-
31. Data: 2011-06-23 13:47:07
Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>
Arek <b...@W...gazeta.pl> napisał(a):
> > jaja sobie robią?
> > http://www.skoda-auto.pl/pl/aktualnosci/189-l100-km-
czy-to-mozliwe.html
> >
>
> Też to czytałem i też mnie to zdziwiło ale wg mnie to też jakiś totalny wałek.
> Jakby normalnie jechał to przy 90 km/h żadne auto nie zejdzie poniżej 3
> litrów. Pewnie dusił 30 - 40 km/h na piątce, albo nawet 20 - 30 km/h na czwórce
> .
>
To nie był wałek. A tak przy okazji. Zużycie paliwa w litrach na 100
kilometrów fabryki podają dla ciołków. Zużycie paliwa nie ma nic wspólnego na
którym biegu samochód jedzie tylko z tym ile potrzebuje energii żeby jechał i
jakiego typy silnik jest zamontowany, liczy się również czas. Przy turbinie
gazowej zużyłby równowartość około litra na 100km jeśli przejechał by je w
czasie krótszym niż godzina ( zakładając że paliwem nie byłby wodór a
utleniaczem sam tlen, wtedy prawie 4 razy mniej). W warunkach jakie podałeś na
5 biegu zużyje więcej paliwa niż jak by jechał z taka samą prędkością na 2 biegu.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
32. Data: 2011-06-23 13:59:24
Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Od: MarcinJM <m...@i...pl>
W dniu 2011-06-23 00:46, kogutek pisze:
> takich odcinków nie napisali. Jechał na maksymalnie zubożonej mieszance. To
Taaaa, diesel na zubozonej mieszance.
--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl
-
33. Data: 2011-06-23 14:09:42
Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
On Wed, 22 Jun 2011 23:41:35 +0000 (UTC), kogutek
<s...@W...gazeta.pl> wrote:
> Raczej w materiałach. Fizyka doskonale sobie radzi z silnikami o spalaniu
> wewnętrznym o sprawności dwa razy takiej jak silnik diesla.
Czyli ponad 80%. Możesz coś więcej? Wg jakiego obiegu pracuje
ten silnik?
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
-
34. Data: 2011-06-23 14:32:28
Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>
Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org> napisał(a):
> On Wed, 22 Jun 2011 23:41:35 +0000 (UTC), kogutek
> <s...@W...gazeta.pl> wrote:
>
> > Raczej w materiałach. Fizyka doskonale sobie radzi z silnikami o spalaniu
> > wewnętrznym o sprawności dwa razy takiej jak silnik diesla.
>
> Czyli ponad 80%. Możesz coś więcej? Wg jakiego obiegu pracuje
> ten silnik?
>
> r.
Turbina gazowa. Ma spalanie wewnętrzne, ma. Że nie ma tłoków. A wszystko musi
mieć tłoki. Nie musi. Sprawność wynika ze średniej temperatury źródła górnego
i dolnego. Tyle ma fizyka na ten temat do powiedzenia. Resztę sprawdź sobie w
wyszukiwarce.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
35. Data: 2011-06-23 14:44:23
Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Thu, 23 Jun 2011 12:32:28 +0000 (UTC), kogutek wrote:
>Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org> napisał(a):
>> On Wed, 22 Jun 2011 23:41:35 +0000 (UTC), kogutek
>> > Raczej w materiałach. Fizyka doskonale sobie radzi z silnikami o spalaniu
>> > wewnętrznym o sprawności dwa razy takiej jak silnik diesla.
>> Czyli ponad 80%. Możesz coś więcej? Wg jakiego obiegu pracuje
>> ten silnik?
>Turbina gazowa. Ma spalanie wewnętrzne, ma. Że nie ma tłoków. A wszystko musi
>mieć tłoki. Nie musi. Sprawność wynika ze średniej temperatury źródła górnego
>i dolnego. Tyle ma fizyka na ten temat do powiedzenia. Resztę sprawdź sobie w
>wyszukiwarce.
Ale piszesz o teorii czy praktyce ?
bo na ile sie orientuje to najsprawniejszymi turbinami chwali sie
Siemens. I jest to zaledwie 60%. Przy czym sa to duze turbiny do
elektrowni, a raczej caly system - turbina gazowa, a jej spaliny
podgrzewaja kociol parowy i dodatkowo mamy turbine parowa.
Co przy okazji znaczy ze sprawnosc turbiny gazowej jest mierna - nie
udalo sie wychlodzic spalin dostatecznie.
Z kolei Diesel chcial wykonac cykl Carnota - po sprezaniu
adabiatycznym podajemy w suwie pracy paliwo w takim tempie, aby
temperatura nie rosla (odcinek izotermiczny). I chyba wspolczesne
konstrukcje troche do tego nawiazuja, skoro podaja paliwo w kilku
dawkach.
