  • 1. Data: 2009-10-28 18:48:09
    Temat: Random
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Czy może ktoś mądry wie jak zrobić sobie w akcjach szopa, żeby konkretne
    parametry przybierały losową wartość (oczywiście z regulowaną mocą tejże)?
    Chciałbym mieć takie coś do nowych pomysłów...

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 2. Data: 2009-10-28 19:09:47
    Temat: Re: Random
    Od: "m0w" <c...@g...pl>

> [...]
    > parametry przybierały losową wartość (oczywiście z regulowaną mocą tejże)?
    > Chciałbym mieć takie coś do nowych pomysłów...

    Może sobie popbieraj pixel z drugiego tymczasowo stworzonego obrazka,
    na którym przed każdym pobraniem wygeneruj szum (filtrem).
    Niestety nie będzie to tak super losowe, bo ten szum nie jest zupełnie
    losowy.
    Napisz czy działa.

  • 3. Data: 2009-10-29 08:02:48
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    m0w pisze:
> [...]
    > na którym przed każdym pobraniem wygeneruj szum (filtrem).
    > Niestety nie będzie to tak super losowe, bo ten szum nie jest zupełnie

    W ogóle nie będzie losowy, bo ten szum zawsze jest taki sam (w życiu bym
    nie zgadł dopóki nie sprawdziłem - proponuję zrobić 1x1 piksel, zawsze
    wyjdzie fiolet przy gausie).
    Tak się da, ale źródła muszą być zewnętrzne. A nawet jeśli, to można to
    stosować tylko do części funkcji (tych, w które można jakoś wżenić
    kolor). A ja chciałbym mieć współczynnik losowości w akcjach do wszystkiego.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /nie ma już chleba, ale są czipsy/

  • 4. Data: 2009-10-29 09:25:49
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Zrobiłem akcję odcinającą piksele z rozkładu szumowego, ale tego
    zautomatyzować do końca się nie da. Przynajmniej mogę sobie wygenerować
    dowolną ilość płaszczyzn w losowych barwach.
    Jeśli chodzi o ten nieszczęsny szum, jego generacja przebiega tylko
    podczas ręcznego kręcenia suwakiem. W pętlach (w akcjach) za każdym
    razem jest to samo. Jednym słowem szop do takich eksperymentów się nie
    nadaje.
    Spróbuję jeszcze z jakimś pluginem do ''postarzania'' zdjęć, może się
    inicjuje sam, bez ręcznej ingerencji.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /to jest coś takiego do wszystkiego i niczego, że ja nie wiem, co to
    jest.../

  • 5. Data: 2009-10-29 09:40:39
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Janko Muzykant pisze:
    > Spróbuję jeszcze z jakimś pluginem do ''postarzania'' zdjęć, może się
    > inicjuje sam, bez ręcznej ingerencji.

    Silver effect pro generuje w kółko to samo - lipa. Poddaję się. Tylko
    hand made.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /amerykańscy naukowcy odkryli, że praca jest męcząca/

  • 6. Data: 2009-10-29 09:47:49
    Od: "Piotr Biernawski" <p...@b...com>

    moze different clouds, i potem kombinowac z tym - one sa chyba robione
    losowo, aczkolwiek pewnosci nie mam... ?

    pozdr
    p.

  • 7. Data: 2009-10-29 11:07:10
    Od: "Grzesiek Zychowicz" <a...@...sygnaturze>

    Janko Muzykant <j...@w...pl> napisal:

    > Silver effect pro generuje w kółko to samo - lipa. Poddaję się. Tylko
    > hand made.

    Kiedyś (dawno) były do PS pluginy generujące fraktale i wypełnienia
    oparte na fraktalach. Alien Skin się toto nazywało. Nie udało mi się
    nigdy wygenerować podobnego wzorka, nawet gdy potrzebowałem. W pakiecie
    Corela (również w PhotoPaincie) również są pluginy generujące tekstury.
    Znamiona losowości nosi np. ta, która generuje coś w rodzaju kamienia w
    PhotoPaincie. Dużo więcej odmian jest w Corelu wektorowym - w trybie
    wypełnienia teksturą.

    Ale czy i jak to miałoby pomóc - pojęcia nie mam. :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Grzesiek Z.

  • 8. Data: 2009-10-29 14:59:59
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Grzesiek Zychowicz pisze:
> [...]
    > wypełnienia teksturą.
    >
    > Ale czy i jak to miałoby pomóc - pojęcia nie mam. :-)

    Spróbuję się jeszcze pobawić. W najprostszym wydaniu potrzebuję warstwę
    do przykrycia oryginału, która miałaby rozkład losowy o różnej
    granulacji (w szczególności byłaby jednobarwna). To może być ciekawe
    przy wszelkich animacjach, a także przy ''humanizowaniu'' nowoczesnych
    strumieni video. Wiem, że do tego są specjalne programy, ale z szopa
    wycisnąłbym dużo więcej... zresztą tu przykład obrobionego
    quasistrumieniowo filmu w szopie:
    http://www.cyfrowka.neostrada.pl/flash/01.htm
    (10 sekund, ale 4Mb więc raczej trzeba poczekać, a najlepiej ściągnąć i
    oglądać vlc).
    Pierwsza klatka została obrobiona ręcznie, reszta leci z akcji. Niestety
    premiere nie ma aż takich ''zdjęciowych'' narzędzi. Nota bene zrobiłem
    tam błąd - światła/cienie są za mocne i ''wędrują'' za obiektami. Czego
    nie widać na statycznym zdjęciu, rzuca się w oczy od razu na filmie. Ale
    to tylko testy. Film z EP1.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /jako Polak oczywiście jestem tolerancyjny i uczciwy/

  • 9. Data: 2009-10-29 15:44:01
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Janko Muzykant pisze:
> [...]
    > nadaje.
    > Spróbuję jeszcze z jakimś pluginem do ''postarzania'' zdjęć, może się

    Moim skromnym zdaniem jako fotograf i muzyk z ciągotami multimedialnymi
    powinieneś się zainteresować programem Max firmy Cycling '74. Ludzie
    piszą do niego masę pluginów między innymi do wpływu muzyki na obraz czy
    na odwrót, zresztą jak czegoś nie ma to można samemu zrobić, jedna z
    ciekawszych aplikacji multimedialnych.

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 10. Data: 2009-10-29 15:48:03
    Od: "m0w" <c...@g...pl>

    Da sie pisać skrypty dla PS, ale nie znam się zupełnie na tym.
    Tu masz stronkę z wprowadzeniem:
    http://morris-photographics.com/photoshop/tutorials/
    scripting1.html