-
41. Data: 2011-06-23 15:34:56
Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Thu, 23 Jun 2011 11:47:07 +0000 (UTC), kogutek wrote:
>To nie był wałek. A tak przy okazji. Zużycie paliwa w litrach na 100
>kilometrów fabryki podają dla ciołków. Zużycie paliwa nie ma nic wspólnego na
>którym biegu samochód jedzie tylko z tym ile potrzebuje energii żeby jechał i
>jakiego typy silnik jest zamontowany
A dalej bardzo sie liczy na ktorym biegu auto jedzie.
Tyle ze to podawane fabrycznie, to jeszcze inne kalosze, wynik
unormowanego testu. Ma ktos link do szczegolow jak taki europejski
test wyglada ?
>liczy się również czas. Przy turbinie
>gazowej zużyłby równowartość około litra na 100km jeśli przejechał by je w
>czasie krótszym niż godzina
uzyj 3x mniejszej turbiny i pojedz dwie godziny.
>( zakładając że paliwem nie byłby wodór a
>utleniaczem sam tlen, wtedy prawie 4 razy mniej)
A znasz taka turbine, ktora pracuje na 3000 C ? bo tyle mniej wiecej
ma plomien wodorowo-tlenowy.
>W warunkach jakie podałeś na
>5 biegu zużyje więcej paliwa niż jak by jechał z taka samą prędkością na 2 biegu.
No coz, trzeba by spojrzec w szczegolowe ch-ki silnika, pojazdu i
regulamin konkursu ..
J.
-
42. Data: 2011-06-23 15:37:26
Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>
Ramok <c...@c...com> napisał(a):
> W dniu 23.06.2011 15:02, kogutek napisał(a)/has written:
> [...]
> > Paliwo w dieslu nie zapala się od gorącego powietrza tylko od świecy żarowej.
> > To że prąd do niej jest wyłączony to w czasie pracy jest rozgrzana tak jak by
> > był włączony.
> Myślałem, że się tylko pomyliłeś odpisując Arkowi, ale po tym poście
> widzę, że jednak chyba nie za dużo wiesz o pracy silników i spalania
> jako takiego (a przynajmniej takiego "rzeczywistego" spalania, a nie
> wyidealizowanego)...
>
> Pozdrawiam!
> /Ramok
Jasne. Ty Kamil i inni wiecie więcej. I niech tak zostanie.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
43. Data: 2011-06-23 15:41:26
Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Od: kamil <s...@s...com>
On 23/06/2011 14:37, kogutek wrote:
> Ramok<c...@c...com> napisał(a):
>
>> W dniu 23.06.2011 15:02, kogutek napisał(a)/has written:
>> [...]
>>> Paliwo w dieslu nie zapala się od gorącego powietrza tylko od świecy żarowej.
>>> To że prąd do niej jest wyłączony to w czasie pracy jest rozgrzana tak jak by
>>> był włączony.
>> Myślałem, że się tylko pomyliłeś odpisując Arkowi, ale po tym poście
>> widzę, że jednak chyba nie za dużo wiesz o pracy silników i spalania
>> jako takiego (a przynajmniej takiego "rzeczywistego" spalania, a nie
>> wyidealizowanego)...
>>
>> Pozdrawiam!
>> /Ramok
> Jasne. Ty Kamil i inni wiecie więcej. I niech tak zostanie.
Ja myślę, że projektanci silników dla jaj mówią, że paliwo w dieslu
zapala się od świec żarowych. Psikus taki, a ja z Ramokiem daliśmy się
nabrać.
--
Pozdrawiam,
Kamil
-
44. Data: 2011-06-23 15:51:47
Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>
> A znasz taka turbine, ktora pracuje na 3000 C ? bo tyle mniej wiecej
> ma plomien wodorowo-tlenowy.
Nie słyszałem o takich. Prawdopodobnie jeszcze nie ma. Nie znaczy to że nigdy
ich nie będzie. Są na razie takie co mają średnią temperaturę pracy 1600
stopni. Kiedyś nikt nie słyszał o spodniach z rozporkiem a teraz są. Na
dodatek na zamek błyskawiczny jest rozporek. Gdyby internet był trochę ponad
sto lat temu to toczyła by się w nim na forum samochody dyskusja czy
przekroczenie prędkości 100km/h grozi śmiercią.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
45. Data: 2011-06-23 15:56:09
Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>
kamil <s...@s...com> napisał(a):
> On 23/06/2011 14:37, kogutek wrote:
> > Ramok<c...@c...com> napisał(a):
> >
> >> W dniu 23.06.2011 15:02, kogutek napisał(a)/has written:
> >> [...]
