  • 41. Data: 2009-07-29 20:35:50
    Temat: Re: 35 L dla amatora ?
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    dominik wrote:

    > A czym dokładnie chcesz się nie zgodzić?

    > Gdzie nikon ma tę szklarnię? Które szkło z światłem poniżej f/1.8?
    > I druga sprawa, canon ma 15,1Mpix, upakowanie rzędu 4.5Mpix/cm, nikon
    > ma deko większe APS-C (1.5x) i upakowanie rzędu 12,3Mpix czyli
    > 3,3Mpix/cm. Skoro uważasz, że bardzo dobrze się sprawdza na APS-C to
    > pokaż co ma 17Mpix u nikona z APS-C?

    brandzlujesz sie mpxami a ja wiem co sami kanoniarze mówią.

    > Więc jeszcze raz: który nikon ma 17Mpix pod APS-C (dokładnie 16.7 jak
    > się masz zamiar czepiać).
    > No i która optyka to optyka jest klasy L pod cropa?

    17-55 2.8 to profi obiektyw do kropa zwróć uwagę że nikon nigdy nie
    stworzyl jakiejś ekstra klasy "L"

    nawet amatorskie obietywy trzymaja pewne standardy w przeciwieństwie do
    crapu produkowanego przez Canona, gdzie tylko L mają jaka taką jakość.

    > Pobożne życzenia.

    body profesjonalne to nei życzenia tylko standardy wykonania,
    wytrzymałośc korpusu, ilość klatek na sek, prędkośc startu, uszczelnienia,
    wytrzymałość migawki, funkcje (i brak pewnych funkcji)

    sprawdź sobie na stronie nikona
    http://www.nikon.pl/family/pl_PL/categories/broad/31
    8.html

    > Tak samo jak w sony A700

    sony nie produkuje profesjonalnych aparatów

    > w canonie 40D/50D

    mają uszczelnienia

    > u olka E-3

    jest profesjonalnym body

  • 42. Data: 2009-07-29 20:40:01
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    dominik wrote:

> [...]
    > wypakowanej matrycy?
    >
    > Zresztą co tu szukać wiele przykładów, w sony jest taka sytuacja, bo
    > jakieś nowe wypaśne kamery mają wymienne obiektywy, a można dokupić
    > przejściówkę z na bagnet A, gdzie przelicznik ogniskowych jest rzędu
    > 5x albo 7x. I co... też będziesz się oburzał, że zdjęcie z takiej
    > kamery jest w pełni porównywalne do zdjęcia z aparatu?
    > Nonsens. Przy porównaniu crop vs FF tylko skala problemu jest
    > mniejsza. Profesjonalnych szkieł dedykowanych pod cropa (poza 4/3)
    > nie ma. Profesjonalne pod pełną klatkę nie dają optymalnego obrazu na

    bredzisz :)

  • 43. Data: 2009-07-29 20:52:32
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    > A przeskaluj to co dostajesz z 50D do 6Mpix i wtedy porównaj sobie z
    > centralną częścią kadru, to może zmienisz zdanie.

    po co ? Ja patrze na to co wychodzi z aparatu w RAWi nie interesuja mnie
    czary mary :)

    > Jak porównujesz piksel-w-piksel to musisz iść z jednej lub z drudiej
    > strony na kompromis. Łatwo więc wydać mylny wniosek.
    > Jeśli mowa o detalach, to pierwsze co musisz mieć zapewnione to obiektyw,
    > który te detale przenosi, bez tego nie ma szans. W przeciwnym razie
    > możesza zapomnieć o porównaniu tego typu.

    bzdury.
    Mydło po filtrze DA i budyń z obrazu + szumy brzydkie + dynamika
    lipna :) O szklach nie wspomne bo podpinałem same Lki i jeszcze
    podomykane. Nieno mialem kiedys cropy i zawsze mnie wnerwialo
    to co z nich wylazi, teraz widze, ze nic sie nie zmienilo od czasow 20D
    a wrecz pogorszylo. NIe jestem swirem i olewam to bo nie mam
    w zwyczaju ogladac juz zdjec pod lupa na odbitce i tak to zniknie
    poza mydlem w detalach :) To co mnie rozlozylo w 50D na lopatki
    to AF i zrekompenowalo mi to dziadostwo z matrycy. Bo z tym moge
    zyc z pudlami AF to juz nie bardzo.

