  • 41. Data: 2009-07-02 07:19:05
    Temat: Re: 24'' monitor do obrobki zdjec
    Od: Tom01 <b...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    januszek pisze:
    > "Monitor medyczny szt. 1
    > 1. medyczny monitor LCD pracujący w standardzie HDTV i SDTV

    A tak, widziałem takie kwiatki wielokrotnie. :)

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 42. Data: 2009-07-02 07:32:54
    Od: Tom01 <b...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    januszek pisze:
    > Dokladnie to mialem na mysli, ze zamiast podac jakie normy powinien
    > spelniac napisano "medyczny". Efekt jest taki, ze za slowo "medyczny" w
    > nazwie produktu placi sie krocie mimo, ze norm kupiony w taki sposob
    > monitor i tak spelniac nie bedzie. Dodatkowo, nie ma tam ani slowa o
    > tym, ze co pol roku trzeba taki sprzet kalibrowac...

    Co do medycznych wymagań technicznych, wynikających z przepisów, spełnia
    je w większości monitor graficzny za 3-7 tys zł. Są one dość ogólnikowe,
    no może poza rozdzielczością, która do pewnych typów badań musi wynosić
    nawet 5MP. Nie ma takich na normalnym rynku. Ponadto monitor medyczny,
    czyli tak nazwany przez producenta, ma kilka cech domyślnych, które w
    sprzęcie popularnym nawet jeśli są, to dezaktywowane. No i te
    nieszczęsne 256 odcieni, do medycznych stosowane są medyczne karty
    10-bitowe.

  • 43. Data: 2009-07-02 07:51:41
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Tom01 napisał(a):

    > Co do medycznych wymagań technicznych, wynikających z przepisów, spełnia
    > je w większości monitor graficzny za 3-7 tys zł.

    Dobrze, podaj mi jeden przepis wedlug ktorego zamiast podac odpowiednia
    norme mozna uzyc slowa "medyczny" ;)

    j.

  • 44. Data: 2009-07-02 08:01:43
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Tom01 napisał(a):

    > Wynikło miedzy wierszami.

    To najwyrazniej masz uszkodzony monitor bo na moim nic nie wyniklo ;)

    > Proszę sobie wyświetlić gradient 256 odcieni w szarości i popatrzeć na
    > "schodki" między nimi.

    Hmm....

    > Co do wymagań w medycynie, dąży się aby obraz był nie gorszy niż w
    > radiologii tradycyjnej. Tego nie zapewniają monitory z 256 odcieniami
    > szarości.

    Z tego co tu napisano: http://visiodental.pl/oferta.php?id=rsv2 wynika,
    że tradycyjny monitor CRT lub LCD z plamka mniejsza niz 0,25mm2 zapewnia
    jakosc lepsza niz analogowe metody rtg. Dodatkowo jest tam tez napisane,
    ze te odcienie szarosci w ilosci wiekszej niz 256 to jest efekt
    dzialania oprogramowania analizy obrazu...

    j.

  • 45. Data: 2009-07-02 11:36:20
    Od: Tom01 <b...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    januszek pisze:
    > Dobrze, podaj mi jeden przepis wedlug ktorego zamiast podac odpowiednia
    > norme mozna uzyc slowa "medyczny" ;)

    Prosze bardzo:
    Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 25 sierpnia 2005 r., Dz.U. 194
    poz. 1625, załącznik 8, punkt 2.

  • 46. Data: 2009-07-02 11:42:48
    Od: Tom01 <b...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    januszek pisze:
    > Hmm....

    No i? Ułatwię zadanie. Proszę obejrzeć dokładnie gradient 0-256:
    http://monitory.mastiff.pl/temp/szarosc.png

> [...]
    > ze te odcienie szarosci w ilosci wiekszej niz 256 to jest efekt
    > dzialania oprogramowania analizy obrazu...

    Ciężko polemizować z niekompetencją. Plamka ma tylko wpływ na
    rozdzielczość a ta różni się nawet 40-krotnie na korzyść kliszy. Ilość
    uzyskiwanych kroków szarości w materiale a ilość możliwych do
    wyświetlenia, to dwie różne pary kaloszy.

  • 47. Data: 2009-07-02 13:28:16
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Tom01 napisał(a):

    > Prosze bardzo:
    > Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 25 sierpnia 2005 r., Dz.U. 194
    > poz. 1625, załącznik 8, punkt 2

    czyli to:

    "Załącznik nr 8

    WYMAGANIA DOTYCZĄCE STANOWISKA DO INTERPRETACJI (STANOWISKA OPISOWEGO)
    DLA RADIOLOGII CYFROWEJ

    1. W radiologii cyfrowej używa się dwóch podstawowych rodzajów
    stanowisk:

    1) opisowych;

    2) przeglądowych.

