  • 1. Data: 2009-06-23 18:27:04
    Temat: fotografowanie z liveview
    Od: "Alojzy Majchrzak" <a...@p...onet.pl>

    Witam!

    Ostatnio byłem na koncercie w klubie jednego z polskich zespołów.
    Ludzi było sporo, więc miałem problemy z fotografowaniem z poziomu wizjera.
    Włączyłem liveview i zaczęły się problemy. Miałem problemy z ustawieniem
    focusa na obiektach. Gdy fotografuję przez wizjera to widze czerwony
    punkcik, który ustala mi miejsce ostrzenia/focusa. Natomiast w jaki sposób
    powinno się posługiwać podglądem liveview i jak dobrać ostrość w takim
    przypadku.

    Miałem ogromne problemy żeby zrobić zdjęcie w liveview.
    Dodam, że warunki oświetleniowe w klubie nie były najlepsze, a zdjęcia
    musiałem wykonywać z podniesionymi rękoma nad głowami ludzi, stąd użycie
    liveview;/

    Proszę o wyrozumiałość w odpowiedziach, dla tych, dla których to pytanie
    brzmi zbyt banalnie.

    Z góry dziękuję za pomoc
    heyoo

  • 2. Data: 2009-06-23 18:39:42
    Temat: Re: fotografowanie z liveview
    Od: "085" <z...@g...pl>

    Użytkownik "Alojzy Majchrzak" <a...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:h1r6pp$uk7$1@news.onet.pl...
> [...]
    > punkcik, który ustala mi miejsce ostrzenia/focusa. Natomiast w jaki sposób
    > powinno się posługiwać podglądem liveview i jak dobrać ostrość w takim

    socjalizm bohatersko walczy z problemami nieznanymi w innych ustrojach -
    jezeli LV przeszkadza w foceniu, po co kupiles aparat z LV ?
    nie musisz focic z tlumu, ktory determinuje (?) uzywanie LV - chyba
    wszystkie dobre foty koncertowe swiata powstaly z wizjera :]

    jezeli koniecznie chcesz wyczerpac szybciej akumulatory w swoim d5000
    (zgadlem?) ustaw ostrosc z wizjera, wylacz AF, uzywaj LV (jezeli naprawde
    musisz) - wtedy nie bedzie ostrzyl co chwile :]

    zul

  • 3. Data: 2009-06-23 19:03:38
    Od: "Alojzy Majchrzak" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "085" <z...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > (zgadlem?) ustaw ostrosc z wizjera, wylacz AF, uzywaj LV (jezeli naprawde
    > musisz) - wtedy nie bedzie ostrzyl co chwile :]

    Mam Canona 450D.

    Pozdrawiam
    heyoo

  • 4. Data: 2009-06-23 19:10:45
    Od: XX YY <j...@u...at>

> [...]
    > liveview;/
    >
    > Proszę o wyrozumiałość w odpowiedziach, dla tych, dla których to pytanie

    mysle , mysle i za nic nie moge wpasc co to jest ten focus?
    a wogoile to jaki aparat , jaki model , ktory sprzedaja bez instrukcji
    obslugi?

  • 5. Data: 2009-06-23 19:13:28
    Od: Chris <k...@g...com>

    On 23 Cze, 20:39, "085" <z...@g...pl> wrote:

    > socjalizm bohatersko walczy z problemami nieznanymi w innych ustrojach -
    > jezeli LV przeszkadza w foceniu, po co kupiles aparat z LV ?

    Nie ma to jak rzeczowa odpowiedz na pytanie.
    - Jak uzywac AF w trybue LV ?
    - Po co kupiles aparat z LV ?
    Mama nie nauczyla ze to nie ladnie odpowiadac pytaniem na pytanie.
    Kolejna cenna rada - nie uzywac AF
    Pozostawie bez komentarza.

