  • 31. Data: 2009-07-29 18:54:11
    Temat: Re: 35 L dla amatora ?
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    > Z czasem pomysle nad zakupem starej piatki, na nowa mnie nie stac po
    > prostu.
    > Tylko kwestia tego jak Af starej piatki dziala w porownaniu z Af-em 40D w
    > trybie all servo ?! Duzo foce w tym trybie ( sport ) stad moje tak jak by
    > rozterki z tym zwiazane..

    zapomnij o starej 5tce o nowej zreszta tez w takiej sytuacji... no chyba ze
    lubisz
    miec 50% nieostrych zdjec.

    Roger

  • 32. Data: 2009-07-29 18:58:34
    Od: "marcin." <s...@s...gmail.com>

    Dnia 29-07-2009 o 17:50:14 Krzysztof Sordyl <k...@k...com.pl>
    napisał(a):

    > 35L , jest świetny jak dobrze ostrzy, mozna już zrobić niezły
    > reportaż itp. ale na FF, na cropie bym go raczej nie brał,
    > chyba ze FF niedługo, bo to szkło które "trzeba mieć" z tzw. wielkiej
    > trójcy.

    Które jeszcze należa do wspomnianej 'trójcy'?

    --
    marcin.

  • 33. Data: 2009-07-29 19:00:32
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Roger from Cracow wrote:
    > To jest róznica kolosalna wręcz. Gdybym nastawiał się na coś więcej
    > to sprzedałbym momentalnie to 50D. Natomiast szybkość, precyzja
    > AF na fantastycznym poziomie, to rekompensuje dla mnie kupe, która
    > wyłazi z matrycy.

    A przeskaluj to co dostajesz z 50D do 6Mpix i wtedy porównaj sobie z
    centralną częścią kadru, to może zmienisz zdanie.
    To, że 5D ma małe upakowanie matrycy nie znaczy automatycznie, że jest
    super niezły pod tym względem. Cropy są dziś uznawane za tanie,
    nieprofesjonalne, więc optyka się nie rozwinęła wystarczająco i już nie
    rozwinie. Nie ma szans na profesjonalne szkiełka pod APS-C. Jedynym
    wyjątkiem jest potwornie drogi system 4/3, ale ten nie ma szans dzięki
    swojej znikomej popularności.

    Jak porównujesz piksel-w-piksel to musisz iść z jednej lub z drudiej
    strony na kompromis. Łatwo więc wydać mylny wniosek.
    Jeśli mowa o detalach, to pierwsze co musisz mieć zapewnione to obiektyw,
    który te detale przenosi, bez tego nie ma szans. W przeciwnym razie
    możesza zapomnieć o porównaniu tego typu.

  • 34. Data: 2009-07-29 19:06:14
    Od: "kurdybanek" <k...@a...pl>

    > Nie ma szans na profesjonalne szkiełka pod APS-C. Jedynym
    > wyjątkiem jest potwornie drogi system 4/3, ale ten nie ma szans dzięki
    > swojej znikomej popularności.

    Ciekawe jak definiujesz tu "profesjonalność"? Bo jeśli w 4/3 są jakieś
    "profesjonalne" szkła, to tym bardziej są nimi np. EF-S 60/2.8 czy
    17-55/2.8.

  • 35. Data: 2009-07-29 19:13:20
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    dominik wrote:

> [...]
    > Jedynym wyjątkiem jest potwornie drogi system 4/3, ale ten nie ma
    > szans dzięki swojej znikomej popularności.

    bla bla bla bla zbyt generalizujesz

    NIKON ma szklarnię któa sie bardzo dobrze sprawdza na APS-C.
    Ale może to wynika z tego przez bardzo długi czas NIKON nie brał pod uwage
    produkcji aparatu cyfrowego FF

    D300 jest profesjonalnym body.

    W przypadku canona to profi sa chyab tylko 1-dynki :) a reszta to amatorskie

  • 36. Data: 2009-07-29 19:17:08
    Od: "Krzysztof Sordyl" <k...@k...com.pl>

    Użytkownik "CeZ__134" <N...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > prostu. Tylko kwestia tego jak Af starej piatki dziala w porownaniu z
    > Af-em 40D w trybie all servo ?! Duzo foce w tym trybie ( sport ) stad moje

    kupowanie 5D do sportu to tak jakby sobie samemu
    strzelić w kolano, przynajmniej stara wersja.
    stare 400D ostrzy pewniej....i to o wiele.
    Jakbym focił sport to bym miał Nikona na 1000 %
    w 50D tez jest nieźle..

    pozdro

    Krzysztof
    www.ksstudio.pl

  • 37. Data: 2009-07-29 19:19:11
    Od: "Krzysztof Sordyl" <k...@k...com.pl>

    Użytkownik "marcin." <s...@s...gmail.com> napisał w wiadomości

    > Które jeszcze należa do wspomnianej 'trójcy'?

    jest kilka zestawów :)

    np. 35L , 85L , 135L

    to chyba najpopularniejszy

    może byc jeszcze zamiast któregoś
    24L II i 50 L

    Krzysztof
    www.ksstudio.pl

  • 38. Data: 2009-07-29 19:20:36
    Od: XX YY <j...@u...at>

> [...]
    > nieprofesjonalne, więc optyka się nie rozwinęła wystarczająco i już nie
    > rozwinie. Nie ma szans na profesjonalne szkiełka pod APS-C.

