  • 111. Data: 2014-12-16 22:05:38
    Temat: Re: 10 mniej nie wystarczyło
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 16 grudnia 2014 21:45:43 UTC+1 użytkownik Pawel O'Pajak napisał:
> [...]
    > dzialac, a nie prowadzic rozwazania, czy jasnie pan hrabia pieszy nie
    > jest aby nawalony i w zwiazku z tym nie postanowi tych chamow w
    > radiowozie wlasna piersia powstrzymac od przekraczania dozwolonej predkosci.
    >
    > Pozdroofka,
    > Pawel Chorzempa
    > --
    > "-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
    > -Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek)
    > ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
    > moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com

    Wygląda na to że jechali za szybko i nie dojechali na czas. To może jednak powinni
    jeździć wolniej? Niedawno na grupie był filmik jak policjant wyprzedzał tak że
    wylądował hen w polu. W`Łodzi tak skutecznie łapali że chyba jedna przypadkowa osoba
    nie żyje. Oczywiście nie złapali bo się rozbili.

  • 112. Data: 2014-12-16 22:58:02
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Liwiusz"

    > Moze "z waszym", kolego - "z naszym" sie nie kloci, a wrecz tzw.
    > policjanta
    > powinno sie ukarac przykladne by dac jemu podobnym jasny sygnal, ze wiecej
    > uprawnien to takze wiecej odpowiedzialnosci

    Znaczy się że pojazd uprzywilejowany ma jeździć bezpieczniej od
    zwykłego? Przecież jest właśnie na odwrót - uprzywilejowanemu pozwalamy
    na więcej (to "więcej wolności" oznacza "mniej bezpieczeństwa"). Robimy
    to (wali mnie to, że ci się nie podoba pluralis majestatis) dlatego, że
    godzimy się na to, że szybsze znalezienie się na miejscu pożaru jest na
    tyle ważne, że możemy zwiększyć prawdopodobieństwo wypadku w czasie
    dojazdu. Ale z tego powodu musimy ograniczyć odpowiedzialność karną
    formalnego sprawy (zachowując odpowiedzialność cywilną).
    ---
    Pozwalamy na więcej, ale nie na stwarzanie zagrożenia i nie zwalniamy od
    odpowiedzialności.

  • 113. Data: 2014-12-16 23:03:26
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Pawel "O'Pajak"

[...]
    Policjanta mogłoby tłumaczyć jedynie wtargnięcie pieszego na jezdnię, ale
    biorąc pod uwagę, że pieszy był pijany to raczej policjant na niego najechał
    bo nie był wystarczająco ostrożny wykorzystując swoje uprzywilejowanie.

  • 114. Data: 2014-12-16 23:08:31
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Pszemol"

    > Tak, zwlaszcza gluchy i slepy. Sa dziesiatki roznych sytuacji
    > w ktorych mozesz nie zauwazyc takiego pojazdu przez
    > roztargnienie, zle samopoczucie itp. czlowiek to nie robot.

    I roztargnienie lub pijaństwo kosztuje Cię wtedy śmierć.
    ---
    Do tego są przejścia dla pieszych by nie tylko piesi musieli tam uważać. Jak
    już pisałem, policjanta może usprawiedliwić tylko wtargnięcie pieszego a to
    jest wątpliwe biorąc pod uwagę, że pieszy był pijany, więc mało sprawny i to
    właśnie policjant wykorzystujący swoje uprzywilejowanie powinien bardziej
    uważać.

  • 115. Data: 2014-12-16 23:11:01
    Od: "re" <r...@r...invalid>

> [...]

    > ---
    > Światła i syreny są po to by inni wiedzieli, że mają się usunąć.

    Otóż to.
    ---
    Jak się nie usuną to pozostaje normalne rozpatrywanie sprawy jakby nie był
    uprzywilejowany.

  • 116. Data: 2014-12-16 23:35:22
    Od: "bartosz" <b...@w...pl>

    > Dziękujemy ci, kapitanie obwius ;)

    Prosze bardzo, kapralu righteous....

    bart

  • 117. Data: 2014-12-16 23:44:59
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Czesław Wiśniak"

    > Otóż to.

    Jezeli maja taka mozliwosc, a pojazd uprzywilejowany jest dostrzegalny i
    slyszalny
    ---
    Przyczyny zachowania pieszego nie mają powodu wpływać na ocenę winy
    policjanta. Osobiście wątpię by pijanytak sprawny był, że aż policjant
    prowadzący samochód doznał obrażeń. Podejrzewam, że wlazł na to przejście na
    tyle wcześniej, że pół przejścia przeszedł, więc policjant mógłby go
    zauważyć gdyby tak nie zapierdalał a teraz obwiniając pijaka liczy, że mu
    się całkiem upiecze.

  • 118. Data: 2014-12-16 23:49:12
    Od: "bartosz" <b...@w...pl>

    I zobacz - zanim zdazylem odpowiedziec, juz inni koledzy wyjasnili, co mysla
    o twoim "pluralis majestatis".

    > Znaczy się że pojazd uprzywilejowany ma jeździć bezpieczniej od
    > zwykłego?

