  • 11. Data: 2010-11-03 19:29:35
    Temat: Re: 140km/h na autostradach w PL
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-11-03 18:51, arek.pp pisze:

    > To znaczy,że nieodpowiedzialni są ci, którzy dotąd jezdzili do 130 km/
    > h, a teraz nie będą przekraczać 140.
    > Innego wytłumaczenia tej jakże logicznej "argumentacji" nie widzę w
    > kontekscie komentarza do nowelizacji....

    Tak to jest, jak komuś brakuje umiejętności czytania ze zrozumieniem,
    a w szczególności umiejętności czytania w ogóle. Wcale mnie to nie
    dziwi. Zacytuję ciąg dalszy:
    <cite>
    Zdaniem ekspertów, forsowane przez Senat zmiany nie poprawią
    przepustowości autostrad ani ekspresówek, bo optymalna pod tym względem
    prędkość to 70-80 km na godz. Nie sprawią też, że ci kierowcy, którzy
    dziś nie stosują się do ograniczeń, przestaną być piratami drogowymi.

    - Boję się, że po prostu wszyscy przyśpieszą - alarmuje Jamróz. - A
    każde zwiększenie prędkości zwiększa liczbę wypadków. Podniesienie
    dopuszczalnego progu ze 130 na 140 kilometrów na godzinę sprawi, że
    liczba ofiar, które zginą w wypadkach na autostradach może wzrosnąć
    nawet o 25 procent. I przypomina, że już dziś średnia prędkość samochodu
    na polskiej autostradzie wynosi 160 km na godz., czyli o 30 więcej niż
    pozwala prawo.

    - Dlatego myśląc o zmianach, planujemy też uszczelnienie systemu
    monitorowania prędkości - obiecuje senator Witczak.
    </cite>

    Generalnie to wygląda tak, że podniesiono limit o 10km/h by 'plebs' się
    radował, a sytuacja i tak się nie zmieni. Jak zwykle ruchy pozorne.
    Ciekawe jak z tym 'uszczelnieniem systemu monitorowania' i dlaczego
    tylko prędkości? Aha, to obiecanki...

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 12. Data: 2010-11-03 20:05:22
    Od: rzymo <r...@g...com>

    On 3 Lis, 19:29, Artur Maśląg <f...@p...com> wrote:
> [...]
    > radował, a sytuacja i tak się nie zmieni. Jak zwykle ruchy pozorne.
    > Ciekawe jak z tym 'uszczelnieniem systemu monitorowania' i dlaczego

    Zastanawiałem się ostatnio dlaczego jeszcze nie ma systemu pomiaru
    średniej prędkości na autostradach - technicznie to przecież łatwa
    rzecz.
    Czyżby obsługujący autostrady bali się, że jakaś część kierowców
    (=dochodów) im odjedzie na drogi lokalne... ;)

  • 13. Data: 2010-11-03 21:09:08
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Wed, 03 Nov 2010 19:29:35 +0100, Artur Maśląg <f...@p...com>
    wrote:

    >I przypomina, że już dziś średnia prędkość samochodu
    >na polskiej autostradzie wynosi 160 km na godz., czyli o 30 więcej niż
    >pozwala prawo.

    Mam inne obserwacje. Ale ja może po innych autostradach jeżdżę.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 14. Data: 2010-11-03 21:15:20
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-11-03 21:09, jerzu pisze:

    > Mam inne obserwacje.

    Ja podobnież. Nie wiem skąd ta średnia i jak była liczona.

    > Ale ja może po innych autostradach jeżdżę.

    Bardzo prawdopodobne :)

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 15. Data: 2010-11-03 23:02:18
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Artur Maśląg w <news:iasft3$duq$1@inews.gazeta.pl>:

    > Ja podobnież. Nie wiem skąd ta średnia i jak była liczona.

