-
221. Data: 2011-06-25 18:20:59
Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>
Użytkownik "kogutek"
>> >> naprawiałem kiedyś silniki Diesla (3-12litrów) które nie miały
>> >> świec
>> >> żarowych. nie chciałem Kogutkowi dowalać, bo już nie potrzeba. w
>> >> każdym
>> >> razie istnieje cała masa innych diesli o których samochodom sie
>> >> nie
>> >> śniło. bez świec, pracują oszczędnie i sprawnie. Na polskich
>> >> lotniskach
>> >> jest wiele wozów gaśniczo ratowniczych napędzanych dwusuwowymi
>> >> Dieslami.
>> >> Nie mają świec, mają sprężarki powietrza, (niektóre) nie mają
>> >> turbo.
>> >>
>> >I tu pojawia się problem. Robotnik wykwalifikowany zabiera głos w
>> >sprawach o
>> >które zna z tego że rozebrał, umył, zawiózł do szlifu i złożył w
>> >odwrotnej
>>
>> Kogutku, ale czy pracujesz jako projektant silnikow ? W jednej z
>> przodujacych firm na swiecie ?
>>
>> >kolejności niż rozebrał. Wyremontować silnik potrafi każdy, tylko
>> >nie wszyscy
>> >o tym wiedzą. W każdym z tych remontowanych przez Ciebie silników
>> >był
>> >odpowiednik świecy żarowej. Świeca żarowa to dodatkowe urządzenie.
>> >Jak się wie
>> >co robi to w pewnych konstrukcjach można je pominąć jako dodatkowy
>> >element.
>> >Wystarczy odpowiednio zaprojektować na przykład tłok żeby któraś z
>> >jego
>> >krawędzi była gorzej chłodzona.
>>
>> i wsadzic wkladki zarowe itp.
>> Tym niemniej zakladam ze te silniki zapalaja na rozruszniku i przez
>> pare minut zanim osiagna wlasciwa temperature to jednak pracujac
>> zadajac klam twoim kategorycznym twierdzeniom.
>>
>> P.S. Patrze w instrukcje od T-34 .. nic nie pisza o grzaniu swiec :-)
>> Ma za to plomieniowy podgrzewacz powietrza.
>>
>> Zas do ruszania zima zalecaja rozcienczenie oleju (smarowego, nie
>> paliwa) benzyna lotnicza. Rozcienczac nafta lub ON nie wolno - tylko
>> benzyna lotnicza.
>>
>>
>> J.
>>
> Chcesz żeby Cie brać poważnie czy jak niegroźnego wariata. porównujesz
> specyficzny pojazd z silnikiem skonstruowanym kilkadziesiąt lat temu
> do
> współczesnego silnika diesla stosowanego w samochodzie osobowym. Miała
> ta
> jednostka mieć przebieg liczony na kilka tysięcy kilometrów w
> wariancie
> optymistycznym. Żadna nie pokonała całej trasy od fabryki do Berlina
> na
> własnych kołach bo były przewożone koleją. Nie dotyczyły jej normy
> zużycia
> paliwa i żadne normy dotyczące spalin. I na podstawie tamtego silnika
> chcesz
> udowadniać swoje racje. Dla mnie jesteś niegroźnym wariatem.
Zapoznaj się tym wątkiem, już pierwszy post powinien poważnie dać Ci do
myślenia
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=143000
Wybacz inwektywy pod Twoim adresem, ale z tak zacietrzewioną głupotą już
dawno się nie spotkałem
PLONK Warning!
-
222. Data: 2011-06-25 19:05:13
Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>
W dniu 2011-06-25 17:33, kogutek pisze:
> Marcin \Kenickie\ Mydlak<e...@3...lp> napisał(a):
>
>> W dniu 2011-06-25 00:51, s...@W...gazeta.pl pisze:
>>> Marcin \Kenickie\ Mydlak<e...@3...lp> napisa�(a):
>>>
>>>> W dniu 2011-06-24 22:59, kogutek pisze:
>>>>
>>>>> Udowodnij i policz. Nic wi��cej nie chc��.
>>>>
>>>> P��ki co, pro�by o udowodnienie
�mia�ej tezy pa
>> da�y pod twoim adresem. I
>>>> co? Udowodni�e� cokolwiek?
>>>>
>>> Normalny tryb polega na tym Ĺźe jak masz inne zdanie to Ty udowadniasz Ĺźe
>>> jestem wielb��dem a nie ja şe nim nie jestem. Na razie
dok�d nikt nie pol
>> iczy
>>> to ja mam racj�. Nie waşne şe miliard uwaşa inaczej. Myl�
si� bo sto ty
>> si�cy
>>> wie jak jest naprawd�. To jak z tmi miliardami much i jedzeniem gówna.
