
    (zależnie od "wołarki", bo niewiele programow umie "ugryźć" małe
    piksele S3/S5), bo w linku podali "6 Mpix", a jest to drobne
    zaokrąglenie. Fps też 3 to nie dokońca, bo tym razem w drugą
    stronę - z ograniczeniami, "zawsze" to 2 fps :>

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2009-09-02 21:38:02
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    > "Pewne body"[1]...
    > Fuji S3/S5? ;)

    to ten fevon ? Nie sprawdzalem ale dynamika bije 5D raczej.
    Ale nie wiem jak z reszta puszki, af, szybkosc itd. Slyszalem ze
    cos tam wolno zdaje sie bangla ?

    Roger

  • 14. Data: 2009-09-02 22:21:05
    Od: Olek <o...@u...eu>

    Roger from Cracow wrote:

    > to grupa dyskusyjna a nie naukowa, nie musze niczego udowadniac.

    skoro twierdzisz , że taki syf wychodzi z tego 50D to pokaż - ja z
    chęcią zobaczę i grupowiczę również... bo jak na razie to wygląda mi to
    na onanizm sprzętowy, podniecanie się czymś co i tak w końcowej fazie
    daje praktycznie identyczny rezultat.

    > Moge natomiast uprzedzic kogos zanim wtopi i potem bedzie zalowal
    > tak jak ja.

    ja mam 50D i nie żałuję - spełnia moje wymagania w 100%, więc?

    > Widzisz ja robie zdjecia i to cala mase i byc moze wiem o
    > czym pisze i potrafie zauwazyc wady aparatu w stosunku do innego.

    no popatrz, a ja nie robię ich wcale, często oglądam logo na aparacie
    (ironia jakbyś nie skapnął)

    > Onanizowac sprzetem to ja skonczylem kilka lat temu teraz sprzet foto
    > to dla mnie takie same przedmioty do pracy jak buty do chodzenia.
    > Ma byc wygodny i latwy do pracy i ma zarabiac na mnie.

    wygląda , że nie bardzo...

  • 15. Data: 2009-09-03 11:12:15
    Od: " " <k...@N...gazeta.pl>

    Roger from Cracow <r...@s...pl> napisał(a):

    > w takim razie nawet nie dotykaj 50D kup sobie cos innego.
    > Przypuszczam ze 60D (7D) tez nie spelni Twoich oczekiwan.
    > Ja zanabylem 50D i wlasnie z powyzszego powodu sie go pozbywam.
    > Chcesz mozesz miec prawie nowke sztuke tego knota 50D uzyta kilka
    > razy, kupiona na backup za sporo mniejsze pieniadze :)
    >
    > Roger

    A próbowałeś robić zdjęcia w SRAW? Według wielu opinii 7 megapixelowe SRAWy
    mają mniejsze szumy niż 8 Mpix RAW z Canona 20D.

  • 16. Data: 2009-09-03 11:19:09
    Od: "Radosny" <radosny@usun_to.top67.pl>

    > A próbowałeś robić zdjęcia w SRAW? Według wielu opinii 7 megapixelowe
    > SRAWy
    > mają mniejsze szumy niż 8 Mpix RAW z Canona 20D.

    sRAW ma chyba 4,5Mpix? Zbiera dane z czterech pixeli. I to rozumiem.
    mRAW ma 10Mpix i nie wiem jaki jest algorytm łączenia, nijak się ma do
    18Mpix.

    --
    Radosny

  • 17. Data: 2009-09-03 11:52:27
    Od: XX YY <f...@g...com>

> [...]
    > Chcesz mozesz miec prawie nowke sztuke tego knota 50D uzyta kilka
    > razy, kupiona na backup za sporo mniejsze pieniadze :)

    to jest zdjecie na 3200 iso obiektywem 400 mm wieczorkiem z reki

    ten aparat nie szumi , trzeby tylko oprocz palca ruszac glowa.

    http://picasaweb.google.de/fotografie25/Desktop#slid
    eshow/5359799784195755362

  • 18. Data: 2009-09-03 12:26:49
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 2 Sep., 16:12, "Andrzej" <b...@w...pl> wrote:
    > po sezonie troche sie uzbieralo
    > wiec czas na zmiane puszki
    > wiec stad moje pytanie jakie sa roznice miedzy 50d a 7d ?
    > od razu zaznaczam ze nie ubolewm nad brakiem mozliwosci krecenia filmow
    >
    > zalezy mi bardziej na fotografi reporterskiej w RAW, wiec na wzglednej
    > szybkosci lustrzanki
    > i niskich szumach przy wiekszych ISO
    >
    > poczekac czy sie dozbroic w obiektywy?

    roznice sa opisane w sieci.

    nie oczkuj zmian rewolucyjnych.
    w obydwu aparatach iso jest uzywalne do 3200
    wprawdzie mozna nastawic wieksza czulosc ale to tylko taki gadget -
    jesli musi byc.
    na uzywalne 6400 w aps c musimy jeszcze poczekac ze 2 , 3 lata jak
    sadze.

  • 19. Data: 2009-09-03 13:03:31
    Od: "konsew" <k...@N...gazeta.pl>

    Radosny <radosny@usun_to.top67.pl> napisał(a):

    > sRAW ma chyba 4,5Mpix? Zbiera dane z czterech pixeli. I to rozumiem.
    > mRAW ma 10Mpix i nie wiem jaki jest algorytm łączenia, nijak się ma do
    > 18Mpix.

    Canon 50D ma 2 sRAWy: sRAW1 - 7,1 Mpix oraz sRAW2 - 3,8 Mpix. Oba
    najprawdopodobniej stosują technikę "pixel binning" tak więc następuje spora
    redukcja szumu w porównaniu do np. zwykłego przeskalowania zdjęcia w szopie

  • 20. Data: 2009-09-03 13:27:35
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 3 Sep., 15:03, "konsew" <k...@N...gazeta.pl> wrote:

> [...]
    > redukcja szumu w porównaniu do np. zwykłego przeskalowania zdjęcia w szopie

    ho hoo

    tak dobrze nie ma
    redukcja rozdzielczosci odbywa sie czysto rachunkowo , nie sa laczone
    "fizycznie" pixele - co prowadziloby do spadku szumow.

    przejscie na srawy - nie powoduje spadku szumow , jedynie spadek
    objetosci plikow i oczywiscie rozdzielczosci.

    jesli zdjecia wydrukujesz do tej samej wielkosci geometrycznej szumy
    beda takie same.