eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory?Re: 1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory?
  • Data: 2011-09-07 08:24:53
    Temat: Re: 1.4 tsi, odlaczanie cylindrow - zawory?
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik "to" <t...@x...abc> napisał w wiadomości
    news:4e669c44$0$2493$65785112@news.neostrada.pl...

    > Bo?

    Taka jest fizyka na poziomie dawnej szkoły podstawowej.

    >Nie ma siły, żeby sprężanie nie powodowało strat, nawet jeśli potem
    > rozprężanie częściowo je znosi (albo na odwrót).

    Rozrysuj sobie obieg termodynamiczny. I nie częściowo znosi tylko może
    znosić całkowicie.

    > Myślę, że tu chodzi o to, że ten silnik jest doładowany. Wtedy po przy
    > zamkniętych dwóch cylindrach turbo pompuje tylko do dwóch więc może tam
    > wytworzyć większe ciśnienie. HEMI jest z kolei silnikiem atmosferycznym.

    Jakie zyski według Ciebie mają otwarte zawory?
    - ciągniesz tłok bo musisz zassać powietrze - wydajesz na to energię
    - pchasz tłok bo musisz wytłoczyć powietrze - wydajesz na to energię
    Zasysanie i wypychanie powietrza kosztuje energię ze względu na opory
    przepływu.
    Powietrze ma koreśloną masę i ją trzeba przepchać.
    Powietrze zasysane niepotrzebnie wychładza cylinder.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz





Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: