eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody1,89 l/100 km - czy to możliwe? › Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
  • Data: 2011-06-25 14:55:47
    Temat: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 25.06.2011 14:36, J.F. pisze:

    >>> i nadal stosuje sie diesle.
    >> Trwałość i manewry.
    >
    > Tam moze i manewrow byloby relatywnie malo.

    Haczyk: do rozpędzenia trzeba sporo mocy, a do utrzymania prędkości -
    już niewiele. Musiałbyś ładować przewymiarowaną turbinę, żeby móc się
    rozpędzić pociągiem.

    >>>> Turbina, z uwagi na warunki pracy, będzie np. mniej trwała od wielkiego,
    >>>> wolnoobrotowego diesla... ale takiego silnika do samochodu tym bardziej
    >>>> nie wstawisz ;->
    >>> Czyli lekka turbina w ciezarowce mialaby racje bytu .. a nie stosuje
    >>> sie.
    >> Lekka... Ile razy mam powtarzać, że małe turbiny mają małą sprawność?
    >
    > A duzy diesel wysoka. Czyli .. turbina nigdzie sie nie oplaca.

    Opłaca. Tam, gdzie potrzebujesz dużych mocy, przez praktycznie cały czas
    większość tej mocy jest wykorzystywana i turbina może sobie pracować
    jednostajnie, bez ciągłego zwalniania i przyśpieszania.

    > Co jest mniej wiecej zgodne ze stanem obecnym - tylko samoloty i dwa
    > czolgi sa na turbiny.

    I większość elektrowni.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: