eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody1,89 l/100 km - czy to możliwe?Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
  • Data: 2011-06-25 17:30:43
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 25.06.2011 15:50, J.F. pisze:

    >> Haczyk: do rozpędzenia trzeba sporo mocy, a do utrzymania prędkości -
    >> już niewiele. Musiałbyś ładować przewymiarowaną turbinę, żeby móc się
    >> rozpędzić pociągiem.
    >
    > Ale jak masz trase 2000km, to czas rozpedzania nie jest taki istotny
    > :-)

    Tia, i potem musisz na stacjach itepe takim turbinowcem manewrować.

    >>>> Lekka... Ile razy mam powtarzać, że małe turbiny mają małą sprawność?
    >>> A duzy diesel wysoka. Czyli .. turbina nigdzie sie nie oplaca.
    >> Opłaca. Tam, gdzie potrzebujesz dużych mocy, przez praktycznie cały czas
    >> większość tej mocy jest wykorzystywana i turbina może sobie pracować
    >> jednostajnie, bez ciągłego zwalniania i przyśpieszania.
    >>
    >>> Co jest mniej wiecej zgodne ze stanem obecnym - tylko samoloty i dwa
    >>> czolgi sa na turbiny.
    >> I większość elektrowni.
    >
    > W elektrowniach turbiny sa, ale parowe. Co jest wymuszone paliwem -
    > wegla nie wtrysniesz (choc Diesel probowal).

    Wiesz... Tłokowe silniki parowe są znane od dawna. Skoro wg. ciebie
    tłoki lepiej odzyskują energię z ciśnienia medium, to dlaczego w
    elektrowniach (i na statkach z reaktorami jądrowymi) stosuje się
    turbiny, a nie te "wydajniejsze" wg. ciebie silniki tłokowe, hmm?

    > natomiast tam gdzie wegla nie ma .. nie wiem czego wiecej, ale diesle
    > tez sa stosowane, np:
    > http://www.power.mottmac.com/projects2/thermalanddes
    alinationprojects/cliftonpier/
    >
    > W koncu jesli taki silnik na statku chodzi 30 lat z niewielkimi
    > przerwami, to czemu nie mialby sie do elektrowni nadawac.
    >
    > No to teraz pytanie - przy 50MW turbina gazowa ma za mala sprawnosc,
    > czy gorzej reaguje na zmiany obciazenia ?

    Problemy z turbinami:

    -bardzo wysoki koszt
    -fatalna wydajność na "biegu jałowym"
    -dłuższy rozruch
    -kiepska reakcja na zmiany zapotrzebowania na moc

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: