-
Data: 2011-06-25 15:39:21
Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
Od: "Bugatti" <s...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "ToMasz" napisał w wiadomości:
> naprawiałem kiedyś silniki Diesla (3-12litrów) które nie miały świec
> żarowych. nie chciałem Kogutkowi dowalać, bo już nie potrzeba. w każdym
> razie istnieje cała masa innych diesli o których samochodom sie nie
> śniło. bez świec, pracują oszczędnie i sprawnie. Na polskich lotniskach
> jest wiele wozów gaśniczo ratowniczych napędzanych dwusuwowymi Dieslami.
> Nie mają świec, mają sprężarki powietrza, (niektóre) nie mają turbo.
Tak zgadza się. Diesel odpali bez świec przy temp. > 10*C (no może i ciut
mniej) ale _koniecznym_ do tego jest:
- bardzo dobre "trzymanie" ciśnienia sprężania na każdym z cylindrów bez
odchyłek większych niż 5%
- duży stopień sprężania. te wozy gaśnicowe o których wspominasz właśnie to
nie nowe CRy o st. 16.4:1. Nie mają także czujników świec żarowych i tym
samym inne mapy w kompie (o ile go mają)
Zakładając że do współczenego ZSa z CRem (ale i także PD i VP) założyłmy
rezystory (albo inne "oszukiwacze oproności") na kablach do świec (lub
przekaźnika) albo programowo zaprogramujemy mapy w ECU do wartości
zastępczych napięcia od świec tak aby komp nie wywalał błędu to jeszcze
zostaje problem "zatkania" gwintów w głowicy silnika po wykręconych
świecach. Jak zapewne wiesz palcem ani korkiem tego nie zrobisz gdyż
ciśnienie sprężania wynosi od ok. 26 - 35 barów. Jedyna metoda to wkręcenie
w miejscu świecy manometru do sprawdzania ciśnienia kompresji (sprężania) w
cylindrze. W ZI można to wprawdzić za pomocą _gumowej_ koncówki pomiarowej.
Zaś w ZSie ze względu na ww. wysokie ciśnienie spręż. do gry wchodzi tylko
końcówka z _gwintem_ gdyż w rękach tego NIE utrzymasz (do chyba żeś
pudzian). I takim sposobem da się go odpalić ale jest jeszcze jeden hint:
temperatura ... poniżej 0 *C obecnych Common Rail'ów NIE odpalisz. Koniec
kropka.
> ToMasz
Pozdr.
--
Bugatti
Następne wpisy z tego wątku
- 25.06.11 15:50 J.F.
- 25.06.11 16:34 kogutek
- 25.06.11 16:31 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
- 25.06.11 16:34 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
- 25.06.11 16:36 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
- 25.06.11 17:25 kogutek
- 25.06.11 17:30 Andrzej Lawa
- 25.06.11 17:33 kogutek
- 25.06.11 17:48 J.F.
- 25.06.11 17:49 Jaroslaw Berezowski
- 25.06.11 18:17 kogutek
- 25.06.11 18:20 Przemysław Czaja
- 25.06.11 18:20 zdan
- 25.06.11 19:05 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
- 25.06.11 19:14 kogutek
Najnowsze wątki z tej grupy
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
Najnowsze wątki
- 2024-12-27 Rzeszów => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2024-12-27 Kraków => Application Security Engineer <=
- 2024-12-27 Gorzów Wielkopolski => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2024-12-27 Wrocław => Solution Architect (Java background) <=
- 2024-12-27 kladka Zagorze
- 2024-12-27 Poznań => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-27 Gdańsk => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-27 Katowice => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-27 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-27 Gdańsk => Delphi Programmer <=
- 2024-12-27 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-27 zasniecie
- 2024-12-27 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-26 zapora Zagorze
- 2024-12-26 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=