    Rany Boskie , Chryste Panie , chlopie co ty wypisujesz.
    kazde szklo produkowane przez canona podchodzi pod aps-c
    to za 150 euro i to za 7000 euro , najbardziej profesjonalne.
    I canon dalej bedzie produkowal i rozwijal obiektywy i dalej beda
    podchodzic pod aps -c

    no nie pisz ewidentnych glupot.
    sorry , ale na jakim swiecie zyjesz , nie widziales bagnetu ef ?

  • 39. Data: 2009-07-29 20:10:33
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Marek Dyjor wrote:
    > bla bla bla bla zbyt generalizujesz

    A czym dokładnie chcesz się nie zgodzić?

    > NIKON ma szklarnię któa sie bardzo dobrze sprawdza na APS-C.

    Gdzie nikon ma tę szklarnię? Które szkło z światłem poniżej f/1.8?
    I druga sprawa, canon ma 15,1Mpix, upakowanie rzędu 4.5Mpix/cm, nikon ma
    deko większe APS-C (1.5x) i upakowanie rzędu 12,3Mpix czyli 3,3Mpix/cm.
    Skoro uważasz, że bardzo dobrze się sprawdza na APS-C to pokaż co ma
    17Mpix u nikona z APS-C?

    > Ale może to wynika z tego przez bardzo długi czas NIKON nie brał pod
    > uwage produkcji aparatu cyfrowego FF

    Więc jeszcze raz: który nikon ma 17Mpix pod APS-C (dokładnie 16.7 jak się
    masz zamiar czepiać).
    No i która optyka to optyka jest klasy L pod cropa?

    > D300 jest profesjonalnym body.

    Pobożne życzenia.
    Tak samo jak w sony A700, w canonie 40D/50D, u olka E-3, a w pentaksie
    k20D. Wszystkie te aparaty wyszły w podobnym czasie i z grubsza są do
    podobnych grup użytkowników. D300 był z tego wszystkiego najdroższy, ale
    to jeszcze nie to.

    > W przypadku canona to profi sa chyab tylko 1-dynki :) a reszta to
    > amatorskie

    Dobrze, że postawiłeś uśmiech pośrodku, bo inaczej nie brzmiałoby jak żart.

    :)

    d.

  • 40. Data: 2009-07-29 20:27:27
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    XX YY wrote:
    > Rany Boskie , Chryste Panie , chlopie co ty wypisujesz.
    > kazde szklo produkowane przez canona podchodzi pod aps-c

    Fizycznie pasuje - tzn. daje się zapiąć. Gdyby canon zrobił puszkę, która
    ma cropa 10x to też byś wypisywał że daje się to zapiąć i używać, a w
    porównaniu do pełnej klatki można brać cropa w 1:1 z mega wypakowanej
    matrycy?

    Zresztą co tu szukać wiele przykładów, w sony jest taka sytuacja, bo
    jakieś nowe wypaśne kamery mają wymienne obiektywy, a można dokupić
    przejściówkę z na bagnet A, gdzie przelicznik ogniskowych jest rzędu 5x
    albo 7x. I co... też będziesz się oburzał, że zdjęcie z takiej kamery jest
    w pełni porównywalne do zdjęcia z aparatu?
    Nonsens. Przy porównaniu crop vs FF tylko skala problemu jest mniejsza.
    Profesjonalnych szkieł dedykowanych pod cropa (poza 4/3) nie ma.
    Profesjonalne pod pełną klatkę nie dają optymalnego obrazu na mniejszej
    matrycy.

    > to za 150 euro i to za 7000 euro , najbardziej profesjonalne.
    > I canon dalej bedzie produkowal i rozwijal obiektywy i dalej beda
    > podchodzic pod aps -c

    Będą fizycznie pasować i tylko tyle.

    38% wykorzystania pola obrazowego świadczy o tym, że porównanie jednego z
    drugim nie ma sensu.

    > no nie pisz ewidentnych glupot.
    > sorry , ale na jakim swiecie zyjesz , nie widziales bagnetu ef ?

    Pokaż mi gdzie napisałem, że fizycznie nie pasuje, zamiast wkładać mi w
    gębę głupoty które sobie wymyśliłeś i teraz obalasz. Napisałem dokładnie
    że nie ma profesjonalnych szkieł niepełnoklatkowych i nigdy nie będzie już.

    d.