    2. Radiologiczne obrazy cyfrowe - wyniki badań w radiologii klasycznej,
    otrzymywane zarówno w cyfrowej radiografii pośredniej (np. fosforowe
    płyty pamięciowe), jak i bezpośredniej (panele płaskie, przetworniki CCD
    i inne) mogą być interpretowane jedynie za pomocą przeznaczonych do tego
    celu stanowisk opisowych. Badania nie mogą być opisywane ze zdjęć
    wykonanych wtórnie lub wydruków komputerowych.

    3. Stanowisko opisowe radiologii klasycznej musi być wyposażone w
    komputer z kartą graficzną obsługującą co najmniej dwa monitory i dwa
    monitory w układzie pionowym ("portret").

    4. W stanowiskach opisowych są stosowane monitory klasy A, w
    stanowiskach przeglądowych są stosowane monitory klasy B.

    5. Wymagania dotyczące monitorów stosowanych w radiologii klasycznej
    (poniższe wymagania dotyczą monitorów lampowych - CRT, monitory płaskie
    muszą się charakteryzować efektywnymi parametrami nie gorszymi niż
    parametry osiągane przez monitory lampowe spełniające poniższe
    kryteria):

    1) luminancja:

    a) klasa A co najmniej 200 cd/m2,

    b) klasa B co najmniej 100 cd/m2;

    2) kontrast:

    a) klasa A co najmniej 100/1,

    b) klasa B co najmniej 40/1;

    3) częstotliwość odświeżania co najmniej 70 Hz;

    4) przekątna monitora:

    a) radiologia klasyczna (szczególnie badania klatki piersiowej) co
    najmniej 21",

    b) pozostałe - co najmniej 18";

    5) matryca:

    a) mammografia co najmniej 3 MP, monochromatyczny,

    b) radiologia klasyczna co najmniej 2 MP, monochromatyczny,

    c) TK, MR, USG, Angio co najmniej 1 MP, monochromatyczny lub kolorowy.

    6. Obrazy powinny być rejestrowane i oceniane w standardzie DICOM 3.0.

    7. Stanowisko opisowe powinno być wyposażone w oprogramowanie
    umożliwiające co najmniej:

    1) pełny zakres (szerokość i środek) zmian okna wyświetlania;

    2) zmianę tablic odwzorowania szarości (LUT);

    3) powiększenie co najmniej 4x;

    4) pomiary co najmniej odległości, kątów, gęstości (punktu i ROI) i
    histogramu.

    8. System radiologii cyfrowej powinien umożliwiać archiwizację
    bezstratną, zabezpieczoną przed zmianą danych podstawowych."

    I to z powyższego ma wynikać, że słowo "medyczny" zastępuje odpowiednie
    normy?

    j.

  • 48. Data: 2009-07-02 13:31:29
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Tom01 napisał(a):

    > Ciężko polemizować z niekompetencją.

    Zaprawdę...

    > Plamka ma tylko wpływ na rozdzielczość a ta różni się nawet 40-krotnie
    > na korzyść kliszy. Ilość uzyskiwanych kroków szarości w materiale a
    > ilość możliwych do wyświetlenia, to dwie różne pary kaloszy.

    Problem polega na tym, że radiolodzy zwykle mają wieloletnie
    doświadczenie w odczytywaniu zdjęć na kliszach i głupieją przed ekranem
    komputera. Dlatego oprogramowanie stara się aby to co było widać na
    ekranie wyglądało wypisz wymaluj tak jakby to była klisza.
    *OPROGRAMOWANIE*

    j.

  • 49. Data: 2009-07-02 18:33:22
    Od: Tom01 <b...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    januszek pisze:
    > za pomocą przeznaczonych do tego celu stanowisk

    > I to z powyższego ma wynikać, że słowo "medyczny" zastępuje odpowiednie
    > normy?

    Jeśli *przeczytać* zacytowany tekst, to tak.

  • 50. Data: 2009-07-02 18:35:09
    Od: Tom01 <b...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    januszek pisze:
    > Dlatego oprogramowanie stara się aby to co było widać na
    > ekranie wyglądało wypisz wymaluj tak jakby to była klisza.
    > *OPROGRAMOWANIE*

    Twórca oprogramowania zdolnego do modyfikacji krzywej tonalnej monitora,
    który nie ma takiej możliwości, miałby zapewnioną finansową przyszłość
    do końca życia. :)