    Zlecili badanie telefoniczne -- reprezentatywna próbka 974 osoby -- automat
    generujący numery 900 razy wybrał numer Cavallino oraz 74 numery różnych
    kapeluszników

    ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 16. Data: 2010-11-03 23:06:17
    Od: Dżeronim <2...@s...com>

    "go!" <g...@g...nospam.us> wrote in message

    > Ciekawe, ze w Niemczech Polacy umieja sie zachowywac na autostradzie, nie
    > przeszkadza im brak ograniczen i nie zabijaja sie juz tak masowo jak w
    > Polsce..

    Nieprawda, Polacy w Dojczach testują swoje fury i powodują wypadki tak jak
    każdy inny użytkownik dróg.

    --
    Marek

  • 17. Data: 2010-11-03 23:57:09
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

    > I przypomina, że już dziś średnia prędkość samochodu
    > na polskiej autostradzie wynosi 160 km na godz., czyli o 30 więcej niż
    > pozwala prawo.

    bzdura aż żal czytać,
    chyba, że zapomniał dodać, że średnia liczona dla samochodów
    przekraczających dopuszczalne dziś 130 km/h - to może tak, ale licząc
    wszystkie auta sądzę, że będzie to niewiele ponad 100km/h (przynajmniej na
    A4 Krk-Kat),

    brat

  • 18. Data: 2010-11-04 00:13:03
    Od: "arek.pp" <a...@o...pl>

> [...]

    > prędkość to 70-80 km na godz. Nie sprawią też, że ci kierowcy, którzy
    > dziś nie stosują się do ograniczeń, przestaną być piratami drogowymi.

    Do swoich dzieci tak mów chamie...
    Raczej tobie brakuje umiejetnosci rozumowania i kojarzenia.
    Juz kiedys skonczyłem z toba dyskusję /nieodpyskowując/ bo od razu
    wymyslasz od trolli albo niedorozwojów.

    I co dalej cytujesz? Ze najlepiej ograniczyc predkosc na tych drogach
    do 70 km/h?
    Bo "ekspiert" tak twierdzi? To jezdzij sobie 70 na godzine.
    I jeszcze zacytuj jakiegos innego eksperta, moze pana D. z "INSTYTUTU
    SAMAR"!
    Jezeli przeraza cie predkosc 140 na autostradzie, to może czas kupic
    nowszy samochód....

  • 19. Data: 2010-11-04 00:18:11
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Wed, 3 Nov 2010 16:13:03 -0700 (PDT), arek.pp <a...@o...pl>
    wrote:

    > I co dalej cytujesz? Ze najlepiej ograniczyc predkosc na tych drogach
    > do 70 km/h?
    > Bo "ekspiert" tak twierdzi? To jezdzij sobie 70 na godzine.

    Chyba jednak masz ten problem z rozumieniem tekstu. Futrzak
    zacytował fragment, z którego wynika, że 70-80km/h zapewnia
    największą przepustowość drogi. Z powyższego nie wynika, że taka
    prędkość podróżna zapewnia najkrótszy czas przejazdu.

    Właściwe wnioski wyciągnij sobie sam.

    r.
    _____________

  • 20. Data: 2010-11-04 00:53:01
    Od: "arek.pp" <a...@o...pl>

    On 4 Lis, 00:18, Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org> wrote:

> [...]
    >  największą przepustowość drogi. Z powyższego nie wynika, że taka
    >  prędkość podróżna zapewnia najkrótszy czas przejazdu.

    Własciwy wniosek to to, ze ta porada "eksperta" to kompletna bzdura.
    Wyjedz na A4 albo A2 i jedz z predkoscia 70 km/h przez 200-300 km.
    Zobaczysz, jaką stworzysz przepustowosc. Sobie i innym. Mówimy o
    autostradzie, a nie przelotowej czteropasmówce przez aglomerację.
    No ale skoro pan Maśląg tak powiedział....

    Ja jezdzę 110-120 na godzine i jestem wyprzedzany przez wiekszosc
    samochodów osobowych.

    Zreszta, EOT.
    I tak bedzie uchwalone 140.