    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: 4K Ultra Hight Definition TV
    Date: 10 Jul 2013 01:49:04 GMT

    Anerys napisał:

    > A źródełka i obrazki Linuxa wymieniać po P2P :))

    Zastanawiam się ile można. No owszem, raz już w tym roku miałem potrzebę.
    Nie po P2P, lecz normalnie, z FTP. Nie pamiętam ile się płyta DVD ciągnęła,
    zgaduję, że kilkadziesiąt minut. Gdyby było kilka, to byłbym szczęśliwszy?

    > Np. gry z dymanicznymi szczegółami... nie gram, jeśli, to raczej w rzeczy
    > logiczne, nie podniecają mnie gry typu Wiedźmin, CS, czy gry wojenne, wojna
    > wręcz mnie brzydzi i razi,

    No właśnie. Kompletnie nie potrafię pojąć, jak można.

    > Ale też np. filmy na YT FHD widać, jakby miały tak ok. 10 fps.

    To już całkiem co innego -- to odtwarzanie, nie tworzenie grafiki w karcie.

    > Akurat GE chodzi u mnie nienajgorzej...

    Bo on przekształca (perspektywicznie) mapy w karcie.

    > Ale słabą stroną wektorów jest kłopot z wielkimi powierzchniami o
    > niejednolitej barwie i/lub jasności. Tu wygrywa bitmapa. Co innego
    > niezbyt rozmyte kształty - tu się zgodzę - korzyść jest dla wektorów.

    To nie tak, że coś lepsze albo gorsze. Starałem się wyjaśnić, jak się
    liczy (szacuje) wielkość informacji. Wektorowo da się opisać nawet
    mgłę (SVG dobrze to robi). A jeśli obraz opiszemy fraktalnie, to już
    w ogóle -- "widać górę porośniętą lasem świerkowym", a już jak który
    chojak z osobna wygląda, na to nikt nie zwraca uwagi. Taka fraktalna
    kompresja jeszcze w praktyce nie działa, ale idzie ku dobremu.

    Jarek

    --
    Śni mi się przeszkód wszystkich treść,
    i źródło gdzieś ukryte w chmurach,