    Ma jezdzic co najmniej tak samo bezpiecznie, jak samochod cywilny. Po
    pierwsze - kierowcy takich samochodow sa szkoleni do tego, by lamiac
    przepisy jednak zachowac bezpieczenstwo. Po drugie - to chyba ty cos gadales
    w niedawnym watku o minimalizowaniu zagrozenia?

    > Przecież jest właśnie na odwrót - uprzywilejowanemu pozwalamy
    > na więcej (to "więcej wolności" oznacza "mniej bezpieczeństwa").

    To co przed nawiasem jest ok, ale to co w nawiasie jest calkowita bzdura.

    > Robimy
    > to (wali mnie to, że ci się nie podoba pluralis majestatis

    wiele rzeczy cie ostatnio wali - logika, sens wypowiedzi, sila
    argumentacji - przezyjemy (!! - pluralis majestatis) rowniez i to.

    ) dlatego, że
    > godzimy się na to, że szybsze znalezienie się na miejscu pożaru jest na
    > tyle ważne, że możemy zwiększyć prawdopodobieństwo wypadku w czasie
    > dojazdu.

    To godzcie sie, towarzyszu, w swoich samotnych wyobrazeniach o swiecie
    rzeczywistym. Wiekszosc innych osob wypowiadajacych sie na tej grupie na to
    sie nie godzi.

    > Ale z tego powodu musimy ograniczyć odpowiedzialność karną
    > formalnego sprawy (zachowując odpowiedzialność cywilną).

    Taaaak, bantustan trzyma sie mocno....

    > Trudne słowo. Pisze się eksponencjalna.

    Buahahaha! Wprost zalosne, jak czepiasz sie kazdej literowki, aby tylko
    wykazac swoje racje w sytuacji, gdy ich nie masz. Koncza sie argumenty i
    zaraz zwiejesz, tak jak zwiales z niedawnego watku, w ktorym wykazalem
    niepoprawnosc twojej argumentacji i wady w przykladach?

    bart

  • 119. Data: 2014-12-17 00:00:12
    Od: "bartosz" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" <o...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > bedzie na wezwanie Bartosza pedzil 50km/h, zatrzymywal sie na kazdym
    > czerwonym, a na koncu grzecznie poszuka miejsca do zaparkowania.

    W zasadzie juz tak jest. Jeszcze mi sie nie zdarzylo, by pomoc tzw. policji
    rozwiazala jakikolwiek zgloszony przeze mnie problem - to znaczy pomoc byla
    tej jakosci, ze lepiej radzilem sobie i innym sam. To tak na marginesie. Po
    drugie: ten co zabil czlowieka na pasach - komu dal rade pomoc?

    > To samo dotyczy oczywiscie pogotowia i strazy.
    > Wlazenie na droge bez rozgladania sie, jest taka sama glupota, jak pchanie
    > paluchow do kontaktu.

    A czy kontakt sam z siebie podchodzi do mnie i nadstawia dziurki?

    > I nie ma znaczenia, ze
    > to przejscie, kilka bialych pasow nie czyni odpornym na prawa fizyki. Jak
    > sobie pila utniesz paluchy, to bedziesz mial pretensje do producenta?

    A czy pila sama z siebie zaczaja sie na mnie, by uciac mi palce?

    Powyzsze dwa pytania maja na celu pokazanie, ze przytoczone przyklady sa
    calkowicie nieadekwatne do sytuacji zabicia pieszego na pasach.

    > Jak bardzo trzeba byc nawalonym, zeby wlazic na droge bez upewnienia sie,
    > ze jest to bezpieczne. Tym bardziej pod pojazd, ktory wysyla sygnaly
    > swietlne i dzwiekowe raczej trudne do zignorowania.

    Przytocz mi prosze jakies info z przedmiotowego zdarzenia, ktore potwierdza,
    ze pieszy wlazl na droge "pod pojazd wysylajacy sygnaly swietlne i
    dzwiekowe".

    > Sorry, od pojazdu uprzywilejowanego oczekuje szybkiego dotarcia do celu,
    > od innych uczestnikow ruchu oczekuje ulatwienia mu tego jak tylko sie da.

    I z kolei od pojazdu uprzywilejowanego _nie_ oczekuje sie zabijania
    pieszych - czyz nie tak?

    > Mam nadzieje, ze sad tez bedzie tego zdania i policjanta calkowicie
    > uniewinni.

    Tu akurat jestem pewien wyniku. Sady w naszym kraju sa niezawisle - ale
    tylko od rozumu....

> [...]
    > chamow w radiowozie wlasna piersia powstrzymac od przekraczania dozwolonej

    Radosna argumentacja, niepoparta zadnymi informacjami z zaistnialego
    zdarzenia. Na tej samej zasadzie mozna zaargumetowac, ze tzw. policjant moze
    zastrzelic pieszego z broni sluzbowej, bo ten mu przeszkadza w interwencji.

    bart

  • 120. Data: 2014-12-17 00:18:57
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "bartosz"

> [...]

    pierwsze - kierowcy takich samochodow sa szkoleni do tego, by lamiac
    przepisy jednak zachowac bezpieczenstwo.
    Kontrola NIK wykazała, że ponad 40% policjantów nie przeszło szkoleń
    niezbędnych do pracy.