  • 1. Data: 2015-09-09 04:56:19
    Temat: 50 tysięcy samochodów elektrycznych w Norwegii
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Norweska Liberal Party deklaruje możliwość aby do 2025
    całkowicie pozbyć się samochodów napędzanych silnikami
    spalinowymi...

    A w 2016 na setkach stacji benzynowych w Rosji będą
    obowiązkowo instalowane ładowarki do aut elektrycznych.
    http://www.petrolplaza.com/news/industry/MiZlbiYxOTA
    yNCYmMSYzMCYx

    Kiedy coś w tym guście będzie u nas? Jakieś ruchy EV?

  • 2. Data: 2015-09-09 07:13:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-09-09 04:56, Pszemol wrote:

    > Kiedy coś w tym guście będzie u nas? Jakieś ruchy EV?

    We wszystkich nowych biurowcach jest po kilka(naście) stanowisk do
    ładowania samochodów. Wynika to z wymogów certyfikatów BREEAM. Z tym, ze
    są one tylko na papierze - w praktyce to zwykłe gniazdka.

    Shrek.

  • 3. Data: 2015-09-09 08:42:31
    Od: Pawel Mojski <p...@p...pawcio.net>

    On 09/09/2015 04:56 AM, Pszemol wrote:
> [...]
    > http://www.petrolplaza.com/news/industry/MiZlbiYxOTA
    yNCYmMSYzMCYx

    > Kiedy coś w tym guście będzie u nas? Jakieś ruchy EV?

    W Polsce to się nie uda. Kilka dni ciepła i kazali oszczędzać na prądzie
    (wprowadzili dwudziesty stopień czegośtam). Więc kiedy i jak
    chcielibyście te samochody ładować, a dokładniej, to jak chcielibyście
    dostarczyć do nich prąd?
    Utopia.

    Pozdrawiam;
    Paweł Mojski

  • 4. Data: 2015-09-09 09:07:09
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-09-09 08:42, Pawel Mojski wrote:

> [...]
    > (wprowadzili dwudziesty stopień czegośtam). Więc kiedy i jak
    > chcielibyście te samochody ładować, a dokładniej, to jak chcielibyście

    W nocy poza szczytem. Wymienne akumulatory - podjezdasz na stację,
    automatyczna wymiana na nowy naładowany. Potem zabierasz je do GPZ (tam
    gdzie się linia wysokiego napięcia kończy), a rano naładowane spowrotem
    na stację;)

    Shrek.

  • 5. Data: 2015-09-09 09:21:03
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Pawel,

    Wednesday, September 9, 2015, 8:42:31 AM, you wrote:

    [...]

    > W Polsce to się nie uda. Kilka dni ciepła i kazali oszczędzać na prądzie
    > (wprowadzili dwudziesty stopień czegośtam).

    Jak ja nie cierpię demagogii.
    1. Nie kilka dni ciepła, tylko dwa miesiące rekordowych temperatur.
    2. Niedobór energii był spowodowany awarią.
    3. Trwał ledwie dobę z drobnymi.
    4. W Opolu budują się dwa bloki po 1GW.

    > Więc kiedy i jak chcielibyście te samochody ładować,

    Poza godzinami szczytu.

    > a dokładniej, to jak chcielibyście dostarczyć do nich prąd?

    Do powolnego ładowania - nie ma problemu.

    > Utopia.

    Cóż, utkwiłeś w epoce transportu konnego i parowego. Oni też coś o
    utopii mówili.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 6. Data: 2015-09-09 09:38:10
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-09-09 o 04:56, Pszemol pisze:
    > Norweska Liberal Party deklaruje możliwość aby do 2025
    > całkowicie pozbyć się samochodów napędzanych silnikami
    > spalinowymi...
    > Kiedy coś w tym guście będzie u nas? Jakieś ruchy EV?
    Jest spora szansa, że w 2025 będziemy chodzić pieszo do meczetów, a
    dalsze podróże odbywać na wielbłądach.
    Jacek

  • 7. Data: 2015-09-09 09:40:33
    Od: Pawel Mojski <p...@p...pawcio.net>

    On 09/09/2015 09:21 AM, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Hello Pawel,
    >
    > Wednesday, September 9, 2015, 8:42:31 AM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Jak ja nie cierpię demagogii.
    E, bullshit.