    Roger

  • 44. Data: 2009-07-29 20:56:42
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-07-29 21:00:32 +0200, dominik <n...@d...kei.pl> said:

    > A przeskaluj to co dostajesz z 50D do 6Mpix i wtedy porównaj sobie z
    > centralną częścią kadru, to może zmienisz zdanie.

    Pieprzysz jak potłuczony za przeproszeniem i bez obrazy.
    To tak jakbyś proponował komuś z formatem 6x7, czy podobnym wycinać ze
    środka kadru 24x36.
    Zasada jest prosta i nie zmieniła się ani na jotę od początku fotografii.
    Większy format nośnika gwarantuje zawsze lepszy obraz (w tej samej
    klasie sprzętu), ze wszystkimi tego konsekwencjami.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 45. Data: 2009-07-29 21:02:18
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-07-29 13:59:21 +0200, "Roger from Cracow"
    <r...@s...pl> said:

    > Można ale dla ciekawostki powiem, że niadawno kupiłem jako backup
    > w sumie najlepszego chyba cropa Canona 50D i mam porównanie z FF.
    > Właściwie mi to zwisa na szczęście z lekka ale powiem szczerze, że na
    > etapie obróbki zdjęć z pleneru jak zobaczyłem różnicę z tego co wychodzi
    > z matryc na tych samych szkłach pomiędzy 50D a starym 5D to byłem
    > w szoku. Detal, ziarno, rozpiętość tonalna - przepaść na niekorzyść 50D.

    No ale co w tym dziwnego?
    Porównaj 24x36 z 6x4,5 i dalej 6x7, 6x9 itd w tym kierunku.
    Jak mówił Jan Kobuszewski w słynnym skeczu.
    Praw fizyki Pan nie zmienisz.

  • 46. Data: 2009-07-29 21:03:21
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Marek Dyjor wrote:
    > brandzlujesz sie mpxami a ja wiem co sami kanoniarze mówią.

    Chciałem Ci tylko pokazać, że jeśli zrobiłeś jakiekolwiek porównanie APS-C
    nikona do canona 50D to jest ono bardzo nietrafione właśnie ze względu na
    niemalże 150% większe upakowanie pikseli w canonie.

    Możesz sobie wmawiać, że nikon jest wielki i wspaniały, ale podaj gdzie
    dokładnie i dlaczego. Jak wszystko będzie się zgadzać to owszem wiele osób
    rację Ci przyzna, jednak Twój wniosek póki co opiera się na bezsensownym
    porównaniu.

    > 17-55 2.8 to profi obiektyw do kropa zwróć uwagę że nikon nigdy nie
    > stworzyl jakiejś ekstra klasy "L"

    Ok, Nikon stworzył do cropa 17-55/2.8, ale canon tego nie zrobił. Z czym
    więc porównujesz?

    To że nikon nie dzieli sobie produktów jak canon, akurat nie ma tu
    znaczenia wielkiego. Nowe szkła dostają u nikona chyba "G", ale nie wiem
    jakie są dokładnie wyznaczniki, a zdaje się że Ken w całej swojej głupocie
    jakieś wady ich wyciągał i pisał o kastrowaniu.

    > nawet amatorskie obietywy trzymaja pewne standardy w przeciwieństwie do
    > crapu produkowanego przez Canona, gdzie tylko L mają jaka taką jakość.

    Raz jeszcze - które to obiektywy APS-C z tego samego poziomu cenowego i na
    tych zbliżonych matrycach porównywałeś?

    Skoro canon to takie badziewie to konkrety może?

    > body profesjonalne to nei życzenia tylko standardy wykonania,
    > wytrzymałośc korpusu, ilość klatek na sek, prędkośc startu,
    > uszczelnienia, wytrzymałość migawki, funkcje (i brak pewnych funkcji)

    Akurat nie ma jasnych wytycznych "to jest", a "to nie jest". W ogólności
    masz rację, jednak tak canon, nikon jak i sony, olek czy pentax nie bez
    powodu mają swoje podobne ceny, podobne opcje i podobne wykonanie. To
    czemu według Ciebie tylko nikon jest pro, a cała reszta to hołota?

