eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody1,89 l/100 km - czy to możliwe?Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
    STED!not-for-mail
    From: J.F. <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Date: Thu, 23 Jun 2011 14:44:23 +0200
    Organization: -
    Lines: 30
    Message-ID: <5...@4...com>
    References: <4e020681$0$2453$65785112@news.neostrada.pl>
    <v...@l...institute.com> <itt2mv$irk$1@news.onet.pl>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    <ittujf$8i3$1@inews.gazeta.pl> <s...@d...wkurw.org>
    <itvbos$106$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1308833055 13295 82.143.187.50 (23 Jun 2011 12:44:15 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 23 Jun 2011 12:44:15 +0000 (UTC)
    X-Newsreader: Forte Agent 1.93/32.576 English (American)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2378611
    [ ukryj nagłówki ]

    On Thu, 23 Jun 2011 12:32:28 +0000 (UTC), kogutek wrote:
    >Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org> napisał(a):
    >> On Wed, 22 Jun 2011 23:41:35 +0000 (UTC), kogutek
    >> > Raczej w materiałach. Fizyka doskonale sobie radzi z silnikami o spalaniu
    >> > wewnętrznym o sprawności dwa razy takiej jak silnik diesla.
    >> Czyli ponad 80%. Możesz coś więcej? Wg jakiego obiegu pracuje
    >> ten silnik?
    >Turbina gazowa. Ma spalanie wewnętrzne, ma. Że nie ma tłoków. A wszystko musi
    >mieć tłoki. Nie musi. Sprawność wynika ze średniej temperatury źródła górnego
    >i dolnego. Tyle ma fizyka na ten temat do powiedzenia. Resztę sprawdź sobie w
    >wyszukiwarce.

    Ale piszesz o teorii czy praktyce ?

    bo na ile sie orientuje to najsprawniejszymi turbinami chwali sie
    Siemens. I jest to zaledwie 60%. Przy czym sa to duze turbiny do
    elektrowni, a raczej caly system - turbina gazowa, a jej spaliny
    podgrzewaja kociol parowy i dodatkowo mamy turbine parowa.
    Co przy okazji znaczy ze sprawnosc turbiny gazowej jest mierna - nie
    udalo sie wychlodzic spalin dostatecznie.

    Z kolei Diesel chcial wykonac cykl Carnota - po sprezaniu
    adabiatycznym podajemy w suwie pracy paliwo w takim tempie, aby
    temperatura nie rosla (odcinek izotermiczny). I chyba wspolczesne
    konstrukcje troche do tego nawiazuja, skoro podaja paliwo w kilku
    dawkach.

    J.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: