    From: "bartosz" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: 10 mniej nie wystarczyło
    Date: Wed, 17 Dec 2014 00:00:12 +0100

    Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" <o...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:m6q5le$ub6$1@speranza.aioe.org...
    > Powitanko,

    > Taa, nalezy tylko miec nadzieje, ze tak przykladnie ukarany funkcjonariusz
    > bedzie na wezwanie Bartosza pedzil 50km/h, zatrzymywal sie na kazdym
    > czerwonym, a na koncu grzecznie poszuka miejsca do zaparkowania.

    W zasadzie juz tak jest. Jeszcze mi sie nie zdarzylo, by pomoc tzw. policji
    rozwiazala jakikolwiek zgloszony przeze mnie problem - to znaczy pomoc byla
    tej jakosci, ze lepiej radzilem sobie i innym sam. To tak na marginesie. Po
    drugie: ten co zabil czlowieka na pasach - komu dal rade pomoc?

    > To samo dotyczy oczywiscie pogotowia i strazy.
    > Wlazenie na droge bez rozgladania sie, jest taka sama glupota, jak pchanie
    > paluchow do kontaktu.

    A czy kontakt sam z siebie podchodzi do mnie i nadstawia dziurki?

    > I nie ma znaczenia, ze
    > to przejscie, kilka bialych pasow nie czyni odpornym na prawa fizyki. Jak
    > sobie pila utniesz paluchy, to bedziesz mial pretensje do producenta?

    A czy pila sama z siebie zaczaja sie na mnie, by uciac mi palce?

    Powyzsze dwa pytania maja na celu pokazanie, ze przytoczone przyklady sa
    calkowicie nieadekwatne do sytuacji zabicia pieszego na pasach.

    > Jak bardzo trzeba byc nawalonym, zeby wlazic na droge bez upewnienia sie,
    > ze jest to bezpieczne. Tym bardziej pod pojazd, ktory wysyla sygnaly
    > swietlne i dzwiekowe raczej trudne do zignorowania.

    Przytocz mi prosze jakies info z przedmiotowego zdarzenia, ktore potwierdza,
    ze pieszy wlazl na droge "pod pojazd wysylajacy sygnaly swietlne i
    dzwiekowe".

    > Sorry, od pojazdu uprzywilejowanego oczekuje szybkiego dotarcia do celu,
    > od innych uczestnikow ruchu oczekuje ulatwienia mu tego jak tylko sie da.

    I z kolei od pojazdu uprzywilejowanego _nie_ oczekuje sie zabijania
    pieszych - czyz nie tak?

    > Mam nadzieje, ze sad tez bedzie tego zdania i policjanta calkowicie
    > uniewinni.

    Tu akurat jestem pewien wyniku. Sady w naszym kraju sa niezawisle - ale
    tylko od rozumu....

    > Chocby po to, by do innych funkcjonariuszy/ratownikow/strazakow poszedl
    > sygnal, ze "Volenti non fit iniuria" - nawalil sie gosc, wlazl pod
    > samochod i to jeszcze uprzywilejowany, to jego sprawa, ich zadanie to
    > dotrzec szybko i dzialac, a nie prowadzic rozwazania, czy jasnie pan
    > hrabia pieszy nie jest aby nawalony i w zwiazku z tym nie postanowi tych
    > chamow w radiowozie wlasna piersia powstrzymac od przekraczania dozwolonej
    > predkosci.

    Radosna argumentacja, niepoparta zadnymi informacjami z zaistnialego
    zdarzenia. Na tej samej zasadzie mozna zaargumetowac, ze tzw. policjant moze
    zastrzelic pieszego z broni sluzbowej, bo ten mu przeszkadza w interwencji.

    bart