    > sprawdź sobie na stronie nikona
    > http://www.nikon.pl/family/pl_PL/categories/broad/31
    8.html

    Równie dobrze sobie mogę sprawdzać na stronie mediona, który kompakt
    promują jako mega-profesjonalny bo ma 56Mpix (interpolowane, ale co tam)! :)

    To co sobie producent wypisuje na stronie to ich marketing. Tam gdzie
    dałeś linka to niby profi jest D300+18-70 albo 18-200 :) Zdecydowanie
    profesjonalne zestawy.

    > sony nie produkuje profesjonalnych aparatów

    Och tak? dlaczego sony nie produkuje, a nikon to robi?
    Co w sonym jest takiego "be"? :)

    > mają uszczelnienia

    No ma, czyli już jest profi? Dopiero co twierdziłeś za wszelką cenę że
    canon to jedynie amatorskie korpusy poza jedynkami.

    > jest profesjonalnym body

    Ok, jest, dlaczego więc A700 i A900 nie są?

    d.

  • 47. Data: 2009-07-29 21:16:41
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    kurdybanek wrote:
    > Ciekawe jak definiujesz tu "profesjonalność"?

    Widzisz, nie definiuję konkretnie że to szkło jest, tamto jest, a tamto
    nie. Do profesjonalności potrzeba kilku wybitnych cech obiektywu, jak
    choćby wysoki MTF, duża jasność w stosunku do reszty optyki z tego zakresu
    ogniskowych, no i samo wykonanie obiektywu (stabilizacja, silnik, użyte
    materiały, typ ogniskowania, kręcenie mordką i wysuwanie się). Oczywiście
    u olka stabilizacji z zasady nie będzie w jego szkłach, ale to nie
    przekreśla tego o czym piszę.
    W skrócie olympus jako jedyny zupełnie uwolnił się od dążenia do 35mm,
    wybrali sobie taką właśnie drogę jako lepszą i bardziej słuszną, może
    ekonomicznie korzystniejszą, w każdym razie chcieli również stworzyć coś w
    4/3 co by mogli nazywać profesjonalnym i tak zarówno E-1 jak i E-3 w swoim
    czasie oferowały rozsądne opcje dla bardziej wymagających użytkowników
    (ale nie mówię że to konkurencja dla d3 lub jedynek, bo to jest jeszcze
    półka wyżej). No i powstały też obiektywy najwyższej jakości jak np zoomy
    z f/2 które niewątpliwie są wykonane świetnie i jako jedyne (ogólnie
    system 4/3) z popularnych systemów optymalizowane pod mniejsze matryce.

    > Bo jeśli w 4/3 są jakieś
    > "profesjonalne" szkła, to tym bardziej są nimi np. EF-S 60/2.8 czy
    > 17-55/2.8.

    Nie będę się kłócił, które szkło jest bardziej lub mniej profesjonalne.
    Zdecydowanie jednak olympus ma w swojej ofercie obiektywy najwyższej
    jakości, ale stworzone i optymalizowane pod ich mała klatkę. Takich
    obiektywów nie ma za to żaden inny system, bo wszędzie indziej wszystko
    zmierza ku 35mm.

    d.

  • 48. Data: 2009-07-29 21:34:45
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Roger from Cracow wrote:
    > po co ? Ja patrze na to co wychodzi z aparatu w RAWi nie interesuja mnie
    > czary mary :)

    Już Ci pisałem - po to żeby zobaczyć, jak bardzo bezsensowne to porównanie.

    Masz dwa aparaty - jeden ma 12Mpix i matrycę 24x36mm, a drugi ma 15Mpix i
    matrycę o powierzchni prawie, że 1/3 tamtego.

    I teraz robisz zdjęcie pierwszym i Ci się podoba. Robisz potem zdjęcie
    drugim, który wykorzystuje tylko środek pola obiektywu, a do tego jeszcze
    doi z niego więcej Mpix. Nie zastanowiło Cię, że jakiś obiektyw jednak
    może być realnym limitem?

    Załóż sobie do 5D TC 2x. W skrócie taki telekonwerter powiększa centralną
    część pola obrazowego. Pomijając już czy TC robi to idealnie, zastanów się
    dlaczego obraz tak bardzo traci na jakości? Możesz się też zastanowić,
    dlaczego niektóre obiektywy "dobrze" z nim współpracują, a inne źle.
    Skracając jak obiektyw daje jakieś mydło to TC je tylko rozdmucha.
    Gdybyś w canonie 5D miał 40Mpix to być w centralnej części obrazu dostał
    mniej więcej to samo co z 50D, na brzegach byłoby tylko gorzej.