    > 1. Nie kilka dni ciepła, tylko dwa miesiące rekordowych temperatur.
    > 2. Niedobór energii był spowodowany awarią.
    > 3. Trwał ledwie dobę z drobnymi.
    I powyższe 3 punkty oznaczają mniej-więcej tyle, że moc wytwórcza
    naszych elektrowni ledwie wystarcza na pokrycie bieżącego zapotrzebowania.
    W tych gorących dniach zapotrzebowanie nie było większe, ucierpiała
    tylko moc wytwórcza.

    > 4. W Opolu budują się dwa bloki po 1GW.
    Kropla.

    > Poza godzinami szczytu.
    W elektryce nie ma czegoś takiego jak godziny szczytu.

    > Do powolnego ładowania - nie ma problemu.
    Tak. Jeśli jest jedno auto elektryczne na jakieś (strzelam) 10000
    samochodów spalinowych to jest ok.
    Jeśli odwrócimy te proporcje to nasze elektrownie też się odwrócą. Na
    drugą stronę.

    > Cóż, utkwiłeś w epoce transportu konnego i parowego. Oni też coś o
    > utopii mówili.
    I nagle przyszedł jakiś facet i powiedział: Panowie, a może by to tak
    ropą/benzyną kręcić? I na papierze to działało, tak jak teraz na
    papierze działają wynalazki elektryczne.
    Ale zanim ta ropa i benzyna weszła to porządku dziennego, to najpierw
    musiały powstać szyby, ropociągi, stacje paliw i cała infrastruktura.
    I takiej właśnie infrastruktury elektrycznej nie ma. I przez najbliższe
    20 lat nie będziemy mieć.
    W chwili obecnej w Polsce (bo o Polsce rozmawiamy prawda?) mamy niedobór
    energii elektrycznej. Jeśli podłączycie do tego chociażby 100000
    samochód elektrycznych to wszystko jebnie w dwa dni.
    Za 20 lat możemy o tym rozmawiać. Jak już wszyscy wymienią domowe
    żarówki na ledowe :>

    Pozdrawiam;
    Paweł Mojski

  • 8. Data: 2015-09-09 09:41:15
    Od: Pawel Mojski <p...@p...pawcio.net>

    On 09/09/2015 09:38 AM, Jacek wrote:
    > Jest spora szansa, że w 2025 będziemy chodzić pieszo do meczetów, a
    > dalsze podróże odbywać na wielbłądach.
    > Jacek
    W to uwierzę bardziej niż w to że Kowalski będzie elektryka pod domem
    trzymał :)

    Pozdrawiam;
    Paweł Mojski

  • 9. Data: 2015-09-09 10:17:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >http://www.petrolplaza.com/news/industry/MiZlbiYxOT
    AyNCYmMSYzMCYx

    >Kiedy coś w tym guście będzie u nas? Jakieś ruchy EV?

    Pare gniazdek publicznych jest. We wroclawiu to nawet hybryde mozesz
    parkowac za darmo
    (ale czy elektryczne ?).

    Przy czym ... Norwegia ma pradu sporo i caly z wody, tzn ze sniegu.
    Rosja ma z wegla i atomu, a moze i gazu i ropy.

    Norwegowie az tak duzo tego pradu nie maja i sie moze zrobic problem
    ... a odleglosci miedzy miastami maja spore ... no chyba, ze to nalezy
    przejechac pociagiem/samolotem a potem skorzystac z wypozyczalni/taxi.

    J.

  • 10. Data: 2015-09-09 10:17:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Norweska Liberal Party deklaruje możliwość aby do 2025
    >całkowicie pozbyć się samochodów napędzanych silnikami
    >spalinowymi...

    P.S. jak tak zaprowadza mode na calym swiecie, spadnie cena ropy ...
    to Norwegowie bardzo ucierpia :-)

    J.