>>>
>>>
>>
>> Pi�kne odwrócenie kota ogonem. Pad�a stwierdzenie:
"zap�on w pracuj�cym,
>> rozgrzanym dieslu inicjowany jest przez �wiec� şarow�".
Poproszony o
>> uzasadnienie swojego twierdzenia osobnik, wypina si�, zrzucaj�c na
>> innych ci�şar udowodnienia mu, şe jest inaczej. Tr�ci to
stalinizmem w
>> najczystszej postaci, gdzie nie by�o niewinnych - byli tylko ci
>> niew�a�ciwie przes�uchani.
>>
> Jesteś zwolennikiem systemu w którym każdy musi udowodnić swoją niewinność?
> Wolę taki co to ten niezgadzający udowadnia dlaczego się nie zgadza.
>
Sęk w tym, że twoja, autorytatywnie wyrażona teoria była jednocześnie
oskarżeniem i wyrokiem.
--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."
-
223. Data: 2011-06-25 19:14:40
Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>
Przemysław Czaja <p...@p...fm> napisał(a):
>
> Użytkownik "kogutek"
>
> >> >> naprawiałem kiedyś silniki Diesla (3-12litrów) które nie miały
> >> >> świec
> >> >> żarowych. nie chciałem Kogutkowi dowalać, bo już nie potrzeba. w
> >> >> każdym
> >> >> razie istnieje cała masa innych diesli o których samochodom sie
> >> >> nie
> >> >> śniło. bez świec, pracują oszczędnie i sprawnie. Na polskich
> >> >> lotniskach
> >> >> jest wiele wozów gaśniczo ratowniczych napędzanych dwusuwowymi
> >> >> Dieslami.
> >> >> Nie mają świec, mają sprężarki powietrza, (niektóre) nie mają
> >> >> turbo.
> >> >>
> >> >I tu pojawia się problem. Robotnik wykwalifikowany zabiera głos w
> >> >sprawach o
> >> >które zna z tego że rozebrał, umył, zawiózł do szlifu i złożył w
> >> >odwrotnej
> >>
> >> Kogutku, ale czy pracujesz jako projektant silnikow ? W jednej z
> >> przodujacych firm na swiecie ?
> >>
> >> >kolejności niż rozebrał. Wyremontować silnik potrafi każdy, tylko
> >> >nie wszyscy
> >> >o tym wiedzą. W każdym z tych remontowanych przez Ciebie silników
> >> >był
> >> >odpowiednik świecy żarowej. Świeca żarowa to dodatkowe urządzenie.
> >> >Jak się wie
> >> >co robi to w pewnych konstrukcjach można je pominąć jako dodatkowy
> >> >element.
> >> >Wystarczy odpowiednio zaprojektować na przykład tłok żeby któraś z
> >> >jego
> >> >krawędzi była gorzej chłodzona.
> >>
> >> i wsadzic wkladki zarowe itp.
> >> Tym niemniej zakladam ze te silniki zapalaja na rozruszniku i przez
> >> pare minut zanim osiagna wlasciwa temperature to jednak pracujac
> >> zadajac klam twoim kategorycznym twierdzeniom.
> >>
> >> P.S. Patrze w instrukcje od T-34 .. nic nie pisza o grzaniu swiec :-)
> >> Ma za to plomieniowy podgrzewacz powietrza.
> >>
> >> Zas do ruszania zima zalecaja rozcienczenie oleju (smarowego, nie
> >> paliwa) benzyna lotnicza. Rozcienczac nafta lub ON nie wolno - tylko
> >> benzyna lotnicza.
> >>
> >>
> >> J.
> >>
> > Chcesz żeby Cie brać poważnie czy jak niegroźnego wariata. porównujesz
> > specyficzny pojazd z silnikiem skonstruowanym kilkadziesiąt lat temu
> > do
> > współczesnego silnika diesla stosowanego w samochodzie osobowym. Miała
> > ta
> > jednostka mieć przebieg liczony na kilka tysięcy kilometrów w
> > wariancie
> > optymistycznym. Żadna nie pokonała całej trasy od fabryki do Berlina
> > na
> > własnych kołach bo były przewożone koleją. Nie dotyczyły jej normy
> > zużycia
> > paliwa i żadne normy dotyczące spalin. I na podstawie tamtego silnika
> > chcesz
> > udowadniać swoje racje. Dla mnie jesteś niegroźnym wariatem.