> >>> Paliwo w dieslu nie zapala się od gorącego powietrza tylko od świecy żarowe
> j.
> >>> To że prąd do niej jest wyłączony to w czasie pracy jest rozgrzana tak jak
> by
> >>> był włączony.
> >> Myślałem, że się tylko pomyliłeś odpisując Arkowi, ale po tym poście
> >> widzę, że jednak chyba nie za dużo wiesz o pracy silników i spalania
> >> jako takiego (a przynajmniej takiego "rzeczywistego" spalania, a nie
> >> wyidealizowanego)...
> >>
> >> Pozdrawiam!
> >> /Ramok
> > Jasne. Ty Kamil i inni wiecie więcej. I niech tak zostanie.
>
> Ja myślę, że projektanci silników dla jaj mówią, że paliwo w dieslu
> zapala się od świec żarowych. Psikus taki, a ja z Ramokiem daliśmy się
> nabrać.
>
>
>
>
O co Ci chodzi. Przyznałem Ci rację. Temat zakończony. W konkursie oszukali bo
mieli dodatkowe zbiorniki itd.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
46. Data: 2011-06-23 17:03:28
Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
W dniu 22.06.2011 17:13, Mirosław pisze:
> cześć,
> jaja sobie robią?
> http://www.skoda-auto.pl/pl/aktualnosci/189-l100-km-
czy-to-mozliwe.html
Na jakiejś testowej trasie z idealną nawierzchnią i bez korków, przy
baaaaaaaaaaardzo spokojnej jeździe i niefałszowanym paliwie - pewnie się
uda.
Ja staruszkiem Corsą B uzyskałem ostatnio na codziennych przejazdach
Młochów-Pruszków 4,9l/100km - wertepy dróg gruntowych, umiarkowane korki
w Pruszkowie, taka sobie nawierzchnia po drodze, koszmarna ulica
Działkowa, zakręty, wiochy, rowerzyści...
-
47. Data: 2011-06-23 17:05:47
Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
W dniu 23.06.2011 14:44, J.F. pisze:
> bo na ile sie orientuje to najsprawniejszymi turbinami chwali sie
> Siemens. I jest to zaledwie 60%. Przy czym sa to duze turbiny do
> elektrowni, a raczej caly system - turbina gazowa, a jej spaliny
> podgrzewaja kociol parowy i dodatkowo mamy turbine parowa.
> Co przy okazji znaczy ze sprawnosc turbiny gazowej jest mierna - nie
> udalo sie wychlodzic spalin dostatecznie.
Powiem tak: kiedyś był eksperymentalny/prototypowy samochodzik z turbiną
gazową. Jakieś 50 lat temu. Spalanie wychodziło mu poniżej 3l/100km... o
ile cały czas jechał ;)
Po uwzględnieniu świateł, korków itepe było "ociupinkę" gorzej ;->
-
48. Data: 2011-06-23 17:07:20
Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
W dniu 23.06.2011 15:02, kogutek pisze:
> Paliwo w dieslu nie zapala się od gorącego powietrza tylko od świecy żarowej.
Weź ty się może nie odzywaj na tematy, o których nie masz najbledszego
pojęcia.
-
49. Data: 2011-06-23 17:31:33
Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>
Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał(a):
> W dniu 23.06.2011 14:44, J.F. pisze:
>
> > bo na ile sie orientuje to najsprawniejszymi turbinami chwali sie
> > Siemens. I jest to zaledwie 60%. Przy czym sa to duze turbiny do
> > elektrowni, a raczej caly system - turbina gazowa, a jej spaliny
> > podgrzewaja kociol parowy i dodatkowo mamy turbine parowa.
> > Co przy okazji znaczy ze sprawnosc turbiny gazowej jest mierna - nie
> > udalo sie wychlodzic spalin dostatecznie.
>
> Powiem tak: kiedyś był eksperymentalny/prototypowy samochodzik z turbiną
> gazową. Jakieś 50 lat temu. Spalanie wychodziło mu poniżej 3l/100km... o
> ile cały czas jechał ;)
>
> Po uwzględnieniu świateł, korków itepe było "ociupinkę" gorzej ;->
Dla kapeluszników było to auto?
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
50. Data: 2011-06-23 17:33:13
Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>
Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał(a):
> W dniu 23.06.2011 15:02, kogutek pisze:
>
> > Paliwo w dieslu nie zapala się od gorącego powietrza tylko od świecy żarowej.
>
> Weź ty się może nie odzywaj na tematy, o których nie masz najbledszego
> pojęcia.
Zapisz się \do klubu ekspertów. Paru z tego tematu już w nim jest.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/