  • Data: 2012-02-28 22:35:19
    Temat: Re: 41 Mpix juz w telefonie - Nokia 808
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Janko Muzykant" <j...@w...pl> wrote:

    > Jeśli prawdą byłoby, iż ''mpiksów powinno być tyle, ile potrzeba
    > użytkownikowi: jak komuś wystarczy 6, to 6'', poniższe fragmenty winny
    > być takie same (tzn. resajz w dół nic nie powinien zmieniać).
    >
    > http://as.elte-s.com/temp/resize/12mpx.jpg
    > http://as.elte-s.com/temp/resize/24mpx_12mpx.jpg
    > http://as.elte-s.com/temp/resize/200procent.jpg

    Ale chyba nie pomniejszyłeś sobie wszystkich pikseli w aparacie??? 8-o

    A inaczej to się nie liczy... :)

    Mały cytacik już ze wstępu linku Krenauera:

    Signal-to-noise ratio when detecting different numbers of photons.
    (wg rozkładu Poissona)

    Photons Noise Signal-to-noise
    Ratio

    => teoretyczny przyczynek do lepszości wysokiego naświetlania jak
    największych fotopułapek.

    Nie zdążyłem jeszcze zanalizować nowych danych z ww. linku, ale
    jak już wspominałem: wystarczy spojrzeć na wykresy DxO, by zobaczyć
    odwrotny związek między liczbą pikseli, a jakością obrazu (oczywiście
    z wyjątkiem rozdzielczości, ale to i tak tylko o ile pozostałe warunki
    będą zbliżone do idealnych). Widać to także na konkretnych liniach
    produktowych, np. Canon G - póki dodawali nowych pikseli jakość stała
    w miejscu (bo rekompensował to postęp technologiczny), jak pikseli ubyło
    - jakość natychmiast wzrosła skokowo, itd.

    Mógłbym też znowu cytować swoją analizę z posta "Takie tam o
    pikselach", ale chyba i tak każdy pozostanie przy swoim... :))

    Oby każdy miał z czego wybrać: dla Ciebie Sony z 24,6 MP na APS-C,
    dla mnie Nikon z 12,2 na FF (przynajmniej do niedawna...) :))

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]