  • Data: 2011-06-25 15:07:47
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > a ja zamiast iść w zaparte jednak zastanowiłbym się nad kogutowym wywodem.
    > owszem paliwo zapali sie i bez świecy ale czy to będzie optymalna praca
    > i ile taki silnik pochodzi?
    > z pewnością były są jakieś niewysilone silniki diesla które będą
    > chodziły bez świec żarowych

    naprawiałem kiedyś silniki Diesla (3-12litrów) które nie miały świec
    żarowych. nie chciałem Kogutkowi dowalać, bo już nie potrzeba. w każdym
    razie istnieje cała masa innych diesli o których samochodom sie nie
    śniło. bez świec, pracują oszczędnie i sprawnie. Na polskich lotniskach
    jest wiele wozów gaśniczo ratowniczych napędzanych dwusuwowymi Dieslami.
    Nie mają świec, mają sprężarki powietrza, (niektóre) nie mają turbo.

    ToMasz