  • 1. Data: 2009-07-29 09:18:44
    Temat: 35 L dla amatora ?
    Od: "CeZ__134" <N...@p...onet.pl>

    Witam

    Zastanawiam sie nad zamiana 24-70 L na 35 L. Nigdy nie focilem stalkami.
    Wiem ze w pracy z nimi jedynie czego trzeba wiecej to nabiegac sie zeby
    ustawic kadr nogami a nie zoomem :) Teraz pytanie. Czy warto ?. NIe chodzi
    mi tu o jakosc optyczna, bo ta powala 24-70, ale o komfort focenia bez
    uzycia zooma . Czlowiek od czegos musi zaczac, a poczatki to oczywiscie
    zoomy wszelkiego typu :)
    Zatem. Foce glownie kotlety, czasami reporterka ,od czasu do czasu jakis
    portret.( do sportu juz mam obiektyw ).

    Pozdrawiam

    CeZ__134

  • 2. Data: 2009-07-29 09:22:11
    Temat: Re: 35 L dla amatora ?
    Od: "CeZ__134" <N...@p...onet.pl>

    Zapomnialem dodac ze uzywany na bedzie na cropie ( 40D ) Wiem wiem, ze
    powinien byc FF ..

    CeZ__134

  • 3. Data: 2009-07-29 09:45:52
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    CeZ__134 wrote:
    > Zapomnialem dodac ze uzywany na bedzie na cropie ( 40D ) Wiem wiem, ze
    > powinien byc FF ..

    też tak uważam bez FFa nie mozesz robic zdjęć.

  • 4. Data: 2009-07-29 09:51:05
    Od: "CeZ__134" <N...@p...onet.pl>

    > też tak uważam bez FFa nie mozesz robic zdjęć.

    Bystre...ale chyba nie czytasz ze zrozumieniem

    CeZ__134

  • 5. Data: 2009-07-29 09:56:27
    Od: John Smith <u...@e...net>

    CeZ__134 napisał(a):
    > Zapomnialem dodac ze uzywany na bedzie na cropie ( 40D ) Wiem wiem, ze
    > powinien byc FF ..

    Czego Ci brakuje w tym 24-70, że koniecznie chcesz stałkę?
    Ostrości? Bokehu?
    Może poczekaj na nowy 35/1.8 USM, mającego zastąpić stare EF 35/2
    (plotki)? Pewnie będzie tańszy.

    --
    Mirek

  • 6. Data: 2009-07-29 09:58:39
    Od: "CeZ__134" <N...@p...onet.pl>

    > Czego Ci brakuje w tym 24-70, że koniecznie chcesz stałkę?
    > Ostrości? Bokehu?
    > Może poczekaj na nowy 35/1.8 USM, mającego zastąpić stare EF 35/2
    > (plotki)? Pewnie będzie tańszy.

    Dokladnie. Brakuje mi bokehu i mozliwosci focenia w gorszych warunkach
    oswietleniowych. Jesli chodzi o ostrosc to w 24-70 tylko na 24mm przy 2.8
    jest lekkie mydlo, a tak poza tym to nie mam nic do zarzucenia temu
    obiektywowi ( no czasem za wolny AF przy sporcie gdy foce na bliskich
    dystansach )

    CeZ__134

  • 7. Data: 2009-07-29 10:13:31
    Od: John Smith <u...@e...net>

    CeZ__134 napisał(a):

    > Dokladnie. Brakuje mi bokehu i mozliwosci focenia w gorszych warunkach
    oswietleniowych.

    OIW to na pełnej dziurze ten bokeh z 35L wcale taki miodny nie jest,
    więc pewnie będziesz przymykał do f/2, a to już nieduża różnica w
    stosunku do zooma. Chyba, że zoom też ładnie nie rozmywa na pełnej
    dziurze. Porównywałeś dokładnie?
    Nie lepiej wymienić korpus na FF i pozostać przy zoomie. Też zyskasz na
    rozmyciu i możliwości focenia przy słabym świetle (lepsze ISO), nie
    rezygnując z uniwersalności zooma o bardzo praktycznym zakresie (na FF).

> [...]
    > jest lekkie mydlo, a tak poza tym to nie mam nic do zarzucenia temu
    > obiektywowi ( no czasem za wolny AF przy sporcie gdy foce na bliskich

    Tylko ta ogniskowa po cropie dla mnie taka trochę wąska, jak na obiektyw
    za tyle kasy. Mam nadzieję że wiesz co robisz :-)

    --
    Mirek

  • 8. Data: 2009-07-29 10:29:26
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 29 Jul., 11:18, "CeZ__134" <N...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > mi tu o jakosc optyczna, bo ta powala 24-70, ale o komfort focenia bez
    > uzycia zooma . Czlowiek od czegos musi zaczac, a poczatki to oczywiscie

    to chyba kolejny zart dzisiaj.
    a od kiedy komfort focenia zoomem jest mniejszy od komfortu focenia
    stalka ?

    po to wlasnie sie stosuje zoomy aby kosztem pewnego spadku jakosci
    poprawic komfort.

    przechodzac na stalke dostaniesz szczegolnie na 2,8 nieco lepsza
    rozdzielczosc , co bedzie zauwazalne w skali zblizonej do 100 % czyli
    np na duzych wydrukach.
    ogniskowy 35 mm miesci sie w zakresie 24-70 w dodatku na 35 mm
    24-70 pracuje b dobrze.

    jedynym sensem tej zamiany jest jasnosc stalki 1,4 .
    na 1,4 troche przymydla trza przymknac na 2,0
    czyli zamienisz zoom 24-70 na stalke 35 praktycznie o 2 stopnie
    jasniejsza.

    nikt nie moze odpowiedziec za Ciebie czy to ma sens , zalezy od tego
    co fotografujesz .
    35 mm w aps-c to ok 56 mm , niby standard , ale czesto waskawy we
    wnetrzach.

    jesli pozbedziesz sie zooma bedzie Ci brakowac ogniskowych krotszych
    i dluzszych
    jesli zachowasz zooma stalka bedzie Ci lezec , gdyz jak czesto
    potrzeba rzeczywiscie 1,4 albo 2,0.

    osobiscie wolalbym zmienic tego c40d na c5dII , wtedy 24-70 zagra
    pelna dusza.

  • 9. Data: 2009-07-29 10:41:44
    Od: "Kokos" <k...@k...com>

    Użytkownik "CeZ__134" <N...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zoomy wszelkiego typu :)
    > Zatem. Foce glownie kotlety, czasami reporterka ,od czasu do czasu jakis

    kiedys mieli tylko standard i robili piękne foty reporterskie

  • 10. Data: 2009-07-29 10:47:18
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 29 Jul., 12:41, "Kokos" <k...@k...com> wrote:
    > Użytkownik "CeZ__134" <N...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomościnews:h4p4bm$iqk$1@news.onet.pl...> Witam

    > kiedys mieli tylko standard i robili piękne foty reporterskie

    dzisiaj maja tylko zooma i tez robia piekne foty reporterskie.
    widac nie to decyduje o pieknosci lub jej braku.

    ale chyba kazdy sie zgodzi , ze komfort fotografowania kotleta jest
    wiekszy za pomoca zooma niz za pomoca stalki.