  • Data: 2010-02-05 09:49:04
    Temat: Re: 20D czy D80?
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 5 Feb., 09:17, "steel" <d...@K...wp.pl>
    wrote:

    > oczywiscie ze ma chipa... tylko nie ten upgradniety

    post wczesniej pisales ze nie ma.

    jednak ma jak sam widzisz i co z tym mozna zrobic wiadomo doskonale-
    sigma o tym informuje.

    > No tak... tylko ty jestes teoretykiem w dziedzinie fotografii ptakow a ja
    > praktykiem :P

    warunki oswietleniowo - meteorologiczne nie maja nic wspolnegop z moim
    doswiadczeniem
    zeby fortogradfowac z reki , albo ze statywu obiekt sie poruszjacy bez
    Is na ekw 600 mm potrzebne sa krotkie czasy , a do tego potrzeba
    odpowiedniego oswietlenia lub jasnego obiektywu , lub duzej sily
    swiatla obiektywu.

    > Jesli twierdzisz ze zdjecia ptakow robi sie tylko na 1/1500 w gore to jestes
    > w bledzie...

    nie twierdze - mam ptaka na 1/60 sek .

    http://picasaweb.google.at/fotografie25/Desktop#5360
    564702991791490

    na temat zaleznosci poniedzy czasem nawiwietlania a dlugoscia
    ogniskowej istnieje cala teoria i nie chce mi sie teraz tego poruszac.
    jesli z reki robisz bez is na ekw 600 mm ostro np na 1/300 sek
    obiekty w ruchu to jestes niemalze cuotworca,
    Ale cuda maja to do siebie , ze nie kazdemu sie zdazaja , a juz
    poczatkujacym z pewnoscia nie.

    co najwyzej twierdze ze ze wzrostem czasu naswietlenia spada
    rozdzielczosc zdjecia - to widac szczegolnie na dlugich ognioskowych.

    na ekw 600 mm wysoka pewnosc nieporuszenia z reki daje 1/1200. lub
    krocej
    na dluzszych czasach pewnosc jest mniejsza tzn rozdzielczosc spada-
    nic nie zrobisz to sa obiektywne przeslaniki techniczne.

    > a teraz zeby ci sie glupio zrobilo kilka przykladow z
    600mmhttp://www.fotografia-przyrodnicza.art.pl/galer
    ia.php?kat=nowosci&zdj...

    > A czy wszystkie zdjecia musisz robic w ciemnym gesto zadrzewionym lesie?

    nie , ale ptaki maja to do siebie ze lubia przebywac w drzewach .
    trudno kupujac obiektyw zakladac ze nie bedziemy robic w miejscach
    zalesionych , w ktorych korony drzew absorbuja swiatlo , powodujac ze
    w lesie miedzy drzewamia niemal zawsze wystepuje deficyt swiatla.

    > Wez prosze zagladnij do galerii najlepszych fotografow przyrody i zobacz
    > jakie czasy sa uzywane.

    caly zakres.
    najlepsi dochodzili do tego latami ,

    > Na prawde jest z ciebie tak totalny ignorant? zenada
    > Ja mam takie szklo (300/4L+x1.4 i ew. kolejne x1.4)... i robie nim na
    > codzien zdjecia...
    > czesc zdjec robilem z 70-200/4L z Tc x1.4

    pomiedzy jasnoscia 4,0 a 5,6 jest jednak roznica.

    ja twierdze ze na takich ogniskowych jak ekw 600 mm wlasciwie nie
    bardzo daje sie pracowac na przyslonie mniejszej niz 5,6 ze wzgledu na
    wymagana GO. , aby naswietlci ostro ( w warunkach bojowych nie
    studyjnych).
    Oznacza to ze sile swiatla 5,6 na ekw 600 mm nie uwazam za istotny
    mankament.
    Z drugiej strony brak mozliwosci przyslaniania w tym obiektywie tez
    nie uwazam za mankament poniewaz na 5,6 rysuje ten obiektyw zajebiscie
    i po drugie na tele nigdy czas nie moze byc za krotki.

    Sile swiatla 5,6 w obiektywie np 15-85 uwazam za mankament
    dyskwalifikujacy taki obiektyw - chyba zeby kosztowal ponizej 1000 zl
    nowy z is.

    ia.php?kat=nowosci&zdj...http://www.fotografia-przyr
    odnicza.art.pl/galeria.php?poczekalnia=&zd...http://
    www.fotografia-przyrodnicza.art.pl/galeria.php?pocze
    kalnia=&zd...http://www.fotografia-przyrodnicza.art.
    pl/galeria.php?poczekalnia=&zd...http://www.fotograf
    hp?poczekalnia=&zd...http://www.fotografia-przyrodni
    cza.art.pl/galeria.php?poczekalnia=&zd...
    > x1.3 bo 1dmk3http://www.fotografia-przyrodnicza.art.pl/galer
    ia.php?poczekalnia=&zd...

    > tu z rzeczywistej 420mmhttp://www.fotografia-przyrodnicza.art.pl/galer
    ia.php?poczekalnia=&zd...