>
> Zapoznaj się tym wątkiem, już pierwszy post powinien poważnie dać Ci do
> myślenia
>
> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=143000
>
> Wybacz inwektywy pod Twoim adresem, ale z tak zacietrzewioną głupotą już
> dawno się nie spotkałem
>
> PLONK Warning!
>
hahaha zwieracze Ci puściły. Powołujesz się na forum idiotów. fajny tekst tam
jest "Przy -25 to raczej bez świec nie odpali ale przy małym mrozie to nie ma
problemu a to dlatego że silniki TDI mają dużą kompresje i wczasie kręcenia
silnikiem podgrzewają powietrze w cylindrach. " Podgrzewa, hahaha. Podgrzewać
to można kompot. Przy siedmiuset stopniach powietrze świeci. Jak chcesz mnie
jeszcze bardziej ubawić to napisz ze kafar spalinowy też nie ma świec żarowych
a przecież to diesel pełną gębą. Ktoś ma w podpisie że chyba Lem stwierdził że
dokąd nie skorzystał z internetu to nawet nie przypuszczał że na Świecie jest
aż tylu idiotów. Jak na razie w tym wątku jestem w mniejszości. Nie o mnie to
powiedział.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
224. Data: 2011-06-25 19:31:34
Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Od: MarcinJM <m...@i...pl>
W dniu 2011-06-25 19:14, kogutek pisze:
> hahaha zwieracze Ci puściły. Powołujesz się na forum idiotów. fajny tekst tam
> jest "Przy -25 to raczej bez świec nie odpali ale przy małym mrozie to nie ma
> problemu a to dlatego że silniki TDI mają dużą kompresje i wczasie kręcenia
> silnikiem podgrzewają powietrze w cylindrach. " Podgrzewa, hahaha. Podgrzewać
> to można kompot. Przy siedmiuset stopniach powietrze świeci. Jak chcesz mnie
Ok, rozrusznik dostarcza pracy mechanicznej. Zamienia sie ona na.... no
wlasnie. Na COS zamienic sie musi, prawda?
> a przecież to diesel pełną gębą. Ktoś ma w podpisie że chyba Lem stwierdził że
> dokąd nie skorzystał z internetu to nawet nie przypuszczał że na Świecie jest
> aż tylu idiotów. Jak na razie w tym wątku jestem w mniejszości. Nie o mnie to
> powiedział.
Napisal: "az tylu", nie napisal, ze wiekszosc to idioci, wiec wniosek
niesluszny.
--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl
-
225. Data: 2011-06-25 19:37:13
Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Od: jerzu <t...@p...onet.pl>
On Sat, 25 Jun 2011 14:43:17 +0200, J.F.
<j...@p...onet.pl> wrote:
>
>Ale twoj maluch wydaje mi sie podejrzany. Jak pamietam to w trasie
>trudno bylo przekroczyc 4.5. W miescie blizej 6.
Pamietasz takie powiedzenie "Jak chcesz żeby Twój maluch palił 4
litry, to kłam jak inni."?
--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński x...@p...onet.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200
-
226. Data: 2011-06-25 19:44:05
Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>
W dniu 2011-06-25 01:35, kogutek pisze:
> Jednemu już poradziłem żeby policzył ile ciepła daje świeca żarowa. Z twoich
> punktów tylko pierwszy jest częściowo prawdziwy. Ułatwia bo paliwo ma się od
> czego zapalić a nie dlatego że podgrzewa powietrze. Bo powietrze podgrzewa
> sprężanie. Ale i tak za mało żeby uboga mieszanka ze stu procentową pewnością
> się od niego bezbłędnie i za każdym razem zapaliła. Nie ma żadnego wpływu na
> rozgrzanie do temperatury pracy. Tak przy okazji do temperatury pracy czego,
> silnika, ogrzewania kabiny czy spirali zapalniczki. Według wierzeń ludowych
> jak silnik odpali to prąd do świec jest wyłączony i swieca stygnie.
> Rozgrzewanie silnika trwa wielokrotnie dłużej niż odpalenie. Chcesz powiedzieć
> że przez świece płynie prąd dotąd aż silnik osiągnie nominalną temperaturę pracy?
>
Sorka, nie wiem co pijesz/palisz - ale daj namiary na dealera, musi mieć
dobry towar.