    Porównanie wprost, o którym piszesz nie ma wielkiego sensu. Łatwiej zrobić
    obiektyw, który daje dobry obraz w 24x36 niż bardzo dobry w aps-c.

> [...]
    > podomykane. Nieno mialem kiedys cropy i zawsze mnie wnerwialo
    > to co z nich wylazi, teraz widze, ze nic sie nie zmienilo od czasow 20D

    20D miał upakowanie matrycy rzędu 2,5Mpix, a 5D ma 1,5Mpix. Różnica wciąż
    jest spora, jeśli mówisz o 1:1.
    Dokładniej jeszcze o jakich elkach piszesz?

> [...]
    > poza mydlem w detalach :) To co mnie rozlozylo w 50D na lopatki
    > to AF i zrekompenowalo mi to dziadostwo z matrycy. Bo z tym moge

    Jedyne co chciałem zauważyć, to że robisz bezsensowne porównanie pisząc w
    ten sposób. Teraz dołożyłeś całkiem inne kryteria i wyszło Ci zupełnie coś
    dziwnego. Szumy, algorytmy przetwarzania to całkiem inna broszka.
    Większość szczęśliwie można wyłączyć. AF to też inna sprawa, nie do tego
    się czepiałem.

    d.

  • 49. Data: 2009-07-29 21:38:17
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    Użytkownik "dominik" <n...@d...kei.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > drugim, który wykorzystuje tylko środek pola obiektywu, a do tego jeszcze
    > doi z niego więcej Mpix. Nie zastanowiło Cię, że jakiś obiektyw jednak

    wiesz co ?
    pieprzysz jednak jak potluczony. Gowno mnie obchodza teorie mpixeli i
    srodkow szkla. Fakt jest jeden slabe to jest i tyle. Jak technologia nie
    radzi sobie z 15 Mpix to sie powinna zatrzymac na 6 Mpix.

    Dobranoc ide spac

    Roger

  • 50. Data: 2009-07-29 21:46:27
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    JA wrote:
    > Pieprzysz jak potłuczony za przeproszeniem i bez obrazy.
    > To tak jakbyś proponował komuś z formatem 6x7, czy podobnym wycinać ze
    > środka kadru 24x36.

    Zupełnie nie rozumiesz intencji tej wypowiedzi.

    Nie pisałem, że ta operacja ma sens przy pracy nad zdjęciami, chciałem
    tylko pokazać, że narzekanie tego typu jest zupełnie oderwane od
    rzeczywistości.

    Przy 6x7 stosujesz inne obiektywy, z innym światłem, przy 24x36mm tak samo
    - masz coś innego, a przy 22x15 też wypadałoby przed narzekaniem podpiąć
    zoptymalizowany pod tę wielkość pola obrazowego obiektyw. Wtedy dopiero
    możesz się zastanowić nad kosztem/jakością/innymi cechami.

    To o czym piszesz w Twoim porównaniu to więc narzekanie na złą jakość
    obrazu z 24x36mm gdy podepniesz pod niego obiektyw z 6x7. No i kto tak robi?

    > Zasada jest prosta i nie zmieniła się ani na jotę od początku fotografii.
    > Większy format nośnika gwarantuje zawsze lepszy obraz (w tej samej
    > klasie sprzętu), ze wszystkimi tego konsekwencjami.

    Dobrze, że dodałeś "w tej samej klasie sprzętu". Niestety koszt nie jest
    taki sam. Aktualnie możesz kupić badziewny/stary/wolny itd. zestaw do
    fotografii w cenie nowszego i nowocześniejszego 35mm, a to w cenie nowości
    z zakresu APS-C. To też nikogo nie dziwi. Gdyby pominąć koszt i wykonać
    w tej samej technologii te trzy standardy to niewątpliwie wygra 6x7 jeśli
    chodzi o jakość:) Tyle, że świat nie jest tak miły i kochany, że każdy
    może wybierać sobie wielkość w oderwaniu od ceny.

    d.