    > 840mmhttp://www.fotografia-przyrodnicza.art.pl/galer
    ia.php?poczekalnia=&zd...
    > x1.3 bo 1dmk2
    >
    > teraz policz sobie ekwiwalenty... .:)
    > te twoje 640 to pikus...

    > tu masz racje ale tu wiele zalezy od odleglosci od obiektu :P

    Od czego zalezy GO to doskanale wszyscy wiedza.
    nawet na 600 mm sikorka z 10 m zajmuje mniej niz krazek w srodku
    matowki .
    a z 10 m GO jest mala , wystrczy blad 10 mm i oko czy piora nie tak
    ostre jakby sie chcialo.

    > wiec nie generalizuj prosze... bo inaczej ci co maja 600tki musieliby plakac
    > ze im nic w GO sie nie miesci...

    nie czytales uwaznie.
    pisalem i powtarzam ze na tych ogniskowych nie ma potrzeby ze wzgledu
    na mala GO bezwzglednie uzywac sily swiatla wiekszej niz 5,6.
    masz 600 -ke np 4,0 albo 2,8 ? - robiles kiedys taka zdjecia ?

    > LOL
    > Czyli twierdzisz ze zaden zoom nie pokona twojej sigmy 400 @5.6 w
    > rozdzielczosci?

    napiaslam za te pieniadze .
    czyli w tej klasie cenowej.
    te starsze analogowe stalki bez IS sa dzisiaj b . tanie - ponizej
    1000 pln dostaniesz swietne obiektywy
    Za te pieniadze nie dostaniesz zadnego zooma o porownywalnej jakosci
    odwzorowania.

    Jakosc ma priorytet przed wygoda.
    jesli pokazesz komus mydlaste zdjecie nie mozesz tlumaczyc ze to z
    taniego zooma , nikogo to nie interesuje.

    > Chyba jestes niepoprawnym optymista albo malo szkiel widziales

    nie wystrczy widziec , jeszcze warto cos o nich wiedziec.

    > No to tym bardziej widac ze jestes tylko teoretykiem.....

    powiedzialby raczej kims o szerokich horyzontach.
    nie fixuje sie na fotografii jednego ptaka , okreslonego gatunku -
    zreszta za nimi nie biegam.
    zreszta miewam z nimi b . ciekawe kontakty - watpiel zebys mial tego
    typu.
    ale to nie na te grupe.

    ale czasem fotoghrafuje modele samolotow w locie - o porownywalnej
    wielkosci .
    fot ptaka jest moim zdaniem czyms trudniejszym.

    > jestes wybitnym trollem...

    ja uwazam ze jestes wybitniejszym.

    odpowiedziales na moj post bez sensu
    1. piszesz ze sigma nie ma chipa - a ma
    2. piszesz ze nieprawda jest jakoby na ekw 600 mm GO na przyslonach
    mniejszych niz 5,6 nie stanowila problemu.

    > Nie musze robic... juz zrobile wiele zdjec...http://plfoto.com/20875/autor.html

    kazdy kto ma aparat zrobl wiele zdjec - co w tym dziwnego?
    juz po paru miesiacach posiadania aparatu liczniki wybijaja ludziom
    20000 i wiecej.
    TZn jesli piszesz o sobie ze zrobiles wiele zdjec nie jest to jakas
    szczegolna zasluga.
    Zaimponujesz mi bardziej jesli np potrzebujacej biednej sasiadce
    wreczysz 1000 zl - a i pozytek dla czlowieka moze byc wiekszy niz z
    paru tysiecy zdjec. Nie demonizujmy sprawy fotografowania - na ogol
    poza autorem i ew fotografowanymi te zdjecia pozostalym absolutnie
    zwisaja.

    > Zrobienie ladnego ptaszka to zaden problem, da sie nawet z sikorka, wroblem,
    > kowalikiem itd

    ladnego ptaszka zrobilem tak z ciekawosci , tyle ze zdjecie mi sie nie
    podoba tzn zdjecie nie jest ladne.
    nie jest sztuka sfotografowanie ladnego ptaszka. sztuka jest
    sfotografowanie ladnie .
    Na razie nie jestem na tym etapie. mam aparat, ktorym daloby sie
    zrobic ptaszka dopiero od nieco wiecej niz rok - ucze sie.

    > tylko musisz ruszyc ten swoj tylek i spedzic troche czasu w terenie a to
    > wyjdzie na dobre grupie i tobie...

    mnie ptaki na zdejciach nie kreca.
    natomiasz krece z nimi chetnie w powietrzu - jaskolki sa w naszym
    rejonie najlepszymi ptakami termicznymi . boze jak one fruwaja .
    Bocian lata technika przypominajaca optymalizowany lot szybowca - tzw
    technika delfina.
    tylek ruszam , wczoraj 10 km na biegowkach - jutro to samo + pare
    zjazdow + pare panoram zrobie, pokaze w przyszlym tygodniu. .

    XXX