  • 1. Data: 2009-06-24 10:59:27
    Temat: aparat cyfrowy kupno
    Od: "Ramid" <r...@W...gazeta.pl>

    Witam wszystkich Forumowiczow. Mam prosbe. Chcialem kupic aparat cyfrowy do
    pstrykania fotek z wakacji. Takie cos w rodzaju "idioten camera". Nie do
    zastosowan profesjonalnych ale do przywiezienia wspomnien z wakacji czy
    uroczystosci.
    Znalazlem cos takiego w sieci

    http://www.e-cyfrowe.pl/sony-cybershot-dsc-s930-sreb
    rny-p-10661.html?action=parametry_techniczne_1#param
    etry_techniczne

    co sadzicie o tym? Doradzcie. Z gory dzieki.
    Ramid

  • 2. Data: 2009-06-24 11:51:28
    Temat: Re: aparat cyfrowy kupno
    Od: "QkamCoSieDzieje" <q...@H...onet.pl>

    Użytkownik "Ramid" <r...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Znalazlem cos takiego w sieci
    >
    > http://www.e-cyfrowe.pl/sony-cybershot-dsc-s930-sreb
    rny-p-10661.html?action=parametry_techniczne_1#param
    etry_techniczne

    A dlaczego zwrociles uwage akurat na ten model? Co zadecydowalo? Cena,
    wymiary, wyglad? Jak sprecyzujesz, to latwiej bedzie cos doradzic :)
    Ja bym szukal po pierwsze czegos na karty SD/SDHC, sa o wiele tansze niz
    MemoryStick. Po drugie zakres ogniskowych... W wiekszosci przypadkow do
    zdjec wakacyjnych przyda sie szerszy kat (architektura, fotki w jakims
    muzeum, itp.)
    Rozejzyj sie za jakims Lumixem, ewentualnie Canon serii A, ale tutaj zakres
    ogniskowych bedzie podobny do tego Sony.

    Qkam

  • 3. Data: 2009-06-24 14:24:17
    Od: "Ramid" <r...@N...gazeta.pl>

    dzieki za info. Przede wszystkim potrzebuje aparatu dosc waskiego takiego
    ktory moge wlozyc do kieszonki koszuli. Poza tym kwestia ceny. Nie chce placic
    wiecej niz 450 zl bo tak na dobra sprawe nie jest mi potrzebna super
    lustrzanka. Co do parametrow technicznych to tylko slyszalem ze im wiecej
    pixeli tym lepiej. Z tym ze zaznaczam ze jestem laikiem wiec moze i inne
    parametry wchodza w gre. Ten Lumix Panasonica ktory znalazlem byl rzeczywiscie
    niezly ale niestety cena 889 zl mnie powalila. Moze ktos jeszcze cos podpowie.
    Dzieki z gory
    Ramid

  • 4. Data: 2009-06-24 15:15:33
    Od: "q...@g...com" <q...@g...com>

    On 24 Cze, 16:24, "Ramid" <r...@N...gazeta.pl> wrote:

    > Ramid

    > --

    Zobacz ten, miesci sie w Twoich wymaganiach

    http://www.ceneo.pl/2354630

    Pozdrawiam
    StaM

  • 5. Data: 2009-06-24 18:19:42
    Od: "Krzysztof T" <k...@p...onet.pl>

    Ramid wrote:
> [...]
    rny-p-10661.html?action=parametry_techniczne_1#param
    etry_techniczne

    > co sadzicie o tym? Doradzcie. Z gory dzieki.

    taniej :

    http://www.e-fotojoker.pl/product/aparaty-cyfrowe/so
    ny/sony-cyber-shot-dsc-s930-r-owy/
    Krzysztof T

  • 6. Data: 2009-06-24 18:26:39
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Ramid" <r...@N...gazeta.pl> wrote:
    [...]
    > Co do parametrow technicznych to tylko slyszalem ze im wiecej
    > pixeli tym lepiej.

    He, he, jest akurat dokładnie na odwrót, uwierz. :))

    [mr.]

  • 7. Data: 2009-06-24 20:31:46
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Mariusz [mr.] pisze:

    > "Ramid" <r...@N...gazeta.pl> wrote:
    > [...]
    >
    > He, he, jest akurat dokładnie na odwrót, uwierz. :))

    Może powiedzmy tak - prawda to była w epoce, gdy kompakt kosztował 500$
    i miał 2 megapiksele. ;)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 8. Data: 2009-06-25 07:53:24
    Od: "J." <j...@i...pl>

    > Znalazlem cos takiego w sieci
    >
    > http://www.e-cyfrowe.pl/sony-cybershot-dsc-s930-sreb
    rny-p-10661.html?
    action=parametry_techniczne_1#parametry_techniczne

    Jesli już Sony, to raczej inny model. Zakres ogniskowych 36-108mm nie jest
    najszczesliwszy szukaj czegoś, co sie zacyzna od 35mm lub niżej. Na szerokim
    końcu zooma liczy sie każdy milimetr mniej. Na koncu tele jak zabraknie
    ogniskowej, no to najwyzej obiekty będą mniejsze. Brak szerokiego kata
    skutkuje obcięciem kadru i zepsuciem zdjęcia, o ile nie mozęs zoddalić sie od
    obiektu [typowa sytuacja: ściana za plecami albo drzewa czy latarnie włażace z
    boków w kadr].
    Zwróć uwage na serię W, tam jest sporo modeli z zakresem 33 do 132mm, poza
    tym S950, ale ten tak jak wybrany przez Ciebie nie ma stabilizacji [tzw.
    elektroniczna to NIE JEST stabilizacja, tylko marketingowe oszustwo]. Spróbuj
    zwrócić uwage na niektóre Canon-y serii A czy Ixus-y, może tam cos znajdziesz.
    Tak jak inni pisali, nie liczba pixeli jest najważniejsza -w tej chwili
    matryce aparatów kompaktowych sa absurdalnie przeładowane pixelami, co
    pogarsza ich własności przy słabym oświetleniu.
    Szukasz prostego w obsłudze aparatu do fotek z wakacji,więc nie musi mieć Bóg
    wie jakich możliwości. Spróbuj jednak wybrac taki, którym da sie robić zdjecia
    na dłuższym czasie w słabym świetle [długie czasy migawki rzędu min. 4-8s] -
    czyli wszystkie we wnętrzach. Wymaga to unieruchomienia aparatu, niekoniecznie
    na dużym statywie -często wystarcza ministatyw, oparcie o framuge drzwi,
    filar, postawienie ma murku czy ławce. Lampa błyskowa w aparacie nadaje sie
    jedynie do robienia portretów czy innych przedmiotów odległych o kilka metrów.
    Nie doświetlisz nią wnętrza zabytkowej architektury, z reszta często użycie
    flesza jest w takich miejscach zabronione. Podobnie nie da się inaczej zrobić
    wieczornej panoramy miasta czy końcówki malowniczego zachodu Słońca. Użycie w
    kompakcie czułości ISO ponad 200-400 to porażka, oprogramowanie odszumiające
    usunie razem z szumami drobne detale obrazu.
    Pozdrawiam
    -J.

  • 9. Data: 2009-06-25 11:07:24
    Od: "Ramid" <r...@N...gazeta.pl>

    Bardzo wielkie dzieki za wyczerpujace info. Mam nadzieje ze znajde sobie cos
    interesujacego.
    Pozdrawiam
    Ramid