  • 31. Data: 2011-09-11 07:46:57
    Temat: Re: 50/1.8 OSS
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    > A nie pomyślałeś o tym, że jeden z drugim fotopstrykacz może mieć kadry
    > na których CHCE, aby było widać ruch (obiektów)?

    Dla mnie to fenomen - prawie wszyscy kochają papierową go, a prawie nikt
    nie lubi poruszeń obiektów, które imo są jeszcze mocniejszym środkiem
    ekspresji zdjęć, podkreślającym tak sugestywnie dynamikę.

    --
    pozdrawia Adam
    /kiedy miejskie toalety wejdą na grupona? Kupka w cenie siusiu.../

  • 32. Data: 2011-09-11 12:12:36
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2011-09-11 09:46, Janko Muzykant wrote:
    > Dla mnie to fenomen - prawie wszyscy kochają papierową go, a prawie nikt
    > nie lubi poruszeń obiektów, które imo są jeszcze mocniejszym środkiem
    > ekspresji zdjęć, podkreślającym tak sugestywnie dynamikę.

    Jedno ma się nijak do drugiego. Równie dobrze, możesz dziwić się czemu
    ktoś lubi zoom, a nie lubi zmiany ISO.

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564

  • 33. Data: 2011-09-11 17:16:55
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-09-11 14:12, dominik pisze:

    > Jedno ma się nijak do drugiego.

    A skądże pomyślałeś, że może mieć? :)

    --
    pozdrawia Adam
    /jestem taki mądry, że aż boli mnie głowa.../

  • 34. Data: 2011-09-11 20:48:30
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 11.09.2011 Janko Muzykant <j...@w...pl> napisał/a:

    > Oj tam, użyj wyobraźni :)
    > Bez stabilizacji nie zrobiłbym większości zdjęć w lasach i chyba żadnego
    > w metrze czy w nocnych miastach, bynajmniej przy ekwiwalencie 28mm.
    > Wyobrażasz sobie zejście do 1/6 sekundy z ręki?

    28mm to szerokooo, na 10-22 w cropie bez problemu 1/6 z ręki. Nie widzę problemu
    gdy mogę stanąć i dodać sobie 1 dodatkowy punkt podparcia (wystarczy ściana czy
    słup). Na 35/2 we ff robię 1/25 z ręki typowo. Oparty o ścianę wyjmuję 1/15.

    > Poza tym ludzie, którzy
    > nie poruszają się konkretnie w danym czasie zwykle dają się ostro złapać
    > przy takich czasach.

    Zależy od sceny, bo już osoba idąca, konkretnie się rozmazuje i już powyżej
    10 sekund nie będzie jej widać w ogóle, no ale Ty nie używasz statywu ;)

  • 35. Data: 2011-09-11 21:12:23
    Od: Kosu <6...@e...pl>

    On 2011-09-11 22:48, Sergiusz Rozanski wrote:
> [...]
    > słup). Na 35/2 we ff robię 1/25 z ręki typowo. Oparty o ścianę wyjmuję 1/15.

    Ach no wiesz. Oparty o ścianę to ja kiedyś naświetlałem kompaktem przez
    1 sekundę (przy około 45mm). Kwestia tego jaka jakość Cię zadowala :].
    Ale nawet tu stabilizacja by pomogła. A czasem nie ma ściany, ale za to
    jest cholernie zimno :].

    pozdrawiam,
    PK

  • 36. Data: 2011-09-11 22:31:20
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-09-11 22:48, Sergiusz Rozanski pisze:
    > Zależy od sceny, bo już osoba idąca, konkretnie się rozmazuje i już powyżej
    > 10 sekund nie będzie jej widać w ogóle, no ale Ty nie używasz statywu;)

    Nawet jak się aparat ustawi w tryb SPORT, czyli zdjęcia w ruchu?

    --
    animka

    Pamiętajmy, że zwierzęta są bezbronne wobec człowieka, cierpią tak jak
    ludzie. "Człowiek jest królem zwierząt, gdyż przewyższa je w
    okrucieństwie, ale przyjdzie czas, kiedy będzie traktował mordowanie
    zwierząt w ten sam sposób, w jaki obecnie traktuje zabijanie ludzi. Ten,
    kto nie szanuje i nie ceni życia, nie zasługuje na to, aby żyć".
    Leonardo da Vinci

  • 37. Data: 2011-09-12 08:13:34
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "dominik" <u...@d...net.pl> napisał w wiadomości

    > A kto Ci powiedział, że rozmawiamy o rekordach, co? :)

    Bezpieczna to jest 1/30-ta :)

  • 38. Data: 2011-09-12 08:14:22
    Od: "...::QRT::..." <n...@...mejla>

    Dnia Sun, 11 Sep 2011 09:46:57 +0200, Janko Muzykant napisał(a):

    > Dla mnie to fenomen - prawie wszyscy kochają papierową go, a prawie nikt
    > nie lubi poruszeń obiektów, które imo są jeszcze mocniejszym środkiem
    > ekspresji zdjęć, podkreślającym tak sugestywnie dynamikę.

    no bo może mała GO jest środkiem wyrazu mającym daleko szersze zastosowanie
    niż poruszenie obiektów?

  • 39. Data: 2011-09-12 08:16:26
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    > Nie używam od lat, nie chce mi się dźwigać.

    Jak mnie najdzie na używanie tele - nie ma wyjścia. Przy dobrym świetle 300
    daje radę z łapy, ale z TC 1,4 i 2.0 już kicha...
    Niestety, mam 300 bez VR - a tu by się przydał. Ale dla mniej niż 50mm to
    mało użyteczna zabawka...

  • 40. Data: 2011-09-12 08:24:30
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 11.09.2011 Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał/a:

    > Nawet jak się aparat ustawi w tryb SPORT, czyli zdjęcia w ruchu?

    Tryb sport to zasadniczo tryb tematyczny z minimalizacją czasu do sceny
    kosztem głębi i wysokich czułości, a my podajemy konkretne czasy :)
    Ogólnie dobrze działa jak jest dużo światła, później się gubi i lepiej
    mu nie ufać.