    From: ddddddd <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: 150 000 km skodą roomster ;)
    Date: Sun, 03 Feb 2013 17:14:31 +0100

    > Natchnięty wątkiem "Stare drogie włoskie" w którym to wątku pojawia się
    > link do aukcji z autem, którego przebieg ponoć to 85 000 km - w związku
    > z opadem cyca postanowiłem napisać nowego wątka.
    >
    > Co poniektórzy starzy wyjadacze na PMS winni pamiętać, że po
    > wuniowstąpieniu zanabyłem drogą kupna w DE pojazd marki BMW ... Było to
    > e34 525 tds ... Przebieg miał być poniżej 200 000 km. Teraz już wiem,
    > że taki nie był. Skąd to wiem ?
    >

    > Aktualnie jeżdżę skodą roomster. Zrobiłem nią sam 150 000 km. Wiem jak
    > zużyta jest skórzana kierownica, skórzany drążek,siedzenia, pedały ...

    rozumiem że praktycznie nie jest zużyta, ja kupiłem octavię z >170kkm na
    liczniku i jedynie drążek był lekko wytarty

    > Nie ma huja we wsi by owe e34 miało poniżej 300 000 km.

    nie ma co się łudzić, auta kosztującego jako nowe >200.000zł nie kupuje
    się na dojazdy z plebanii do kościoła (przynajmniej większość)
    Ja bym obstawiał na >400000km albo nawet ponad 0,5mln :)
    W e39 mam na liczniku 290.000 a jak kupiłem to licznik bił połowę
    prędkości (a więc i przebiegu) od nie wiadomo kiedy, zgaduję że dobrze
    ponad 400.000 ma...

    > A co do skody:
    > Zrobione 150 000 km. Z awarii:
    >
    > 1. Przetarta gumowa rura prowadząca powietrze do intercoolera - strata
    > mocy. Zrobione na gwarancji (poluzowała się ,oparła o jakiś pasek
    > klinowy i się przetarła. Bez serwisu się nie obeszło bo nie było do niej
    > dostępu).

    super, dobrze że nie uznali tego za normalne zużycie :)

    > 3. Odwaliło raz elektryce opuszczania okien - tak, że okna nie
    > opuszczały się w całości. Jakieś 3 cm szyby pozostawało powyżej linii
    > drzwi - zrobione przy okresowym przeglądzie w cenie.

    no, w cenie przeglądu to u Wieśka w warsztacie to się robi remont
    generalny silnika ;)

    > 4. i to by było w sumie tyle ... Żegnam się czule z roomsterem,
    > przesiadam się na berlingo xtr'a, i mam nadzieję, że berlingo będzie
    > miał zawieszenie jak roomster. W roomsterze progi zwalniające
    > traktowałem jako ... progi wyjściowe do udanego telemarka 20 metrów
    > dalej. Silnik był totalnie gówniany - 1.4 diesel, 3 cylindry - w
    > chorwacji z bagażami i 4 pasażerami na 1 biegu się dławił na podjazdach
    > , ale przeżył :)

    to teraz chociaż cię w lepszy silnik wyposażyli?

    > Jestem zdziwiony, tym bardziej, że 1.5 dci we francuzach zarżnąłem już 3
    > sztuki ;).

    a co konkretnie padało? mój 1,5dci nie narzeka, ale może dlatego że go
    już po wymianie silnika kupiłem? :)

    Podsumowując: dla jednych nowe auto to fajne auto, dla innych nie :) ja
    tam sprzedaję moją 3-letnią skodę (znaczy się już ma 6-lat, ale ten czas
    leci) i poluję na coś min. 2-krotnie starszego - tyle że w wyższej
    klasie - bo koszty zakupu+serwisu i tak będą mniejsze niż 3-latka (czy
    co dopiero nowego) a komfort dużo lepszy...a na nowy klasy właśnie BMW 5
    mnie nie stać - a nawet jak by było stać to nie wypada - bo ja zwykły
    robol jestem i krawatem to ewentualnie rurę wydechową podwiązuję ;P

    Lukasz