    A co do samego pytania. Ja zwykle ustawiam obiekt w centrum
    kadru i AF trafia (D40). Szczerze mowiac to nie wiem czy ma to jakies
    znaczenie w trybie LV ale mam wtedy ustawiony centralny
    punkt AF.
    Mysle ze jesli powiesz o jaki aparat chodzi to koledzy
    cos wiecej Ci podpowiedza.

    Pozdrawiam, Chris.

  • 6. Data: 2009-06-23 19:23:39
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 23 Jun., 21:10, XX YY <j...@u...at> wrote:

    > mysle , mysle i za nic nie moge wpasc  co to jest ten focus?
    > a wogoile to jaki aparat , jaki model , ktory sprzedaja bez instrukcji
    > obslugi?- Zitierten Text ausblenden -
    >
    > - Zitierten Text anzeigen -

    przeczytalem pozniej 450d

    wszystko jasne

    jak przejdziesz na LV to masz mozliwosc nastawiania AF na detekcje
    fazy - czyli mniej dokladniej , na chwile przymaky sie lustro , obraz
    znika . a potem i9 tak zdjecie nieostre

    albo na detekcje kontrastu - dokladniej ale wolniej i ciszej.
    musiz w meni znalezc gdzie sie to nastawia.
    jesli wybierzesz det kontrastu to pojawi sie okienko - je mozna
    przesuwac po monitorze. na to okienko bedzie ostrzone jesli nastawisz
    ostrosc o ile pamietam przyciskiem z tylu aparatu to okienko zrobi sie
    zielone - i wtedy wal smialo.
    ale najpierw przeczytaj instrukcje , nawet gdyby byla w jezyku obcym.

  • 7. Data: 2009-06-23 19:26:32
    Od: "kurdybanek" <k...@a...pl>

    > jak przejdziesz na LV to masz mozliwosc nastawiania AF na detekcje
    fazy - czyli mniej dokladniej , na chwile przymaky sie lustro , obraz
    znika . a potem i9 tak zdjecie nieostre

    Może i zabawne ;), ale nie zgodne z prawdą (w kwestii nieostrości).

  • 8. Data: 2009-06-23 19:29:49
    Od: "Kot Prezydenta" <c...@g...pl>

    Użytkownik "Alojzy Majchrzak" <a...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:h1r92h$5ct$1@news.onet.pl...

    > Mam Canona 450D.

    no to czas na instrukcję obsługi

  • 9. Data: 2009-06-23 19:35:11
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 23 Jun., 21:26, "kurdybanek" <k...@a...pl> wrote:

    > fazy - czyli mniej dokladniej , na chwile przymaky sie lustro , obraz
    > znika . a potem i9 tak zdjecie nieostre
    >
    > Może i zabawne ;), ale nie zgodne z prawdą (w kwestii nieostrości).

    zabawne moze dla tych ktorzy posiadaja tzw przewrotne poczucie humoru
    - to jest powod do placzu.

    zadalem sobie trud i pomierzylem roznice w jakosci ostrzenia na det
    kontrastu i det fazy w warunkach dobrych warunkow oswietleniowych -
    zdjecia ze statywu , obiektyw w porownaniu do innych o niebo lepszym
    autofocusie.

    srednio rozdzielczosc na det fazy osiagala ok 80 % rozdzelczosci na
    det kontrastu ( przy b starannym ostrzeniu)
    Na lv jesli masz det fazy ostrzenie trwa ulamek sekundy - nie ma szans
    na prawidlowe wyostrzenie tzn uzyskanie prawie ze maksymalnej
    rozdzielczosci obiektywu. Jelsi tak sie stanie to tylko czasami na
    zasadzie przypadku.

  • 10. Data: 2009-06-24 06:48:27
    Od: "kurdybanek" <k...@a...pl>

> [...]
    na prawidlowe wyostrzenie tzn uzyskanie prawie ze maksymalnej
    rozdzielczosci obiektywu. Jelsi tak sie stanie to tylko czasami na

    A to ciekawe. Nie używam LV. Myslalem, ze ostrzenie z detekcja fazy trwa do
    momentu ustawienia ostrosci?
    Bede sie nudzic, to sprawdze...