  • 81. Data: 2015-09-10 18:30:02
    Temat: Re: 50 tysięcy samochodów elektrycznych w Norwegii
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 10 Sep 2015 17:50:48 +0200, Marek napisał(a):

    > Skąd te
    > proroctwa, skoro mamy zapas?

    Media zawsze robią sensację na siłę, jakbyś nie wiedział...
    --
    Jacek
    Dziesięć przykazań ma 279 słów.

  • 82. Data: 2015-09-10 18:31:10
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 10 Sep 2015 17:53:20 +0200, Marek napisał(a):

    > byc
    >
    > Jak wysokiej? Wiesz w samochodzie silnik ma 100C i więcej.

    Ale wiele minut po uruchomieniu. A taka bateria na zimno po prostu nie
    daje prądu, najpierw musisz ją podgrzać.

  • 83. Data: 2015-09-10 19:49:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2015-09-10 17:50, Marek wrote:

    >A co to za "łamiąca wiadomość", że w gniazdku jest prąd (nie
    >poprawiać:P)? Dlatego.

    Kiedys na portalu jednej z gazet sie pojawilo w kronice policyjnej czy
    wypadkow
    "zeszlej nocy we Wroclawiu nic sie nie wydarzylo".

    Ciekawe - praktykantow zatrudnili, czy wierszowke trzeba wyrobic :-)

    J.

  • 84. Data: 2015-09-10 19:57:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    On Wed, 9 Sep 2015 12:40:27 +0200, "J.F."
    >Jak wysokiej? Wiesz w samochodzie silnik ma 100C i więcej.

    Sod i siarke trzeba stopic. 98 i 115 C.
    Ale ... dopoki sie tego nie zrobi, to pradu nie ma.

    Termos plus rezerwowy system ogrzewania trzeba by zrobic ...

    Glowy nie dam, byc moze wystarczy troche siarki do sodu sypnac i po
    chwili beda cieple ... ale to i tak wymaga jakiegos systemu sypiacego

    https://www.youtube.com/watch?v=capWYUiLLWU
    https://youtu.be/WsrdE5g4z1I?t=240

    J.

  • 85. Data: 2015-09-10 20:32:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-09-10 19:49, J.F. wrote:

    > Kiedys na portalu jednej z gazet sie pojawilo w kronice policyjnej czy
    > wypadkow
    > "zeszlej nocy we Wroclawiu nic sie nie wydarzylo".

    Jeśli to to co myślę, to niedokładnie zacytowałeś:

    http://joemonster.org/link/pokaz/48388/Wroclaw_Libac
    ja_na_skwerku_Gazetawroclawska.pl

    Na gazecie.pl też ze dwa lata temu w wiadomościach lokalnych był news,
    że pod Centralnym taksówkarz parkując zawadził tylnym zderzakiem o
    słupek. Zdjęcia nie było, za to dodano, że nie ma utrudnień w ruchu;)

    Shrek.

  • 86. Data: 2015-09-10 21:27:32
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-09-10 o 19:49, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup

    > Kiedys na portalu jednej z gazet sie pojawilo w kronice policyjnej czy
    > wypadkow
    > "zeszlej nocy we Wroclawiu nic sie nie wydarzylo".

    Kiedyś w Głosie Karczewa (taka podwarszawska miejscowość) przeczytałem o
    włamaniu do małego fiata, w wyniku czego "ukradziono rzeczy do niczego
    niepotrzebne".

    --
    Liwiusz

  • 87. Data: 2015-09-11 10:49:51
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 10 Sep 2015 12:49:10 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Za co grzywny? Za równoważenie zużycia energii? Przecież prywatni
    > klienci płacą za energię!

    Nie wiem, czy dobrze rozumiem - pobieranie energii w nocy, poza szczytem,
    jest korzystne dla energetyki?
    Jesli tak, to czy nie lepiej ja magazynowac, zamiast swiecic bez sensu (a
    czasem nawet szkodzac otoczeniu)?

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 88. Data: 2015-09-11 11:02:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-09-11 10:49, Maciek wrote:

    > Nie wiem, czy dobrze rozumiem - pobieranie energii w nocy, poza szczytem,
    > jest korzystne dla energetyki?

    Oczywiście. Elektrownie to takie duże bydlęta i na dodatek krnąbrne. NIe
    jest tak fajnie że gałką nastawiasz moc. Wiąże się to z wieloma
    problemami - najprostrzy jest taki, że mają dużą bezwładność. Jest wiele
    innych.

    > Jesli tak, to czy nie lepiej ja magazynowac, zamiast swiecic bez sensu (a
    > czasem nawet szkodzac otoczeniu)?

    Oczywiście - najlepiej w plastikowych butelkach. Do tego nadają się
    elektrownie szczytowo pompowe, ale są dość drogie, więc mamy ze dwie. Z
    ciekawostek - elektrownie wodne pracują tylko w szczycie. Niby ra darmo,
    a w nocy po prostu niepotrzebne...

    Shrek.

  • 89. Data: 2015-09-11 12:39:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2015-09-11 10:49, Maciek wrote:

> [...]
    >Z ciekawostek - elektrownie wodne pracują tylko w szczycie. Niby ra
    >darmo, a w nocy po prostu niepotrzebne...

    Niepotrzebne to jedno, ale rzeki mamy kiepskie to drugie.
    Nasze elektrownie wodne pracuja tylko w szczytach, bo na cala dobe
    wody nie starczy.

    A norweskie pracuja w dzien i w nocy ...

    J.

  • 90. Data: 2015-09-11 13:14:13
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2015-09-11 o 10:49, Maciek pisze:
> [...]
    > jest korzystne dla energetyki?
    > Jesli tak, to czy nie lepiej ja magazynowac, zamiast swiecic bez sensu (a

    Ale to się robi - elektrownie szczytowo-pompowe. Nie ma za wiele w PL,
    ale są bardzo dobrym rozwiązaniem.
    Byłem kiedyś w Dinorwig w UK - fajna sprawa od środka :)

    Pozdrawiam - Mirek
    President Teddy on board :)
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om