J.
-
36. Data: 2011-06-23 14:49:19
Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Od: Waldek Godel <n...@o...info>
Dnia Thu, 23 Jun 2011 14:44:23 +0200, J.F. napisał(a):
> Z kolei Diesel chcial wykonac cykl Carnota - po sprezaniu
> adabiatycznym podajemy w suwie pracy paliwo w takim tempie, aby
> temperatura nie rosla (odcinek izotermiczny). I chyba wspolczesne
> konstrukcje troche do tego nawiazuja, skoro podaja paliwo w kilku
> dawkach.
kilka dawek jest dla równiejszego i szybszego spalania głównej dawki -
zapala się szybciej jak trafia na płonącą już poprzednią dawkę niż jak
trafia tylko na gorące powietrze. To daje równiejszą pracę i niższy hałas.
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.
-
37. Data: 2011-06-23 15:00:24
Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Od: venioo <p...@o...eu>
W dniu 2011-06-23 11:25, Waldek Godel pisze:
> Sugeruję tak - pięć głębokich wdechów, 10 minut spaceru, popatrzeć trochę
> na zieleń, żeby oczy odpoczęły, z trzy przysiady i pięć skłonów.
> Wtedy znów z pięć głębokich wdechów, i powoli, bardzo powoli, tym razem ze
> zrozumieniem przeczytać ten fragment wątku jeszcze raz. Dla ułatwienia
> zostawiłem wszystkie istotne kawałki cytatów powyżej, już nawet nie musisz
> szukać - więc jedno potencjalne źródło problemów odpada :-P
>
Rada zadzialala ;) Poprzednio za bardzo zaspany jeszcze bylem ;)
pzdr
--
venioo
GG:198909
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=2086
-
38. Data: 2011-06-23 15:02:33
Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>
Waldek Godel <n...@o...info> napisał(a):
> Dnia Thu, 23 Jun 2011 14:44:23 +0200, J.F. napisał(a):
>
> > Z kolei Diesel chcial wykonac cykl Carnota - po sprezaniu
> > adabiatycznym podajemy w suwie pracy paliwo w takim tempie, aby
> > temperatura nie rosla (odcinek izotermiczny). I chyba wspolczesne
> > konstrukcje troche do tego nawiazuja, skoro podaja paliwo w kilku
> > dawkach.
>
> kilka dawek jest dla równiejszego i szybszego spalania głównej dawki -
> zapala się szybciej jak trafia na płonącą już poprzednią dawkę niż jak
> trafia tylko na gorące powietrze. To daje równiejszą pracę i niższy hałas.
>
Paliwo w dieslu nie zapala się od gorącego powietrza tylko od świecy żarowej.
To że prąd do niej jest wyłączony to w czasie pracy jest rozgrzana tak jak by
był włączony.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
39. Data: 2011-06-23 15:05:16
Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Od: kamil <s...@s...com>
On 23/06/2011 14:02, kogutek wrote:
> Waldek Godel<n...@o...info> napisał(a):
>
>> Dnia Thu, 23 Jun 2011 14:44:23 +0200, J.F. napisał(a):
>>
>>> Z kolei Diesel chcial wykonac cykl Carnota - po sprezaniu
>>> adabiatycznym podajemy w suwie pracy paliwo w takim tempie, aby
>>> temperatura nie rosla (odcinek izotermiczny). I chyba wspolczesne
>>> konstrukcje troche do tego nawiazuja, skoro podaja paliwo w kilku
>>> dawkach.
>>
>> kilka dawek jest dla równiejszego i szybszego spalania głównej dawki -
>> zapala się szybciej jak trafia na płonącą już poprzednią dawkę niż jak
>> trafia tylko na gorące powietrze. To daje równiejszą pracę i niższy hałas.
>>
> Paliwo w dieslu nie zapala się od gorącego powietrza tylko od świecy żarowej.
> To że prąd do niej jest wyłączony to w czasie pracy jest rozgrzana tak jak by
> był włączony.
Piłeś coś dzisiaj?
--
Pozdrawiam,
Kamil
-
40. Data: 2011-06-23 15:18:35
Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Od: Ramok <c...@c...com>
W dniu 23.06.2011 15:02, kogutek napisał(a)/has written:
[...]
> Paliwo w dieslu nie zapala się od gorącego powietrza tylko od świecy żarowej.
> To że prąd do niej jest wyłączony to w czasie pracy jest rozgrzana tak jak by
> był włączony.
Myślałem, że się tylko pomyliłeś odpisując Arkowi, ale po tym poście
widzę, że jednak chyba nie za dużo wiesz o pracy silników i spalania
jako takiego (a przynajmniej takiego "rzeczywistego" spalania, a nie
wyidealizowanego)...
Pozdrawiam!
/Ramok