-
227. Data: 2011-06-25 19:48:08
Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>
W dniu 2011-06-25 12:34, kogutek pisze:
> A nic się może nie stać. A jak się już stanie to na pewno nie wtedy kiedy byś
> sobie tego życzył. To czy się zapali zależy od wielu czynników a nie tylko od
> temperatury. W dieslach też wypadają zapłony. Skoro wiadomo że świeca żarowa
> zasilana prądem z wyjątkiem siebie nie jest w stanie nic sensownie ugrzać to
> po co ją wsadzili? Ona zwiększa prawdopodobieństwo zapłonu. Z wysokiego na
> jeszcze wyższy. Jak będziesz miał uszkodzone wtryskiwacze i nie będą
> odpowiednio rozpylały paliwa to pomimo 700 stopni diesel bez świecy żarowej
> łatwo nie odpali. Z tym się chyba zgodzisz. A ze świecą da radę. A może
> popatrzysz na to tak. Temperatura samozapłonu podana w tym temacie to 250
> stopni. Czy jeśli w czasie sprężania powietrza grzeje się ono do 700 stopni to
> czy jeśli dolotowe do silnika będzie miało 0 stopni czy - 25 będzie miało
> jakikolwiek wpływ. Oczywiście że nie będzie miało. Bo jak odjąć od 700 20 to i
> tak wychodzi że jest ponad dwa razy więcej niż potrzeba. Przy okazji te 700 to
> raczej dolna strefa stanów niskich. Nominalnie w pełnosprawnym jest więcej. A
> może jest jeszcze jeden czynnik niż temperatura powietrza w cylindrze i
> temperatura samozapłonu paliwa. I to ona też wpływa na możliwość zapalenia się
> paliwa. Ten czynnik pojawił się kilka razy i nie został zauważony.
>
I życzę szczęścia, świeca jest po to żeby ułatwić zapłon w niskich
temperaturach i ustabilizować pracę silnika.
Jeśli twierdzisz inaczej - idź może do księgarni i kup sobie książkę o
teorii silnika diesla.
Silnik CR różni się niewiele od starego silnika z wtryskiem do komory
wirowej, zasadę działania ma taką samą. Silnik stary będzie działał
nawet pomimo braku jakiegokolwiek zasilania i świec żarowych ;P bo są mu
niepotrzebne.
Powiem Ci co więcej były nawet samochody bez świec żarowych - vide stary
Transit i jakoś się je uruchamiało nawet zimą i jechały ;P
Pozdrawiam !
-
228. Data: 2011-06-25 19:49:17
Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>
W dniu 2011-06-24 21:33, Jawi pisze:
> W dniu 2011-06-23 15:02, kogutek pisze:
>> Paliwo w dieslu nie zapala się od gorącego powietrza tylko od świecy
>> żarowej.
>> To że prąd do niej jest wyłączony to w czasie pracy jest rozgrzana tak
>> jak by
>> był włączony.
>>
> odstaw zioła, zmień grupę na 'politykę' :)))
>
Lepiej niech się podzieli namiarami na dealera ;)
Pozdrawiam !
-
229. Data: 2011-06-25 20:04:24
Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Sat, 25 Jun 2011 19:37:13 +0200, jerzu wrote:
>On Sat, 25 Jun 2011 14:43:17 +0200, J.F.
>>Ale twoj maluch wydaje mi sie podejrzany. Jak pamietam to w trasie
>>trudno bylo przekroczyc 4.5. W miescie blizej 6.
>
>Pamietasz takie powiedzenie "Jak chcesz żeby Twój maluch palił 4
>litry, to kłam jak inni."?
Akurat 4.5 w trasie to palil bez klamstwa i w dodatku dosc dokladnie.
J.
-
230. Data: 2011-06-25 20:05:11
Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>
W dniu 2011-06-24 13:04, Waldek Godel pisze:
> Dnia Fri, 24 Jun 2011 12:56:58 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):
>
>>>> Da się.
>>>> Mój wynik w 3 litrowym dieslu na odcinku 600km (z północy na południe
>>>> Polski) wynosi 3,33l/100km, za drugim razem 3,5, a za trzecim razem 3,8.
>>>
>>> Możesz mi wyjaśnić, jak to jest że producenci małych, lekkich,
>>> ekonomicznych diesli na wąskich oponkach chwalą się uzyskaniem spalania
>>> 3-3,5l/100km (i to pewnie w specyficznych warunkach) a ty bez problemu
>>> osiągnaleś coś takiego w ciężkim 3 litrowym klocku?
>>>
>>
>> http://ujeb.pl?MVhyZslJVO
>
> true, true..
>
E chrzanicie, moje 2,5 benzyna V6 produkuje przecież paliwo w trakcie
jazdy :D
Pozdrawiam !
PS:
Na prawdę chochluje tyle: http://www.spritmonitor.de/en/detail/450887.html